آخرین عناوین

جمعه 29 اسفند 1393-16:6 کد خبر:5772

مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

13هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مازندران کشف و ضبط شد

مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از کشف 13هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر،رستم مژده روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت : این مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در بازدید بازرسان بهداشت محیط از اماکن اقامتی ، تفریحی و مراکز تهیه و توزیه مواد غذایی مازندران کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

وی به انجام 15 هزار بارزسی از زمان آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون اشاره کرد و افزود:با معرفی 300 واحدمتخلف تهیه و توزیع مواد غذایی به مراجع قضایی 86 واحد تعطیل شد .

مجری طرح بسیج سلامت نوروزی مازندران رعایت نکردن نکات بهداشتی را دلیل معرفی این اماکن به مراجع قضایی و پلمپ آنها اعلام کرد .

وی ادامه داد :برای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی 25 اکیپ سیار و 19 اکیپ ثابت بازرسان بهداشت محیط از محیط های اقامتی ، تفریحی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مازندران بازدید می کنند .

مژده گفت: یکصد بازرس بهداشت محیط مازندران در قالب نیروهای ستادی و سیار ، بررسی و بازرسی بهداشت این اماکن را در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی برعهده دارند .

مجری طرح بسیج سلامت نوروزی مازندران از شهروندان خواست هر گونه تخلف بهداشتی را از طریق شماره های 1490 و 33399999 اطلاع رسانی کنند.

در طرح بسیج سلامت نوروزی ، که با هدف امنیت غذایی مسافران توسط بازرسان بهداشت محیط آغاز شده ،مراکز عرضه و تولید مواد غذایی و نیز پایانه های مسافری از نظر بهداشتی مورد بازرسی قرار می گیرد.

با طرح بسیج سلامت نوروزی مازندران سال گذشته بیش از 800 واحد متخلف بهداشتی به دادگاه معرفی شدند و 70 مورد تعطیلی این واحدها نیز انجام شد .

همچنین با اجرای این طرح ، سال گذشته 17 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :