آخرین عناوین

سه شنبه 26 اسفند 1393-17:15 کد خبر:5737

سید حسن موسوی کیاسری/کارشناس ارشد رسانه

از عملکرد عبوری نمی توان عبور کرد

همه می دانیم که افکار عمومی زمانی مورد گفتگو قرار می گیرد که نمودی عینی و آشکار داشته باشد البته این را هم خوب می دانیم که قدرت ها نمی توانند از مردم جلوتر بروند و ناگزیر از افکار عمومی پیروی کنند.


خزرخبر به نقل از کیاپرس،شهرداران ساری همگی از قویترین مدیران دوره خود بوده اند و تمام تلاش خود را برای ابادی ساری بکار گرفتند  و هر شهرداری در دوره خود آثاری از تلاش و زحمات خود و مجموعه شهرداری بر جای گذاشت .

این دوره هم یکی از برگ های تاریخ است که هر روز نوشته می شود و عبوری شهردار ساری جوانی تلاشگر و کوشا که شجاعت و مدیریت وی نیز از دیگر شاخصه های او است .

امروزه در هر کوی و برزن و هر اداره یا مغازه ای پا می گذاریم صحبت از تلاش ، جدیت و اهتمام شهرداری ساری بر زبانها است .

این ذهنیت در افکار عمومی به همین سادگی شکل نیافته است و با چند شعار و سخنرانی ایجاد نشده است و حاصل افکار فردی نیست بلکه نوعی آگاهی اجتماعی است که تعمیم یافته و در بین مردم ساری ماندگار شد و به صورت وفاق عمومی در آمده است .

همه می دانیم که افکار عمومی زمانی مورد گفتگو قرار می گیرد که نمودی عینی و آشکار داشته باشد البته این را هم خوب می دانیم که قدرت ها نمی توانند از مردم جلوتر بروند و ناگزیر از افکار عمومی پیروی کنند .

امروز همه شاهد هستیم که مبلمان شهری ، زیبایی خاصی به شهرمان داده است همان زیبایی که در روح احاد مردم تاثیر گذار بوده و البته به تعبیر برخی افراد دلسوز ولی نا آگاه کارهای رو بنایی شده است .

شاید اگر آنان در بین مردم باشند و از مردم حتی از نزدیکان خود بپرسند متوجه خواهند شد که چه تاثیر بسزایی در نشاط و پویایی مردم دارد و نشاط و شادابی مردم به خصوص نسل جوان حتی بر شکوفایی نسل های بعدی نیز تاثیر دارد .

در جامعه امروزی مشکلات مردم فقط در ترافیک ، گرانی و غیره خلاصه نمی شود بلکه انواع فشارهای روحی و روانی و ناهنجاری های رفتاری متاثر از سیمای ناخوشایند شهری است و این زیبایی بصری که شهردار پویای ساری ایجاد کرد تاثیر بسیار زیادی در آرامش روحی و روانی شهروندان و همه کسانی که به این شهر سفر می کنند دارد .

آنچه که در این شهر انجام می شود جزئی از همان وظیف ذاتی شهردار است که متاسفانه نه تنها برخی نمی خواهند زیبایی شهر را ببینند بلکه از آن به عنوان ابزاری برای تخریب زحمات مجموعه کارکنان شهرداری و شهردار استفاده می کنند .

البته در ارتباط با زیبایی بصری مبلمان شهری ،صحبت های زیادی در زمینه انواع مبلمان شهری ، حس زیبایی شناسی انسان و تاثیر مبلمان شهری در پرخاشگری های شهروندان وجود دارد ولی در این مطلب به همین اندازه بسنده می کنم .

اما در مورد کارهای ماندگار و عمران آبادی های پی در پی حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد مگر می توان پارک ملل به این عظمت را کار رو بنایی ذکر کرد و همه می دانیم شاید تغییراتی درآینده نیز در آن بوجود آید ولی صدها سال دیگر این پارک ماندگار خواهد شد .

آیا پل داراب ،پارک ملل ، پل شهید نوری ، میانگذر شمالی ، بهسازی پارکینگ پارک قائم ، زیرگذر کوی اتحاد ، پیاده رو سازی ، اصلاح هندسی کمربندی و چندین خیابان های دیگر ، آزادسازی حریم رودخانه تجن ، پارک اتحاد ، پارک روشن ،پارک آزادگان ، پارک جهان پیما ، پارک ساری کنار ، پارک نور و بسیاری از اقدامات شهری مثل توسعه امام زاده یحیی و تعریض دروازه بابل کار روبنایی است ؟

مردم تلاش های شهردار شجاع و توانمند و مجموعه کارکنان شهرداری ساری را می بینند و خواهیم دید که مثل انتخابات شورای شهر این بار هم کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای گرفتن عکس در کنار این شهردار برای جلب توجه افکار عمومی به صف می ایستند .

البته با تمام مطالبی که عرض شد به هیچ وجه ادعای بی عیب و نقص بودن کارهای شهردار ساری را ندارم و مطمئن هستم شخص شهردار نیز اعتقاد به بی عیب بودن تمام کارهای خود ندارد و از قدیم گفتند سفره باز نشده یک عیب دارد و سفره پهن شده هزار و یکی .

از اعضای شورای شهر ساری انتظار می رود با همکاری و همدلی پشتوانه محکمی برای شهردار ساری باشند تا اعتماد مردم به آنها دو چندان شده و شهردار ساری نیز بتواند برای توسعه همه جانبه شهرستان ساری گامهای بلند تری بردارد.

از تلاشهای شهردار سابق نیز باید تقدیر کرد چرا که همه می دانیم ژنرال شهرمان تمام تلاش خود را برای ارتقاء و عمران ساری انجام داد و حال که صندلی خدمتگذاری شهر ساری به عبوری رسیده است همه باید به وی کمک کنند حتی شهردار سابق این شهر.

مطمئنم تمام رسانه های منتقد نیز ، دلسوز این شهر هستند و از سر دلسوزی عبوری را نقد می کنند.

اما افرادی که خدای ناکرده سازمان یافته و با هدف تخریب ، شهردار ساری را مورد حمله قرار می دهند بدانند که از عملکرد عبوری نمی توان عبور کرد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :