آخرین عناوین

دوشنبه 18 اسفند 1393-21:32 کد خبر:5683

استاندار مازندران اعلام کرد:

وضعیت پساب شرکت «آرین‌سینا» ساری بحرانی است

استاندار مازندران با بحران‌زا توصیف کردن وضعیت پساب شرکت آرین‌سینا ساری، گفت: از شرکت‌های فعال حمایت می‌کنیم اما مسئله محیط زیست نیز برای ما حائز اهمیت است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ربیع فلاح‌جلودار در جلسه کارگروه  تخصصی سلامت و امنیت غذایی مازندران، اظهار کرد: به دلیل اهمیت غذا در سلامت جامعه، هر تلاشی که نظام و حکومت بتواند، در راستای ارتقای کیفیت و تولید سالم مواد غذایی و برای تامین بدون دغدغه اقلام اساسی مردم، اقدام می‌کند.

وی با اشاره به مصرف زیاد نان به‌ویژه توسط دهک پایین جامعه، افزود: در زمینه بازسازی، نوسازی و نظارت و کنترل دقیق‌تر بر بهداشت نانوایی‌ها و خبازان، نیاز به کار بیشتری داریم.

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت برنج در برنامه غذایی و اقتصاد مازندران، گفت: در سال‌جاری، با کمک دولت از ورود برنج خارجی در فصل برداشت تا حد زیادی جلوگیری شد و تا آنجا که در توان دولت بود، حمایت‌های دیگری از جمله در بحث خرید این محصول استراتژیک را انجام داد.

وی ادامه داد: رهگیری، کیفیت و "کددار" کردن برنج مرغوب مازندران از مواردی است که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان برنج استان از دولت انتظار دارند.

فلاح‌جلودار با اشاره به برداشت میوه زودتر از فصل برداشت، گفت: برخی افراد، میوه‌ها را به شیوه کاذب و با آغشته کردن به مواد شیمیایی وارد بازار می‌کنند که سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

نماینده عالی دولت در مازندران از اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران خواست تا با توجه به محدودیت‌های اعتباری، برنامه‌ها و راهکارهای خود را برای رفع مشکلات بهداشتی ارائه دهند.

وی با توجه به مطرح شدن مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شرکت «آرین‌سینا» ساری، اظهار کرد: با مدیر این شرکت که از افراد روشنفکر و منطقی است، نشستی برگزار شود تا وضعیت نامطلوبی که ناشی از پساب‌های این شرکت بوده و گلایه‌مندی شهروندان را نیز در پی داشته است، بررسی شود.

استاندار مازندران با بحران‌زا توصیف کردن وضعیت پساب شرکت آرین سینا، گفت: از شرکت‌های فعال حمایت می‌کنیم اما مسئله محیط زیست نیز برای ما حائز اهمیت است زیرا با سلامت و امنیت بهداشتی جامعه ارتباط مستقیم دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :