آخرین عناوین

شنبه 1 فروردين 1394-19:56 کد خبر:5792

مدیر کل میراث مازندران خبر داد:

مازندران رتبه سوم اقامت گردشگران را کسب کرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: مازندران از نظر اقامتی و تردد رتبه سوم کشور را نسبت استان های دیگر کسب کرد است


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، دلاور بزرگ نیا بعد از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری بعد سال تحویل جهت گیری های ارکان نظام را برای فعالیت ها مشخص کرده است، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و مدیریت جهادی سال گذشته رضایت داشتند.

وی با بیان اینکه باید به بحث گردشگری داخلی و خارجی ورود پیدا کنیم، افزود: با توجه به اینکه فرهنگ و روح ایرانی انس با طبیعت و سیر وسفر است در گردشگری داخلی با آمار وتردد چند سال 4 میلیون و 772 هزار جابجایی در استان نگرانی در این خصوص نداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران بیان کرد: مازندران در گردشگری به موقعیت همزمانی تبدیل و همچنین محور مواصلاتی با استان های هدف گردشگری پر رنگ است.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه باید در حوزه های فرهنگی گردشگری اقدامات بسیاری صورت گیرد، افزود: باید سفرها و مسافرت ها به تور سوق داد که این امر موجب کاهش بار ترافیکی می شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نقش بسزایی در فرهنگ سازی انس با طبیعت و اقدامات جاذبه فرهنگی دارند.

بزرگ نیا در بحث گردشگری داخلی اظهارداشت: با توجه به اینکه فرهنگ ایرانی فرهنگ سفر است هیچ نگرانی وجود ندارد فقط باید آموزش های لازم و فرهنگ سازی توسط دستگاههای اجرایی و رسانه ها صورت گیرد.

وی در خصوص گردشگری خارجی اذعان داشت: ارتباط با کشورهای دیگر دنیا صلح جهانی و آشتی بین المللی قلمداد می شود و محصول ارتباط با آنها افزایش گردشگری خارجی به کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران بیان کرد: در دولت تدبیر و امید مسیر گره گشایی در خصوص انرژی هسته ای و ارتباط با کشورهای دیگر ایجاد شد.

بزرگ نیا تصریح کرد: فرمایشات رهبری انقلاب در حوزه توسعه گردشگری خارجی بسیار موثر است و زمینه تبادل گردشگران به داخل کشور فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص گردشگری وظیفه سنگین دارد، گفت: باید با جدیت در نمایشگاههای فرهنگی گردشگری، بین المللی و هفته های فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی شرکت کنند.

بزرگ نیا صنعت گردشگری را یک صنعت فرا بخشی عنوان کرد و افزود: باید اقامتگاههای متناسب با استانداردهای جهانی، خدمات فرودگاهی و گمرگی ساماندهی شود.

وی بیان کرد: عمده مسافران به ایران علاقه به آثار فرهنگی و تاریخی دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :