آخرین عناوین

سه شنبه 4 فروردين 1394-22:8 کد خبر:5857

سرپرست جمعیت هلال احمر آمل خبر داد:

شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محور هراز/آماده‌باش داوطلبان هلال احمر آمل

سرپرست جمعیت هلال احمر آمل از شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محور هراز و آماده‌باش داوطلبان هلال احمر آمل در پایگاه‌های ثابت و سیار برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.


به گزارش خزرخبر،جمشید نیکزاد امروز در گفت‌وگو با فارس، از شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محور هراز و آماده‌باش داوطلبان هلال احمر آمل در پایگاه‌های ثابت و سیار برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

وی اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز در محور مواصلاتی هراز که یکی از مهم‌ترین و پرترددترین جاده‌های شریانی و مواصلاتی کشور است برای تردد رانندگان، مسافران، گردشگران و هم‌استانی‌ها شناسایی شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر آمل با اعلام اینکه اقدامات زیادی برای جلوگیری از بروز حادثه در محورهای مواصلاتی آمل برای ایجاد سفری ایمن و کم‌خطر برای مسافران در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در این بین با نصب پرچم و شعار امدادی همانند «خطر در کمین است» مسافران و مردم را هشدار داده و با حوادث و اتفاقات در کمین آشنا کردیم تا آرام‌تر برانند.

نیکزاد یادآور شد: این اقدام در نقاط پرحادثه محور مواصلاتی هراز و دیگر جاده‌ها اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه ماشین‌های امدادی و آمبولانس با حضور در محورهای مواصلاتی منتظر ارائه خدمات به هموطنان در مواقع اضطراری هستند، بیان کرد: این خودروهای امدادی از ساعت هشت تا 11 صبح و 15 تا 19 شب به صورت کشیک آماده برای نجات جان افراد در مواقع ضروری هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر آمل، جمعیت هلال احمر را نهادی با اهداف بشردوستانه و عام‌المنفعه دانست که نیروهای امدادی و نجاتگران آن آماده خدمت‌رسانی هستند، یادآور شد: قبل آغاز سال جدید جمعیت هلال احمر آمل 550 سبد غذایی حمایتی را در قالب طرح فرشتگان رحمت بین خانواده‌های زیرپوشش توزیع کرد که این بسته‌ها شامل 17 قلم مواد غذایی از جمله برنج، روغن، قند، چای و سایر اقلام بودند.

این مسئول با اشاره به وجود سه پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای با سه دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و سه دستگاه موتور آمبولانس برای امداد و نجات جان مصدومان در تصادفات محور هراز گفت: این ماشین‌آلات و نیروها در بخش‌های گزنک، پلور و کهرود امدادرسانی دارند.

نیکزاد، تلاش کمپ‌های نوروزی هلال احمر آمل را هم برخلاف سال‌های گذشته به صورت شبانه‌روزی دانست و افزود: در این کمپ‌ها علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی و گردشگری، خدمات سلامت و تست‌های سلامت به صورت رایگان انجام می‌شود.

این مسئول از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تولیدی و صنایع‌دستی این شهرستان با ارائه 35 طرح سفره هفت‌سین ایرانی به منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌سرپرست و نیازمند قبل آغاز سال 94 خبر داد و ادامه داد: این بازارچه خیریه با همکاری دانش‌آموزان مستعد و پرتلاش دو رشته معماری و گرافیک با تعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین، اداره آموزش و پرورش و سازمان خیریه مردم‌نهاد بنیاد کودک انجام شد تا دست‌ساخته‌ها و تولیدات صنایع‌دستی دانش‌آموزان هنرستان دخترانه مرحوم تجن‌جاری برای عموم مردم به نمایش درآمد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آمل در پایان از وجود 3 هزار داوطلب هلال احمر در این شهرستان خبر داد و گفت: افراد دارای 13 تا 29 سال سن در این جمعیت به عضویت جوانان در می‌آیند که برای آنها کارهای آموزشی در اولیت بوده و با سازماندهی در پست‌های نوروزی، امداد جاده‌ای و پست ساحلی فعالیت می‌کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :