آخرین عناوین

سه شنبه 26 اسفند 1393-21:52 کد خبر:5741

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در بازدید از دفتر خزرخبر خواستار شد:

درخواست اعتبار ویژه از استانداری برای ایام عید/در شرق استان کشیک پزشک قانونی نداریم

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از استاندار مازندران تقاضای اعتبار ویژه برای ایام عید کرده است.


به گزارش خزرخبر،علی عباسی در بازدید از دفتر سایت خزرخبر، با بیان اینکه در روزهای عید،5 برابر روزهای معمولی ظرفیت مازندران به علت ورود مسافران افزایش می یابد افزود:با افزایش مسافران،فعالیت پزشکی قانونی نیز چندین برابر می شود اما متاسفانه به علت کمبود نیرو عملا خدمات رسانی مطلوب میسر نخواهد بود.

وی با اعلام اینکه برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر در تمامی شهرها،استانداری مازندران باید اعتبار ویژه ای را برای این دستگاه در نظر بگیرد تا بتوانیم از نیروهای بیشتری در ایام عید برای کشیک ها استفاده نماییم خاطر نشان کرد:متاسفانه کشیک ها فقط در حد معاینات فوتی می باشند و برای معاینات دیگر نیرو به اندازه کافی وجود ندارد.

عباسی با اشاره به اینکه در 7 مرکز تنکابن،چالوس،محمودآباد،آمل،بابل ،قائمشهر و ساری کشیک نوروزی برقرار می باشد اظهار داشت:متاسفانه به علت نداشتن اعتبار و کمبود نیرو و نداشتن امکانات در شرق استان کشیک نوروزی نداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در طرح سلامت پزشک خانواده ،متاسفانه بسیاری از پزشکان خسارت مالی و روحی دیده اند تصریح کرد:پزشکانی که در مراکز دولتی و پزشکی قانونی فعالیت دارند افزایش حقوق و درآمد نداشته اند اما پزشکان طرح سلامت خانواده افزایش درآمد چند برابری را شاهد بوده اند.

عباسی با بیان اینکه پزشکان به علت عدم دریافت حقوق کافی در طرح سلامت خانواده تمایل کمتری به فعالیت در مراکز دولتی دارند افزود:متاسفانه این معضل باعث آسیب رساندن به خدمات رسانی به بیماران شده است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه این اداره کل جهت بالا بردن روحیه و تمایل پزشکان شاغل در پزشکی قانونی مازندران،برنامه هایی را انجام داده است خاطر نشان کرد:متاسفانه بالا بردن روحیه همکارانی که در مراکز درمانی دولتی فعالیت دارند مغفول مانده که باید در این زمینه برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در ادامه این بازدید با اعلام اینکه کودک آزاری تلخ ترین پرونده های این مرکز می باشد اظهار داشت:قتل پدر توسط پسر و مثله کردن جسد در یکی از شهرهای مرکزی استان ،تلخ ترین خاطره سال 93 بوده است.

عباسی در مورد شیرین ترین خاطره خود در سال 93 تصریح کرد:زوج جوانی به علت بچه دار نشدن قصد جدایی و طلاق داشته که جهت معاینات پزشکی به این دستگاه مراجعه نموده اند که طی معاینات انجام شده مشخص شد که زوجه باردار می باشد که با اعلام این موضوع ،این زوج از طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود برگشته اند که برای ما بسیار شیرین بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که پزشکی قانونی مازندران چقدر با تجهیزات و علوم و فنون معاینات روز همگام می باشد افزود:خوشبختانه علی رغم تمامی مشکلات ،این مرکز از امکانات و تجهیزات و علوم نرمال کشوری برخوردار و هم سطح می باشد و در سال 94 نیز روش استخراج DNA از استخوان (استخراج ژن از استخوان)در این مرکز آماده سازی و بکار گیری می شود.

عباسی با درخواست از مسئولین استانداری مازندران خاطر نشان کرد:جهت کم کردن مشکلات کمبود نیرو و جذب پزشکان قانونی متخصص ،نیاز به مجوز استانداری مازندران می باشد که امیدواریم استاندار پر تلاش استان با تدبیر خود ،نسبت به صدور مجوز برای این دستگاه همکاری نمایند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه خودم نیز در روزهای عید کشیک می باشد تصریح کرد:تمام سعی و تلاش خود را جهت انجام هر چه بهتر وظایف محوله علی رغم تمامی مشکلات خواهیم نمود.

بر پایه این گزارش بخش های دوم و سوم مصاحبه با این مدیر کل در سال 94 منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر می باشد که در این دیدار که اولین بازدید یک مدیر کل از دفتر سایت خزرخبر بوده،حسین سعادت فر مسئول روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران که از فعال ترین روابط عمومی ها در استان می باشد مدیر کل پزشکی قانونی را همراهی کرده است.

خزرخبر امیدوار است تا تعامل خوب مدیر کل و روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران علی رغم تمام محدودیت ها،الگویی برای برخی دیگر از مدیران کل پر ادعایی شود که فقط در حد ادعا و حرف همکاری با رسانه را قبول دارند اما عملا از رسانه ها گریزان می باشند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :