آخرین عناوین

پنجشنبه 21 اسفند 1393-0:53 کد خبر:5701

نماینده مردم نوشهر و چالوس خبر داد:

بررسی جزئیات برگزاری منطقه‌ای انتخابات مجلس/احتمال کویر شدن شمال کشور

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات مجلس دهم به صورت استانی است، گفت: باید جزئیات آن در صحن علنی بررسی شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قاسم احمدی‌لاشکی در آخرین نشست خبری خود در سال 93 با خبرنگاران شهرستان‌های نوشهر،چالوس و کلاردشت به سئوالات خبرنگاران منطقه پاسخ داد.

* ایجاد منطقه آزاد تجاری

وی در ابتدا به سئوالی درباره آخرین وضعیت تصویب منطقه آزاد تجاری و گردشگری نوشهر با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری و گردشگری نوشهر علاوه بر اینکه در دولت باید به تصویب برسد، باید در مجلس نیز تصویب شود، افزود: منطقه آزاد تجاری و گردشگری نوشهر در رونق اقتصادی منطقه نقش دارد.

* امضای نمایندگان مازندران برای تصویب منطقه آزاد تجاری

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی نیز در نطقی از رئیس جمهور خواستم تا در سفر خود به مازندران که در بهار 94 انجام می‌شود، تصویب منطقه آزاد تجاری و گردشگری نوشهر را به عنوان هدیه به مردم این منطقه اعلام کند، تصریح کرد: 9 نفر از نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز پای نامه به رئیس جمهور برای تصویب منطقه آزاد تجاری گردشگری نوشهر را امضا کردند و این نشان از اتفاق نظر نمایندگان مازندران در این زمینه است.

* تجدیدنظر درباره حقوق معلمان

وی درباره دغدغه‌های معلمان در حیطه کاری آنها اشاره کرد و افزود: ما حق را به معلمان می‌دهیم و معلمان به حق، تفاوت و تبعیض را نمی‌پسندد و این انتقاد و دغدغه آنها به جا است و باید در زمینه حقوق معلمان تجدید نظر شود.

احمدی‌لاشکی درباره مشمولان قانون ماده 17 مجلس شورای اسلامی درباره آزمون استخدامی خاطرنشان کرد:‌ ماده 17 اصلاحیه خورد و 2.5 سال از زمان آن می‌گذرد و تاکنون آزمونی هم برای استخدام افراد شرکتی و پیش‌دبستانی برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه در مدارس نیاز به تعداد زیادی معلم داریم و باید در این باره ردیف اعتباری ویژه‌ای دیده شود، به وضعیت محیط زیست شمال کشور و مازندران پرداخت و اظهار کرد:‌ شمال کشور دچار آسیب‌هایی شد و دل‌مان برای طبیعت بکر و سرسبز آن می‌سوزد.

* احتمال کویر شدن شمال کشور

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بحث محیط زیست و منابع طبیعی راه را نشان دادند، تصریح کرد: کارشناسان بسیاری در این حوزه احساس خطر کردند و با توجه به شرایط موجود احتمال اینکه شمال کشور در آینده به کویر تبدیل شود بسیار زیاد است.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به موضوع محیط زیست و منابع طبیعی منطقه مازیچال کلاردشت اشاره کرد و گفت: محیط زیست و منابع طبیعی باید پاسخ‌گوی تخلفات صورت گرفته در این منطقه باشند.

وی درباره پروژه گازرسانی به مرزن‌آباد بیان کرد:‌ این پروژه کار بسیار سنگینی است ولی به هر صورت در هر شرایطی کار به خوبی پیش رفت و حتی در شرایطی که بسیاری از پروژه‌ها متوقف بودند اما این پروژه فعال بود و کار پیش رفت.

احمدی‌لاشکی خاطرنشان کرد: نواقص این پروژه تا خرداد 94 برطرف می‌شود و گازرسانی بر طبق بند « ق» به تعدادی روستا نیز در این منطقه عملیاتی می‌شود.

* نارضایتی دولت و مجلس درباره اقتصاد مقاومتی

وی همچنین با بیان اینکه در بحث اجرای اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس راضی نیستند، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن نیست بلکه استفاده بهینه از حداقل داشته‌ها است و باید در این باره ببینیم دستگاه‌ها تا چه اندازه توانسته‌‌اند صرفه‌جویی کرده و به تولید اضافه کردند.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه دولت در بحث تورم توفیقاتی داشته است و تورم را از 40 درصد به 15.5 رسانده است، تصریح کرد: در بحث رونق اقتصادی موفقیتی حاصل نشد و هنوز بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند ولی دولت برای سال 94 برنامه‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد.

* بررسی جزئیات برگزاری منطقه‌ای انتخابات مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که انتخابات مجلس دهم در سال 94 به صورت استانی است یا خیر، تصریح کرد:‌ این موضع در صحن علنی، فوریت آن رأی آورد اما هنوز نمی‌توان به طور قطعی گفت که انتخابات سال آینده استانی برگزار می‌شود یا خیر ولی از سویی دیگر باید جزئیات آن در صحن علنی مطرح شود ولی نگاه بنده و بسیاری از نمایندگان مجلس، استانی برگزار شدن انتخابات است چرا که معتقدیم این رمز موفقیت کشور و در این فضا نمایندگان به مسائل حوزه انتخاباتی کلان‌تر نگاه می‌کنند.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :