آخرین عناوین

جمعه 29 اسفند 1393-22:56 کد خبر:5776

شهردار نوشهر خبر داد:

برگزاری جشنواره نوروزی «سیترا» در نوشهر

شهردار نوشهر از برگزاری جشنواره نوروزی سیترا در طول ایام نوروز در ساحل سیترای نوشهر خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل ار فارس، فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی امشب در جمع خبرنگاران نوشهر اظهار کرد: جشنواره نوروزی «سیترا» در طول ایام نوروزی در ساحل تفریحی و توریستی سیترای نوشهر در قالب برنامه‌ها و آثار متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره نوروزی سیترا با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره آثار و هنر و صنایع دست‌ساز مردم منطقه در قالب یک نمایشگاه بسیار بزرگ به نمایش در می‌آید و در حقیقت به معرفی و اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی شهرستان نوشهر پرداخته می‌شود.

شهردار نوشهر تصریح کرد: به تمامی روستاهای بخش مرکزی نوشهر و بخش کجور اعلام کردیم تا بازی‌های بومی و محلی روستای خود را در این جشنواره به نمایش بگذارند و نیز در این راستا مسابقات بین محلات بخش مرکزی نوشهر و بخش کجور نیز اجرا می‌شود.

وی گفت: پخت نان و آش محلی در کنار نمایشگاه صنایع‌دستی از دیگر بخش‌های این جشنواره است که بر جذابیت آن در ایام نوروز در ساحل سیترا خواهد افزود و هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است تا از نظر فرهنگی همواره تاثیرگذار باشیم و فرهنگ بومی و محلی ما از آسیب‌های ناشی از فضای گردشگری و خرده فرهنگ‌ها مصون بماند.

شیخ‌الاسلامی تصریح کرد: در جشنواره نوروزی سیترا، به بهترین فیلم 100 ثانیه‌ای تولید شده در هر زمینه و سوژه‌ای جایزه نفیسی اهدا می‌شود که البته داوری این فیلم‌ها بر عهده داوران غیرمازندرانی و خارج از استان است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز از روز دوم فروردین در ضلع غربی پارک نگین نوشهر افتتاح می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

شهردار نوشهر از واگذاری کامل حریم شهر به بخشداری خبر داد و اظهار کرد: هزینه‌های جاری و عمرانی ما بسیار بالا است ولی با کمک شهروندان پیش‌بینی بودجه در سال 93 محقق شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 در بخش عوارض ساختمانی هیچ‌گونه افزایش نداشتیم ولی در بخش خدماتی با افزایش بسیار اندکی روبرو بودیم، گفت: روند عدم افزایش دریافت عوارض در بخش ساختمانی در سال 94 مانند سال 93 به قوت خود باقی است اما در بخش خدماتی شاید با افزایش بسیار ناچیزی روبرو شویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :