آخرین عناوین

يکشنبه 17 اسفند 1393-22:37 کد خبر:5678

اخبار مهم ناجا مازندران در یک نگاه

معاونت اجتماعی ناجای مازندران،مهمترین اخبار این نیرو در طی هفته های اخیر را اعلام کرد.

 


به گزارش خزرخبر و به نقل از معاونت اجتماعی ناجای مازندران،مهمترین اخبار ناجای مازندران طی هفته های اخیر اعلام شد.

مصالحه 72 درصدي پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس مازندران
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به ارجاع بيش از نه هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاري کلانتري هاي استان، از مصالح 72 درصدي اين پرونده هاي در سال جاري خبر داد .

سردار " مسعود جعفري نسب " در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : دواير مددکاري و مشاوره کلانتري ها علاوه بر كاهش بار قضايي پرونده ها، نقش انکار ناپذيري در كاهش آسيب ها و جرايم اجتماعي دارند.

وي رسيدگي به حل تعارضات خانوادگي، افزايش درصد مصالحه در پرونده هاي خانوادگي و در نهايت تحکيم بنيان خانواده را اولويت برنامه مشاوران و مددکاران اجتماعي دانست و افزود : هر متغيري که بر نهاد خانواده تاثير منفي داشته باشد بايد کنترل شود.

فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به ارجاع نه هزار و 484 پرونده در سال جاري به دواير مشاوره و مددکاري کلانتري ها از مصالحه 72درصد اين پرونده خبر داد و افزود : اين تعداد پرونده با تلاش مشاوراه و مددکاران اجتماعي کلانتير ها منجر به صلح و سازش شد .

وي با اشاره به اقدامات و عملکرد مرکز مشاوره آرامش فرماندهي انتظامي استان در سال جاري از مراجعه بيش از پنج هزار شهروند براي دريافت خدمات مشاوره اي به اين مرکز خبر داد و افزود : کارشناسان مجرب اين مرکز در زمينه هاي مختلف روان شناختي، خانوادگي، فردي، حقوقي، انتظامي به شهروندان خدمات رايگان مشاوره اي ارائه دادند.

سردار جعفري نسب به اجراي طرح مشاوره فعال مددکاران و مشاوران دواير اجتماعي کلانتري ها اشاره کرد و افزود : در سال جاري بيش از 22 هزار نفر درسطح مدارس و مساجد استان در طرح مشاوره فعال پليس شرکت کردند و تحت آموزش مهارت هاي زندگي قرار گرفتند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اجراي طرح مکنا در همه کلانتري هاي استان از نوسازي ، تجهيز و راه دواير اجتماعي و مددکاري 26 کلانتري استان در سال جاري خبر داد .

وي يکي از برنامه ها و طرح هاي مهم پليس در ارتباط با مراکز مشاوره را در استان مازندران، طرح معتمدين محلات اعلام کرد و افزود : در اين طرح معتمدين و ريش سفيدان در هر محله و شهر براي حل و فصل مشکلات مراجعان در کلانتري ها با پليس همکاري و مساعدت مي کنند.

معاون اجتماعي مازندران :

ترويج فرهنگ ناب اسلامي و قرآني راهکار مقابله با فرقه گرايي است
حجت الاسلام " اکبرزاده " در نشست اعضاي ستاد ساماندهي شئون فرهنگي استان مازندران در دانشگاه " بابلسر"، گفت : ترويج فرهنگ ناب اسلامي و قرآني راهکار مقابله با فرقه گرايي است .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، نشست اعضاي ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي استان مازندران صبح امروز با حضور کليه اعضاي اين ستاد در دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد.

حجت الاسلام اکبرزاده معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان مازندران در اين نشست گفت: در طول تاريخ مقدسات دين مبين اسلام با عناوين مختلفي مورد هجمه و اهانت دشمنان بوده است.

وي گفت : دشمنان اسلام با ايجاد انحرافات، بدعتها و خرافات، آسيب هاي زيادي بر پيکر دين و شريعت اسلامي وارد کردند.

معاون اجتماعي مازندران اظهار داشت : دشمنان اسلام در سال هاي اخير با ترويج فرقه گرايي و عرفانهاي کاذب درصدد انحراف جوانان و نوجوانان و بي هويتي آنان هستند.

وي با تاکيد بر ترويج فرهنگ ناب اسلامي و قرآني در جامعه، گفت : بي شک توجه به مراسمات مذهبي و ديني و ترويج فرهنگ نماز و قرآن در جامعه راهکاري مناسب در راستاي مقابله با بدعت ها و خرافه پرستي ها است .

در اين نشست بر حفظ کرامت و ارزش هاي ديني در ايام فاطميه و سوگواري شهادت دخت نبي اکرم (ص) با توجه به تقارن آن با ايام تعطيلات نوروز و پيشگيري از هرگونه حرکات خلاف شئونات اسلامي تاکيد شد.

فرمانده انتظامي مازندران :

عزم جدي پليس براي مقابله با توزيع‌کنندگان مواد محترقه در مازندران

سردار" جعفري نسب " از اجراي طرح هاي انتظامي و امنيتي براي مقابله با توليد و توزيع کنندگان مواد محترقه در مازندران خبر داد .

سردار" مسعود جعفري نسب " در گفت ‌و‌گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : عزم جدي پليس در برخورد با برهم زنندگان امنيت عمومي، سارقان و مزاحمان به نواميس مردم در آستانه نوروز در استان جزم شده است.

وي افزود: هم اکنون تمامي مجتمع ‌هاي تجاري و طلا فروشي ‌هاي استان زير پوشش امنيتي و انتظامي پليس قرار گرفته و سطح بازار هاي مازندران از امنيت و آرامش کاملي براي مردم در آستانه پايان سال برخوردار است.

فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به شناسايي مجرمان سرقت‌هاي خرد و پيگيرد اين افراد از سوي پليس، تصريح کرد: پليس برخورد جدي با اراذل و اوباش و مزاحمت‌هاي خياباني در آستانه نوروز خواهد داشت.

جعفري نسب با بيان اينکه آرامش کاملي در سطح بازارهاي استان از سوي پليس براي خريد عيد شهروندان در آخر سال صورت مي‌گيرد، افزود: مزاحمان حريم عمومي و نواميس مردم شناسايي و در صورت مشاهده، برخورد قانوني خواهند شد.

وي با اعلام اينکه مسافران نوروزي در ايام نوروز، حرمت ايام فاطميه و مردم مازندران را رعايت کنند، گفت: با مسافراني که اقدام به حمل حيوانات اهلي در خودروي کنند، برخورد و خودروي آنان توقيف مي‌شود.

فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به طرح ترافيکي ويژه در ايام نوروز، افزود: براي نظارت بيشتر تصويري در جاده‌هاي استان، بيش از 377 دوربين نظارت تصويري در محورهاي استان نصب شده است.

جعفري نسب گفت: براي راه اندازي اين دوربين‌ها بيش از 22 ميليارد تومان اعتبار هزينه شده است.

فرمانده انتظامي استان مازندران همچنين از کشف بيش از 100هزار عدد انواع مواد محترقه در طي دو هفته گذشته در استان خبر داد و افزود : پليس براي مقابله با تهيه وتوزيع کنندگان مواد محترقه برابر قانون بشدت برخورد خواهد کرد .

زني که قرباني خشم شوهرش شد

ماموران پليس آگاهي شهرستان" تنکابن" مازندران، مردي را بعلت قتل هسمرش شناسايي و دستگير کردند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، ماموران انتظامي کلانتري 11 امام شهرستان تنکابن در ساعت 14 و 45 دقيقه ديروز در پي کسب خبري مبني بر مرگ مشکوک زني در منزلش واقع در خيابان فرهنگ، سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.
ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، زني به نام " عظمت – ل " 45 ساله در منزل مسکوني اش به حالت درازکش روي تخت در حالي که يک رشته طناب نازک دور گردن وي بوده به قتل رسيده است.

با وقوع قتل موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي دريافتند، اين زن بعلت اختلافات خانوادگي و درگيري با شوهرش به قتل رسيده است.
قاتل اين زن به نام " جمشيد – د " 48 ساله که پس از ارتکاب جنايت با خوردن قرص قصد خودکشي داشته، سريعاً به بيمارستان منتقل و از مرگ نجات يافت .

موضوع در دست بررسي بيشتر پليس قرار دارد . 

طرح پاکسازي و مقابله با صيادان غير مجاز در سواحل گهرباران مياندرود

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران ، صبح امروز از اجراي موفقيت آميز طرح مقابله با صيادان غير مجاز و پاکسازي سواحل گهرباران شهرستان "مياندرود" در استان خبر داد .

سرهنگ " روح الامين قاسمي " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، با اعلام اين خبر افزود : در راستاي مقابله با قاچاق ماهيان خاوياري و برخورد با صيد غير مجاز آبزيان در سواحل درياي مازندران ، طرح جمع آوري کومه ها و مقابله با صيادان غيرمجاز در سواحل گهرباران صبح امروز به مرحله اجرا درآمد .

وي تصريح کرد : در اين طرح با هماهنگي قضايي و بکارگيري تيم هاي عملياتي متشکل از پليس آگاهي، پيشگيري، مبارزه با موادمخدر ، يگان امداد و يگان ويژه استان، معاونت عمليات و ماموران انتظامي شهرستان مياندرود ، بيش از نه کيلومتر حاز سواحل گهرباران پاکسازي شد .

جانشين فرمانده انتظامي مازندران با اشاره به اجراي موفقيت آميز اين طرح، از کشف بيش از 660 ليتر سوخت قاچاق، سه دستگاه موتور سيکلت فاقد پلاک و دام هاي غير مجاز ماهيگيري و ادوات و ابزار صيادي خبر داد .

وي افزود : در اين ارتباط تعدادي از قاچاقچيان و ماهيگيران غير مجاز شناسايي و دستگير شدند و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

در همين ارتباط حجت الاسلام " تقوي فرد " رئيس کل دادگستري استان مازندران با اشاره به اهميت آبزيان و تکثير طبيعي آنان گفت: از 15 اسفندماه با برداشت شن و ماسه و فعاليت هاي که موجب آسيب به روند تکثير آبزيان درياي خزر در رودخانه هاي استان شود به شدت برخورد مي شود.

کشف بيش از 8 هزار عدد انواع مواد محترقه در عباس آباد

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد مازندران، از کشف بيش از8 هزار عدد انواع مواد محترقه خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان عباس آباد در راستاي طرح برخورد با فروشندگان و توزيع کنندگان مواد محترقه موفق شدند، در دو عمليات جداگانه بيش از8 عدد انواع مواد محترقه را کشف و ضبط کنند.

ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان عباس آباد با شناسايي دو عامل تهيه و توزيع کننده مواد محترقه اين افراد را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند و تحويل مرجع قضايي دادند .

متهمان که زن و مردي 13 و 37 ساله هستند در پوشش يک واحد صنفي و دست فروشي اقدام به توزيع اين مواد مي کردند.

با هماهنگي قضايي اين دو واحد صنفي پلمب و متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي تحويل شدند .

 طرح پاکسازي سواحل و مبارزه با صيادان غير مجاز در مازندران

فرمانده پايگاه درياباني " امير آباد" استان مازندران، از اجراي طرح پاکسازي سواحل دريا و مقابله با صيادان غير مجاز خبر داد .

سرهنگ "سيد حسين عبدي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، با اعلام اين خبر افزود : با توجه به ماموريت هاي محوله و وظايف ذاتي درياباني و در راستاي برقراري نظم و امنيت در سواحل و دريا با برنامه ريزي انجام گرفته امنيت و پاکسازي حوزه استحفاظي پايگاه درياباني "اميرآباد" در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت : پاکسازي سواحل دريا در شهرستانهاي " مياندرود، بهشهر و نکا" با هماهنگي قضايي و همکاري گشت ساحلي به سراکيپي رئيس پليس آگاهي استان مازندران ، فرمانده يگان منابع آبزيان به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده پايگاه " اميرآباد" افزود : اين طرح که با همکاري يگان امداد استان ، يگان ويژه سپاه پاسداران و حفاظت منابع آبزيان اجرا شد ، بيش از چند هزار رشته دام فلسدار، چند دستگاه خودرو و موتور سيکلت کشف و ضبط شد و 14 متهم نيز شناسايي و دستگير شدند.

وي همچنين از کشف 5 تيوپ بادي، چندين دستگاه موتور با قدرتهاي 5، 15 و 25 اسب بخار، لباسهاي غواصي و ديگر وسايل صيد و صيادي خبر داد و افزود : بيش از 70 کومه صيادي غير مجاز نيز در اين مناطق شناسايي و تخريب شد. 

کشف بيش از 54 هزار عدد انواع موادمحترقه در آمل

در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و کشف موادمحترقه ، بيش از 54 هزار عدد موادمحترقه در آمل کشف و ضبط شد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، با اجراي طرح هاي مبارزه با قاچاق کالا و کشف موادمحترقه در سطح شهرستان آمل، ماموران انتظامي اين شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتي موفق شدند،5 متهم به قاچاق و خريد و فروش موادمحترقه را شناسايي و در چند مرحله عمليات دستگير کردند.

با دستگيري اين تعداد افراد و بازرسي از مخفيگاههاي آنان 54 هزار و 389 عدد انواع موادمحترقه کشف و ضبط شد.

سرهنگ " ولي الله گنجيان مقدم" فرمانده انتظامي شهرستان آمل با هشدار به هنجارشکنان و افراد فرصت طلب ، گفت : برابر ماده 618 قانون مجازات اسلامي هرکسي با هياهو، جنجال ، حرکات غير متعارف يا با تعرض به افراد، مخل نظم و آرامش عمومي گردد و يا مردم را از فعاليت باز دارد، به حبس از سه ماه تا يک سال و 74 ضربه شلاق محکوم مي شود.

وي گفت : برابر قانون ساخت و خريد و فروش مواد منفجره و محترقه بطور غير مجاز جرم محسوب مي شود و شهروندان عزيز ، در صورت مشاهده فروش مواد محترقه و موارد مشکوک ، با مرکز 110 تماس بگيرند.

 ديوار مرگ در نور قرباني گرفت

مردي 43 ساله در يکي از روستاهاي حومه شهرستان نور مازندران حين تخريب ديوار منزلش دچار سانحه شد و در دم جان باخت.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان نور مبني بر مرگ مردي در يکي از روستاهاي حومه شهر رويان ، ماموران کلانتري 12 رويان سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي بعمل آمده دريافتند، در ساعت 18 و 54 دقيقه مردي به نام " ظهير الدين – د " 43ساله حين تخريب ديوار منزلش، ديوار بر روي وي فرو ريخته و به شدت مصدوم شد .
با حضور گروه هاي امداد و نجات مصدوم به بيمارستان امام خميني(ره) شهرستان نور منتقل شد که بعلت شدت جراحات وارده جان باخت.

اعتراف دزدان دوچرخه به 10 فقره سرقت

ماموران پليس آگاهي شهرستان " آمل " مازندران، اعضاي باند سارقان دوچرخه را شناسايي و دستگير کردند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در پي دريافت گزارشهايي مبني بر سرقت دوچرخه در سطح شهرستان آمل، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي موفق شدند، دومتهم از اعضاي باند سرقت را شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه شناسايي و دستگير کنند .
متهمان دستگيرشده به نام هاي «ج-ب» و «ن-الف» در بازجويي هاي فني پليس، به 10 فقره سرقت دوچرخه اعتراف کردند.

اين افراد پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند .

 نقش پليس در پيشگيري از جرائم سايبري

پليس همواره پيشگيري اجتماعي را از علل کاهش روند رشد جرائم درفضاي سايبري دانسته و تلاش کرده با اتخاذ تدابير پيشگيرانه در اين حوزه موجب کاهش روند رشد جرائم در فضاي سايبري کشور شود.

با گسترش روز افزون علم و فناوري، شيوه هاي ارتکاب جرم در فضاهاي مجازي و ارتباطي نيز تغيير يافته و مجرمان از شگردهاي جديدي براي کلاهبرداري، سرقت و... استفاده مي کنند، که در اين رابطه اطلاع رساني و آگاهسازي شهروندان از شيوه هاي ارتکاب جرم، نقش بسزايي در پيشگيري از وقوع جرايم اينترنتي دارد.

تشکيل پليس فتا در جهت پيش‌بيني و پيشگيري از جرائم جديد در حوزه‌هاي جديد اينترنتي بوده و حوزه فعاليت اين پليس برخورد با جرائم سايبري است.

همزمان با ظهور رايانه و اينترنت و فرآيند جهاني شدن در عصر حاضر، فناوري اطلاعات و ارتباطات امکان ظهور جامعه شبکه اي را فراهم کرده که در اينجا نقش پليس و اهميت آن به عنوان نهاد برقرار کننده نظم و امنيت اجتماعي و مسئول پيشگيري و کشف جرائم در جامعه بسيار مؤثر است.

تعامل و همکاري، عامل مؤثر در پيشگيري از جرائم سايبري بوده که تعامل و همکاري مناسب ميان شرکت ها ، سازمان ها و پليس مي تواند در فرآيند پيشگيري از جرايم سايبري کمک زيادي کرده و آموزش همگاني و شناسايي و ارائه آموزش هاي خاص به اشخاص و همچنين سازمان هايي که احتمال مي رود در معرض جرائم سايبري قرار گيرند يکي ديگر از شيوه هاي پيشگيري و مبارزه با اين جرائم است.

در ارتقاي سطح اطلاعات نسبت به فضاي مجازي و اطلاع رساني در زمينه جرائم سايبري و راه هاي مقابله با آن، ارتقاء سطح باورهاي ديني و اخلاقي خصوصا در بين جوانان و نوجوانان نمونه‌هاي پيشگيري از شکل گيري جرائم در فضاي مجازي است.

اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي با هدف ايجاد ايمني براي کاربران فضاي مجازي رامي توان از اقدامات مهم پليس در حوزه پيشگيري اجتماعي اشاره کرد.

مجرمان با جامعه کوچکتري از افراد غير مطلع و آسيب پذير تحت عنوان هدف مواجه هستند؛ بنابراين افزايش سطح دانش تخصصي و امنيتي و نيز اطلاع کاربران از شيوه هاي مقابله با شگردهاي مجرمانه موجب مي‌شود تعداد افرادي که به صورت بالقوه در معرض اين آسيب قرار دارند، کاهش يابد؛ از سوي ديگر احتمال موفقيت مجرمان نيز در ارتکاب جرم به همين نسبت کاهش مي‌يابد.

تمايل روزافزون به استفاده از فناوري هاي پيشرفته از جمله رايانه و اينترنت و خدمات الکترونيک و همچنين عدم آگاهي و سهل انگاري بعضي از کاربران از اين خدمات ، شرايط و بستر مساعدي براي ظهور جرايم سايبري به وجود آورده است.

همچنين گمنامي در فضاي مجازي امروزه اين جسارت را به مجرمان داده است تا بخواهند در اين محيط دست به اعمال مجرمانه بزنند که در اين بين استان مازندران نيز مستثني نبوده و جرايم شايع و مبتلا به آن کم نيست .
از جمله جرايم شايع در استان مي توان به کلاهبرداري از طريق ارسال پيامک اشاره نمود که مجرمان با ارسال پيامک هاي برنده شدن در قرعه کشي ها و کشاندن افراد پاي دستگاه هاي عابربانک، بيشترين آمار پرونده هاي دستبرد به حساب هاي بانکي از طريق فضاي مجازي را شامل مي شود.

در اين شيوه کلاهبرداران با ارسال پيامک هايي مانند جوايز خوش حسابي، برنده شدن در قرعه کشي و ... براي مشترکان تلفن همراه ، از آنان مي خواهند تا براي دريافت جايزه و انتقال وجه پاي دستگاه خودپرداز بروند و سپس از طعمه خود درخواست مي کنند که گزينه (منوي) انگليسي را انتخاب کرده و بدين ترتيب رمزهاي بانکي افراد را به دست مي آورند.

قماربازي و شرط بندي فوتبال نيز که از جرايم سايبري شايع در مازندران مي باشد که در اين روش افراد سود جويي که با ايجاد سايت ، وبلاگ ، مؤسسات و شرکت هاي جعلي متعدد به روش ها و شگردهاي مختلف، تحت عنوان کمک به ورزش کشور، کمک به پيشکسوتان فوتبال کشور، کمک به افراد بي بضاعت، ايجاد شغل و کمک جوانان و.... اقدام به انجام قمار آنلاين در فضاي مجازي مي نمودند.

بسياري از توصيه هاي پليس فتا هزينه مالي براي کسي نداشته و تنها اگر اين هشدار ها و توصيه ها را رعايت نمايند آسيب نخواهند ديد .

براي انتقال وجه به حساب شما نياز به حضور فيزيکي جلوي دستگاه عابر بانک نبوده و فقط دادن شماره کارت و شماره حساب براي تحقق اين فرايند کافي مي باشد.

هيچ يک از مراجع بزرگوار تقليد شرط بندي و پيش بيني مسابقات با اخذ مبالغ وجه را تاييد نکرده و اعلام سايت هاي شرط بندي در خصوص تاييد مراجع بزرگوار تقليد فقط جنبه تبليغاتي داشته و سوالاتي است که از ديدگاه خودشان بيان مي کنند.

متوليان شرط بندي سايت هاي داخلي و خارجي ميليارد ها تومان ارز از کشور خارج مي کنند که اين امر ضربه سنگيني به اقتصاد کشور وارد مي کند.
تهيه کننده : سرهنگ احمدرضا رستمي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران

 380هزار عدد ترقه در آمل خاموش شد

با تلاش ماموران انتظامي شهرستان آمل مازندران، بيش از 380 هزار عدد انواع موادمحترقه از سودجويان و فرصت طلبان کشف و ضبط شد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، قرن هاي متمادي رسم ايرانيان براين بوده که با شادي در چهارشنبه آخرسال به استقبال نوروز مي رفتند، ليکن در سال هاي اخير اين سنت کهن دست مايه سوءاستفاده دشمنان و نيز برخي افراد ناآگاه شده به نحوي که موجب اخلال در نظم ، امنيت وآسايش مردم شده است .

سرهنگ " ولي اله گنجيان مقدم " فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اشاره به کشف 380 عدد انواع مواد محترقه طي يک هفته گذشته در اين شهرستان ، افزود : باتوجه به اينکه موادمحترقه و منفجره اغلب از سوي کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار مي گيرد و صرف از نظر خسارت مالي و مادي بعضاً حوادث جبران ناپذير جسماني را به دنبال دارد ، طرح مبارز با کالاي قاچاق و عرضه اين نوع محصولات در روزهاي پاياني سال در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمد .

وي از کشف بيش از 380 هزار انواع مواد محترقه و 2 هزار و 724 بسته انواع آدامس هاي قاچاق حاوي الکل در سطح شهرستان طي هفته گذشته خبر داد و افزود : متهمان دستگير شده در اين طرح ها تحويل مرجع قضايي شدند.
سرهنگ گنجيان مقدم خاطر نشان کرد : پليس براي حفظ نظم و آرامش رواني جامعه با مخلان نظم و امنيت عمومي قاطعانه برخورد خواهد کرد .

 دستگيري عامل شرارت و تيراندازي در شهرستان گلوگاه

فرمانده انتظامي شهرستان "گلوگاه " مازندران ، از شناسايي و دستگيري عامل شرارت و تيراندازي در کمتر از دو ساعت در اين شهرستان خبر داد .
سرهنگ " ذات الله رضواني " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع تيراندازي در خيابان 15 خرداد شهرستان گلوگاه، اکيپ گشت انتظامي سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

وي افزود : ماموران با حضور در محل در بررسي هاي اوليه و تحقيق از شاهدان عيني حادثه دريافتند، فردي به نام " عيسي – ي " با استفاده از سلاح شکاري به سمت يک واحد صنفي آرايشگاه زنانه اقدام به تيراندازي کرد .

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه گفت : ماموران در ادامه تحقيقات از متصدي اين واحد صنفي دريافتند، عامل تيراندازي خواستگارش بوده که بدليل شنيدن جواب منفي از وي مرتکب اين عمل شده است .

سرهنگ رضواني با بيان اينکه مخفيگاه اين عامل تيراندازي که برابر تحقيقات پليس فردي سابقه دار و از عوامل شرارت و درگيري در سطح منطقه نيز مي باشد، در يکي از شهرستان هاي همجوار شناسايي شد .

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه خاطر نشان کرد : با هماهنگي قضايي و انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي با شناسايي مخفيگاه متهم ماموران در عمليايت ضربتي اين فرد 33 ساله را که مسلط به چند نوع گويش محلي بوده را در حوالي يكي از روستاهاي حومه شهرستان بهشهر دستگير کردند.

متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي تحويل شد.

کشف اموال مسروقه 5/1ميليارد ريالي از باند سارقان

فرمانده انتظامي شهرستان " عباس آباد" مازندران ، از انهدام باند سارقان و کشف اموال سرقتي به ارزش 5/1ميلياردريال از اين باند خبر داد .
سرهنگ " احسان الله کشاورزي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : از آنجائيکه شهرستان عباس آباد از شهرستان هاي توريستي استان مازندران و داراي ويلاهاي بسيار زيادي براي اسکان مسافران مي باشد در فصل زمستان ها اغلب خالي از سکنه مي باشد و از طرفي بعلت عدم رعايت نکات ايمني و حفاظتي از سوي مالکان آن همواره مورد سوء استفاده سارقان قرار مي گيرد.

وي افزود : در پي وقوع چندين فقره سرقت از اين منازل ويلايي در چند منطقه توريستي ، رسيدگي به موضوع بطور ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي و افسران تجسس کلانتري هاي سلمانشهر و کلارآباد قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد با اشاره به کشف سرنخ هاي از وجود باند سارقان در اين مناطق ، از عمليات ضربتي پليسي براي شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند خبر داد و افزود : ماموران با انجام تحقيقات موفق شدند، محل فعاليت و نگهداري اقلام مسروقه اعضاي اين باند را نيز شناسايي کنند.

سرهنگ کشاورزي خاطر نشان کرد : ماموران با هماهنگي قضائي در عملياتي پليسي موفق شدند، دو متهم به سرقت از اعضاي اين باند به نام هاي " ايمان – ح" 28 ساله و " جابر- ر" 30 ساله را شناسايي و دستگير کنند.

اين مقام انتظامي از اعتراف متهمان تاکنون به 30 فقره سرقت خبر داد و اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان اقلام مسروقه شامل لوازم و تجهيزات منزل و لوازم برقي به ارزش بيش از يک ميليارد و 500 ميليون ريال کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد ، تاكيد كرد: در بررسي علل وقوع اين سرقت ها مشخص شد، اغلب مالکان اين ويلاها که مورد دستبرد قرار گرفت فاقد تجهيزات ايمني و حفاظتي بوده و سارقان به راحتي وارد اين اماکن شده اند.

وي افزود : تلاش براي شناسايي ديگر اعضاي اين باند در دستور کار پليس قرار دارد .

 کشف 18 هزار عدد انواع مواد محترقه در عباس آباد

فرمانده انتظامي شهرستان " عباس آباد " مازندران، از کشف بيش از 18 هزار عدد انواع مواد محترقه در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان عباس آباد در راستاي طرح برخورد با فروشندگان و توزيع کنندگان مواد محترقه موفق شدند، در دو عمليات جداگانه بيش از 18 هزار عدد انواع مواد محترقه و آتش زا را کشف و ضبط کنند.

ماموران با شناسايي دو عامل تهيه و توزيع کننده مواد محترقه اين افراد را در اقدامي غافلگيرانه دستگير و تحويل مراجع قضايي دادند.

متهمان بنام هاي " حوريه – ع " 49 ساله و " محمد – ب" 34 ساله که در پوشش يک واحد صنفي و دست فروشي اقدام به توزيع اين مواد مي کردند، با هماهنگي قضايي اين واحد صنفي را پلمپ کردند.

سرهنگ کشاورزي به خانواده ها توصيه کرد : با کنترل و نظارت بيشتري مراقب فرزندان خصوصآ جوانان و نوجوانان خود باشند تا گرفتار باند توزيع کنندگان مواد محترقه نشوند و گزارشات خود را از طريق شماره 110 به پليس برسانند .

 


کشف 83 فقره انواع سرقت در مازندران

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به کشف 83 فقره انواع سرقت طي دو روز گذشته در استان، از کشف 24 دستگاه انواع وسايل نقليه مسروقه در اين مدت خبر داد .

سرهنگ " روح الامين قاسمي " در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : ماموران فرماندهي انتظامي استان مازندران با انجام چندين مرحله عمليات پليسي در دو روز گذشته موفق شدند،83 فقره انواع سرقت از جمله سرقت خودرو ، سرقت موتورسيکلت،سرقت داخل خودرو، سرقت منزل و اماکن عمومي، سرقت سيم برق و سرقت اماکن عمومي را کشف کنند.

وي تصريح کرد: در همين ارتباط ماموران ضمن کشف مقادير زيادي اموال و وسايل سرقتي،9 دستگاه خودرو را به همراه 15 دستگاه موتور سيکلت سرقتي کشف و ضبط کردند.

جانشين فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به کشف 12 فقره سرقت داخل خودرو روز گذشته در شهرستان ساري از دو سارق حرفه اي، از دستگيري متهمان به جيب بري و کش رو زني با شش فقره سرقت خبر داد .
سرهنگ قاسمي با اشاره به روزهاي پاياني سال و افزايش قاچاق و عرضه غير قانوني محصولات و مواد محترقه و آتش زا در استان، از عمليات گسترده پليس در راستاي مقابله با اين پديده شوم خبر داد و افزود : ماموران انتظامي استان در دو هفته گذشته بيش از 480 هزار عدد انواع مواد محترقه را از متهمان کشف و ضبط کردند.

وي با هشدار به خانواده ها از آنان خواست: مراقب فرزندان خود باشند و در ايام چهارشنبه آخرسال با رويکرد محله محوري به برگزاري مراسم سنتي اين ايام بپردازند.

سرهنگ قاسمي با اشاره به اينکه مرکز فوريت هاي پليسي 110 بطور شبانه روز آماده دريافت هرگونه اطلاعات و اخبار حوادث و موارد مشکوک مي باشد ، از شهروندان خواست : در صورت مشاهده موارد مشکوک سريعاً با اين شماره با پليس تماس بگيرند.

 

دزدان رينگ و لاستيک خودرو در جويبار دستگير شدند

ماموران پليس آگاهي شهرستان "جويبار" مازندران، با شناسايي و دستگيري سارقان بيش از 200 حلقه رينگ و لاستيک خودرورا از آنان کشف و ضبط کردند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، در پي وقوع چندين فقره سرقت هاي رينگ و لاستيک خودرو در محدوده شهرستان جويبار ، موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

ماموران با انجام تحقيقات و اقدامات پليسي موفق شدند، مخفيگاه سارقان لاستيک را شناسايي و با هماهنگي قضائي متهمان را در اقدامي غافلگيرانه دستگيرکنند.

براساس اين گزارش، ماموران در بازرسي از مخفيگاه متهمان موفق شدند، 200 حلقه رينگ و لاستيک خودرو را کشف و ضبط کنند.

متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به بزه انتسابي اعتراف و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :