آخرین عناوین

دوشنبه 3 فروردين 1394-17:37 کد خبر:5834

مسئول روابط عمومی شهرداری بهشهر اعلام کرد:

بازدید یک هزار و 700 مسافر نوروزی از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر

مسوول روابط عمومی شهرداری بهشهر گفت : بیش از هزار و 700 مسافر نوروزی در دو روز تعطیلات نوروزی سال 94 ، از محوطه تاریخی پارک ملت بهشهر بازدید کردند.


به گزارش خزرخبر،فاطمه ذبیح پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این تعداد گردشگر از 21 استان کشور در این پارک تاریخی حضور یافته و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن دیدن کردند.
وی بیان کرد : وجود استعداد های فراوان گردشگری و جاذبه های بکر طبیعی در بهشهر موجب شده که بسیاری از ظرفیت‎های گردشگری این شهر مانند پارک ملت ناشناخته و دست نخورده بماند و در این شرایط زمینه توسعه قابل توجهی برای این بخش همچنان باقی است.
مسوول روابط عمومی شهرداری بهشهر گفت : بهره مندی مناسب از توانمندی های این شهرستان در زمینه گردشگری می تواند تاثیر مثبتی بر ارتقای وضعیت درآمد ، اشتغال و رفاه اجتماعی داشته باشد.
وی افزود : صنعت گردشگری یک پدیده تحول برانگیز و پویا است که آداب و رسوم، فرهنگ، مراودات، ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را به هم نزدیک و شکوفا می کند.
پارک ملت ، باغ مصفا و دلفریبی که امروزه محل شهرداری بهشهر است، همان ˈ باغ شاه ˈ معروف ˈ اشرف البلاد ˈ دوره ‎ صفوی است که به گفته سیاحان و جهانگردان پر از درختان سرو صد ساله و گل های آراسته بوده است.
این بنا در حادثه آتش سوزی از بین رفت و در زمان نادر شاه (1747ـ 1736 )ساختمان دیگری در آن محل بنا کردند و این بنای جدید را چهل ستون نامیدند که اغلب ساختمان و باغ قبلی را نیز به همین نام می شناسند.
این عمارت که هم اکنون در اختیار شهرداری بهشهر است بر اساس آنچه که جهانگردان و سیاحان در وصف آن نوشته اند تغییرات بسیاری کرده است که یکی از این تغییرات در گذر زمان تبدیل استخر بزرگ مقابل عمارت به فضای سبز بوده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :