آخرین عناوین

يکشنبه 2 فروردين 1394-13:56 کد خبر:5797

مدیر کل گردشگری مازندران خبر داد:

بوم گردی زیر شاخه طبیعت گردی مازندران

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران به اهمیت بوم گردی در استان اشاره کرد و گفت: اقامتگاه های بوم گردی اقامتگاه هایی است که با کیفیت مشخص و قابل قبول به گردشگران در محیط های طبیعی خدمات می دهند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا،دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه نخستین مجوز اقامتگاه بوم گردی در هزار جریب ،حد وفاصل روستای پر کلا و قریب محله بهشهر صادر شده است، افزود: این اقامتگاه با ظرفیت 50 نفر و با ایجاد فضاهای مختلف و نمادی از نانوایی سنتی،کارگاه جاجیم بافی وصنایع دستی ،آهنگری ،آسیاب آبی و حمام سنتی در هزار جریب بهشهر به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه بوم گردی زیرشاخه طبیعت گردی است، ، ادامه داد : در این طرح گردشگری آسیب زیست محیطی بر منطقه وارد نمی شود و متناسب با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه ساخته می شود.

بزرگ نیا تصریح کرد: زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم بومی منطقه از مزیت های این طرح است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به تاکید دولت مبنی بر توسعه جوامع محلی با رونق گردشگری، تصریح کرد: طبق آیین نامه کمیته ملی طبیعت گردی هرگونه تاسیسات و امکانات اقامتگاهی و گردشگری از قبیل کمپینگ و چادر و سایرتاسیسات باید هماهنگ با شرایط محیط و خصوصیات طبیعی و فرهنگی منطقه بوده و با رعایت ضوابط ومقررات مربوط به تایید کمیته ملی گردشگری کشور برسد.

وی از صدور چندین اقامتگاه بوم گردی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:استان مازندران به دلیل تنوع اقلیمی ظرفیت ایجاد اقامتگاه های مختلف بوم گردی را دارد و مناطق مختلفی را می توان شناسایی و معرفی کرد.

وی خاطر نشان کرد: متقاضیان زیادی برای ساخت اقامتگاه بوم گردی در مناطقه هزار جریب گلوگاه،نکا و بهشهر اعلام آمادگی کردند که پس از بررسی طرح و رعایت استانداردهای اقامتگاه های بوم گردی و آموزش سرمایه گذاران، این نوع از تاسیسات گردشگری به جاذبه های گردشگری استان اضافه خواهد شد.

مدیر کل گردشگری مازندران گفت: یکی از مهمترین شاخص های گردشگری که این مبحث را به صنعتی پاک در دنیا مشهور کرده است اقتصادی کردن این صنعت با حفظ محیط زیست و پایداری منطقه از لحاظ شاخص های زیست محیطی است که در گردشگری به شیوه طبیعت گردی و اقامت گردشگران در اقامتگاه های بومی با بیشترین نزدیکی به سبک سنتی مصداق پیدا می کند.

وی بر لزوم عزم جدی به رونق گردشگری سلامت در مازندران تاکید کرد و گفت:احداث اقامتگاه های بوم گردی و پذیرایی با غذاهای های سالم و طبیعی و ایجاد فضایی آرام برای گردشگران برای تجدید قوا در طبیعت یکی از زیرساخت های مورد نیاز برای رونق بیشتر گردشگری سلامت است.

بزرگ نیا افزود:علاقمندان به احداث اینگونه فضاهای گردشگری در استان به ویژه بهره برداری از منازل شخصی در مناطق روستایی می توانند در جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و استانداردهای منازل بوم گردی به معاونت گردشگری استان مراجعه کنند.

مازندران به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی و اقلیم مناسب هر ساله در ایام تعطیلات نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :