آخرین عناوین

يکشنبه 17 اسفند 1393-23:2 کد خبر:5680

بازديد هيئت سازمان هواپيمايي ازمنطقه دشت سر آمل

هيئتي از سازمان هواپيمايي کشوري و با حضور نماينده مردم آمل در مجلس، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل و بخشدار دشت سر از زمين مورد نظر احداث فرودگاه آمل در منطقه گاودشت بخش دشت سر اين شهرستان بازديد کردند.


به گزارش خزرخبر،در اين بازديد که معاون برنامه ريزي سازمان هواپيمايي کشور ، مدير کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردي ، مدير کل برنامه ريزي و بودجه سازمان هواپيمايي کشور و کارشناس ارشد فرودگاه حضور داشتند از نزديک زمين پيشنهادي را براي هدف مورد نظر مورد بررسي و کار کارشناسي قرار دادند.

مهندس اکبري ، مدير کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردي کشور  به نمايندگي از اين هيئت اظهار داشت: با توجه به مکاتبات و پيگيري نماينده شهرستان آمل در خصوص ايجاد باند فرودگاه در اين منطقه، فکر نمي کرديم چنين ظرفيت و زميني براي اين امر در منطقه وجود داشته باشد ولي امروز با ديدن اين پتانسيل و زمين مورد نظر ، نظرمان نسبت به تحقق و اجرايي شدن طرح عوض شده و به جرات مي توان گفت که اين منطقه از لحاظ ظاهري جهت احداث فرودگاه عالي است.

وي، ادامه داد: توسعه سازمان هواپيمايي کشور مي تواند با شروع کار و همچنين جذب و ورود بخش خصوصي در اين پروژه بزرگ تسريع در کار داشته باشيم و مطمئن هستيم که سازمان هواپيمايي کشور آماده همکاري و تحقق اين تصميم است.

مدير کل دفتر نظارت بر عملکرد هوانوردي کشور ، خاطرنشان کرد: هدف ما از اين بازديد، امکان سنجي فني احداث فرودگاه در منطقه است که البته غير از امکان سنجي، تصميمات ديگري از لحاظ اقتصادي و توجيهات وجود دارد که شرايط براي احداث فرودگاه بايد داشته باشد تا عملي شود.

اکبري، ادامه داد: بايد اطلاعات دقيق تري از نظر شيب زمين و به ويژه جهت قالب وزش باد نيز داشته باشيم و همچنين هماهنگي با سيستم هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور که نظر آنها هم بايد جلب شود که اين امور قدمهاي بعدي مي باشد اما امروز مي توان اذعان داشت که از لحاظ ظاهري ، منطقه موردنظر منطقه مناسبي است و قابليت تبديل شدن به فرودگاه را دارد.

اکبري، تصريح کرد: پيشنهاد مي کنم که طرح توجيهي فني هرچه زودتر آماده شود تا ضمن اخذ موافقت اصولي ، تاييديه براي احداث فرودگاه دريافت شود.

عزت الله يوسفيان ملا، نماينده مردم آمل و لاريجان در مجلس شوراي اسلامي ، افزود: زمين احداث فرودگاه مورد بازديد هيئت قرار گرفت که مشکلي ديده نشده و منتظر جواب در خصوص مسير وزش باد و شرايط جغرافيايي و جوي منطقه هستيم.

وي با بيان اين که پس از آماده شدن گزارشات و موافقت رييس سازمان هواپيمايي کشوري که بيس کاري آماده شد براي مطالعات اقدام مي شود، بيان داشت: به طور قطع مطالعات آن تا پايان سال 94 به اتمام مي رسد.

 

يوسفيان ملا، تصريح کرد: کل زمين براي احداث فرودگاه 410 هکتار است که ناگزيريم براي افزايش مساحت فرودگاه زمين هاي اطراف را تملک کنيم.

نماينده مردم آمل در مجلس به نقش فرودگاه در توسعه اقتصادي شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: بيشترين پيشرفت اقتصادي يک شهر و منطقه به راه هاي ارتباطي هوايي ، ريلي و زميني بستگي دارد.

وي با بيان اين که شهرستان آمل 47 درصد صنعت مازندران را در 4 شهرک صنعتي دارا است، تصريح کرد: 60 درصد صادرات کل مازندران از شهرستان آمل صورت مي گيرد که در بخش صادرات گل و گياه در مازندران داراي جايگاه ويژه اي هستيم که براي حمل به کشورهاي خارجي بايد به فرودگاه نوشهر توسط هواپيماي باربري حمل شود.

يوسفيان ملا، ادامه داد: خوشبختانه زيرساختار جاده اي با چهاربانده کردن جاده هراز در حال اجرا مي باشد، گفت: خوشبختانه با بازديدي که مسئولين سازمان هواپيمايي کشور از مراحل ساخت متروي آمل به تهران داشتند از اين حرکت بسيار خرسند شده که در صورت ساخت فرودگاه ، مترو به سمت فرودگاه ادامه پيدا مي کند.

غلامحسين شفيع زاده، معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل با بيان اين که آمل با 400 هزار جمعيت که در ورودي استان از طرف پايتخت کشور قرار دارد شهرستاني است که 47 درصد صنعت استان را دارد و قطب کشاورزي مي باشد، گفت: اين شهرستان 60 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داد و به همت نماينده شهرستان بي شک مي توان گفت که اقدامات خوبي از لحاظ اجراي طرح هاي ملي در سطح شهرستان شاهد هستيم.

شفيع زاده، ادامه داد: طرح 4 بانده کردن محور هراز که تا پايان سال 94 به اتمام مي رسد و سد بزرگ هراز که از خواسته هاي به حق کشاورزان شهرستان و حتي استان بوده و اميد است تا پايان سال 96 به پايان برسد و همچنين در خصوص مترو که شاهد فعاليت پيمانکار و شروع فاز يک اين طرح ملي هستيم و احداث فرودگاه که از آرزوهاي ديرين مردم است که اميدواريم اين طرح نيز با پشتکار و همت نماينده و شما متخصصان، مقدمات آن اجرايي شود.

فرماندار ويژه آمل، افزود: موافقت اوليه که توسط شما بزرگواران انجام شد و مي ماند پيگيري دکتر يوسفيان و مسئولان استاني که به لطف خداوند اين امر نيز تحقق خواهد يافت.

آتناعزیزی(آمل)

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :