آخرین عناوین

سه شنبه 26 اسفند 1393-17:32 کد خبر:5738

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل خواستار شد:

انتخاب آمل به عنوان پایلوت کشوری توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل با اشاره به فعالیت ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان آمل گفت:از مسئولان تقاضا داریم تا آمل را پایلوت کشوری توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی انتخاب نمایند.


به گزارش خزرخبر،حمید رضا طاهر نژاد با اشاره به فعالیت ستاد توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان آمل گفت: این ستاد به ریاست فرمانداری آمل ، دبیری سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری آمل و عضویت بیش از 15 دستگاه و نهاد تاثیر گذار در شهرستان از 3 سال پیش فعالیت خود را با تشکیل جلسات مستمر در محل فرمانداری آغاز کرده است.

وی افزود: در آغاز راه با مطالعه همه جانبه سکونتگاههای غیررسمی در آمل توسط مشاور و ارائه گزارش به اعضای ستاد ، محلات فرودست شناسایی شدند که از جمله آن می توان به محله امت آباد و انصاری محله در خیابان نور، محله اسپیاری در خیابان شهید بهشتی و کوی شهید مصطفی خمینی در خیابان امام رضا (ع) اشاره کرد.

طاهرنژاد یادآورشد: با بررسی های بیشتر و تعریف پروژه هایی توسط مشاور طرح مقرر شد تمامی دستگاهها برای پروژه های پیش بینی شده جهت اجرایی شدن بودجه کارشناسی شده اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: در آغاز فاز اجرایی طرح با استقرار تمامی دستگاههای ذیربط در پایگاه خدمات اجتماعی محله امت آباد مقرر شد با حضور کارشناس تام الاختیار هر دستگاه از نزدیک به مشکلات مردم منطقه رسیدگی شود و نتیجه بصورت هفتگی به رئیس و دبیر ستاد گزارش شود.

طاهرنژاد تاکید کرد: سازمان بهسازی و نوسازی در نظر دارد با انجام عملیات زیرساختی با نگاه اجتماعی با همکاری ادارات جهت نیل به توانمند سازی منطقه گام بردارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری آمل خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با رویکرد همه جانبه سطح زندگی اهالی این مناطق را تغییر دهیم تا شاهد نشاط و پویایی و میل به زندگی سالم در این مناطق باشیم ونگاه مسئولین شهر را در این مناطق عوض کرده که همیشه به دنبال یک طرح فوریتی و یا ضربتی بوده که بعنوان مسکن عمل کرده و ماهیت قضیه را تغییر نداده است.

وی گفت: با این روند روبه رشد و ساماندهی اصولی این منطقه امید آن است که بتوانیم شهر آمل را در زمینه توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی پایلوت کشوری کنیم.

وی تاکید کرد: با این تفاسیر سازمان بهسازی و نوسازی بعنوان دبیر ستاد نقش هماهنگی با ادارت و ریاست ستاد از یک طرف و مردم منطقه از سوی دیگر را به عهده دارد و بعنوان نماینده شهرداری در منطقه عملیات عمرانی و برخی فعالیت های اجتماعی را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری آمل فعالیت های انجام شده توسط سازمان در منطقه امت آباد را شامل دیوار کشی املاک متروکه ، تخریب منازل متروکه ، احداث نوی وسط معابر برای راه عبوری فاضلاب ، افزایش تعداد سطل های زباله در منطقه ، جابجایی انشعاب گاز ، هماهنگی جهت حضور مستمر ادارات در پایگاه خدمات اجتماعی منطقه ، نصب بنرهای حاوی شعارهای فرهنگی و اجتماعی ، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع بهسازی محیط زندگی،  هماهنگی با شورای اسلامی شهر و شهرداری جهت خرید چرخ خیاطی مرکز زنان آسیب پذیر، هماهنگی برای خرید زمین کنار مسجد محله ، حفر چاه فاضلاب خانگی در منطقه، ساماندهی سیمای شهری منطقه ،احداث دیوار حائل کنار نهر محله ، استقرار یکی از پرسنل سازمان پسماند(از اهالی منطقه) جهت نظافت دائمی منطقه ، هماهنگی با روابط عمومی سازمان پسماند جهت آموزش تفکیک زباله از مبداء و دیگر اقدامات دانست.

آتنا عزیزی(آمل)

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :