آخرین عناوین

دوشنبه 18 اسفند 1393-21:29 کد خبر:5682

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری اعلام کرد:

منابع طبیعی زیر بمباران درخواست‎های غیرقانونی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه زیر بمباران درخواست‎های غیرقانونی در حوزه منابع طبیعی کار می‎کنیم، گفت: بیانات رهبری در مورد حفاظت محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ستار بابایی در مراسم نمادین پایان کاشت 10 هزار نهال درخت اکالیپتوس در ساحل گهرباران تاکید کرد: شرایط منابع طبیعی در جهان با توجه به شرایط که انسان‌ها برقرار کرده‌اند، مطلوب نیست.

وی ارتباط بین انسان و منابع طبیعی را یک ارتباط دوطرفه دانست و افزود: در گذشته به دلیل جمعیت کم ساکن در جهان خطرات تهدید کننده طبیعت کمتر احساس می‎شد، اما همزمان با رشد جمعیت در دهه‎های اخیر این وضعیت هشدار دهنده به خوبی رویت می‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییر در رفتار انسان‌ها در مقابل منابع طبیعی اظهار کرد: این تغییر در عملکرد ضروری است زیرا زنگ هشدار در مورد منابع طبیعی به صدا درآمده است.

این مسئول با بیان اینکه جنگل‌های مرطوب حاره‌ای در نزدیکی خط استوا بهترین جنگل‎های جهان هستند، افزود: تنوع زیستی و گونه‎ای جنگل‎های مازندران وجه تمایز برجسته‎ای با سایر جنگل‎ها به وجود آورده است.

بابایی اظهار داشت: کشور ایران در کمربند خشک و نیمه‌خشک دنیا واقع شده و اقلیمی خشک دارد که میانگین بارش در آن تنها 225 میلی‌متر در سال است.

وی متوسط سرانه جنگل در جهان را هشت دهم به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: این میزان در ایران تنها دو دهم است اما پایین بودن سطح جنگل و قدمت این جنگل‎ها ویژگی ممتاز جنگل‎های مازندران است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری از وجود یک‌میلیون و 939 هزار هکتار جنگل در شمال کشور خبر داد و افزود: جنگل ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه استان است و از جهات مختلف در جهان اهمیت دارد.

این مسئول در منابع طبیعی با بیان اینکه براساس آخرین آمار کارشناسی سطح جنگل‎های ساری بالغ بر 130 میلیون مترمکعب چوب گزارش شده است، این ذخایر را در شرایط متفاوت و حیاتی برای کشور ارزشمند توصیف کرد.

وی مشکلات منابع طبیعی را مشکلات فرابخشی توصیف کرد و افزود: باید با توجه به فرمایش‌های ارزشمند و راهگشای مقام معظم رهبری در صیانت از این منابع به دنبال مدیریت درست و فرابخشی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه زیر بمباران درخواست‎های غیرقانونی در حوزه منابع طبیعی هستیم، افزود: بسیاری از صحبت‎های هفته گذشته باید با فرمایشات و دغدغه‌های رهبری مطابقت داده شود.

بابایی بسیجیان را سربازان مقام معظم رهبری و امام عصر(عج)دانست و افزود: حافظان اصلی منابع طبیعی بسیجیان هستند و ما نیز در کنار آنان برای حفاظت از منابع طبیعی تلاش می‏کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر توسعه به معنای از بین رفتن منابع طبیعی است قطعا توسعه نیست و نباید کاری کنیم که در دهه‎های آینده منابع طبیعی را نابود شده ببینیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :