آخرین عناوین

شنبه 1 فروردين 1394-15:37 کد خبر:5782

مدیرکل گردشگری مازندران:

پیام رهبری زمینه توسعه گردشگری بین‌المللی در ایران را فراهم می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: پیام رهبر انقلاب زمینه توسعه گردشگری بین‌المللی در ایران را فراهم می‌کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا ظهر امروز در محل ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان اقامت در مازندران نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت و در تردد درون‌استانی در مازندران نسبت به سال گذشته پیشرفت مناسب داشتیم.

وی تصریح کرد: مازندران رتبه سوم تردد در کشور را دارد و به لحاظ اقامت نیز مازندران با توجه به تردد درون‌استانی رتبه برتر کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به فرمایشات آغاز سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: پیام رهبر معظم انقلاب حامل صلح و دوستی و توسعه روابط ایران با جامعه جهانی بود که این پیام در حوزه گردشگری خارجی به‌ویژه حضور گردشگران خارجی به کشور بسیار موثر است.

وی بیان داشت: در پیام رهبری به توسعه فرهنگی نیز اشاره شد که این موضوع زمینه تبادل فرهنگ و رفت و آمدهای زیادی به کشور در حوزه گردشگران در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

بزرگ‌نیا به برخی اقدامات انجام شده رئیس جمهور در حوزه توسعه تجارت خارجی، گفت: لبخند ساده رئیس جمهور به جامعه جهانی موج قابل توجهی از گردشگران را به سمت کشور ما هدایت کرد و بسیاری از گردشگران تاریخی از چین و هند از کشور ما بازدید داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئولیت میراث فرهنگی را بسیار سنگین کرد و باید در راستای اجرای منویات رهبری با سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش مضاعفی را در زمینه توسعه تبادل گردشگری در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری خارجی نیازمند ایجاد زیرساخت مناسب هستیم، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های هفته فرهنگی در توسعه روابط گردشگری خارجی بسیار موثر است.

بزرگ‌نیا یادآور شد: برای توسعه گردشگری در حوزه فرهنگی نیاز به اقدامات بیشتری داریم و سفرها در مازندران باید به سمت تورهای مسافرتی سوق داده شود.

وی با اعلام اینکه سفر با برنامه و در غالب تور مسافرتی به کاهش بار ترافیکی نیز کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: نقش مدیریت شهری نیز در توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد و با ارائه تبلیغات مناسب زمینه جذب و ماندگاری گردشگران را در استان‌ها فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در بخش گردشگری داخلی و توسعه سفر نگرانی وجود ندارد ولی در حوزه آموزش و بهره‌برداری از امکانات گردشگری نیاز به توجه بیشتری داریم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :