آخرین عناوین

سه شنبه 4 فروردين 1394-23:3 کد خبر:5859

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

کشف ۳۲ هزار قطعه سکه های تاریخی اصل و بدل طی ۶ سال در مازندران

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گفت: ۳۲ هزار و ۷۳ قطعه سکه تاریخی اصل و بدل مربوط به دوره های اسلامی، اشکانی و ساسانی در استان از سال ۸۸ تا سال گذشته کشف و ضبط شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، نعمت قاسمی بعد از ظهر سه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران با اشاره به اینکه هر ساله در ایام نوروز اقداماتی در خصوص برقراری نظم، امنیت، تشدید اقدامات حفاظتی و مراقبتی از موزه ها، اماکن تاریخی، فرهنگی، آثار ثبتی و حفاظتی در دستور کار قرار می گیرد، گفت: یگان حفاظت از اول فروردین تاکنون ۸۵۰ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی داشته که مورد خاصی مشاهده نشده است.

وی اظهار داشت: ۶۲۵ هزار سرکشی از آثار ثبتی و غیر ثبتی بصورت شبانه روزی از دی ماه ۸۴ تا پایان سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

وی بیان کرد: ۵۱۵ مورد جرائم علیه میراث فرهنگی از قبیل حفاری غیر مجاز، خرید و فروش و نگهداری اشیاء تاریخی، فرهنگی، سرقت، تخریب و ساخت و ساز از زمان تاسیس یگان حفاظت تا سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

قاسمی تصریح کرد: طی این مدت ۱۹۹ دستگاه فلزیاب و گنج یاب کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از کشف و ضبط ۶ هزار و ۲۰۰ مورد اشیاء تاریخی اصل و بدل مربوط به عصر آهن، دوره هخامنشی و اشکانی از قبیل مجسمه های انسان نما، حیوان مومیایی شده، نسخه های خطی، کتاب های تاریخی، کوزه های سفالی اصل، دستبند، گوشواره و ... از جنس مفرغ اصل، شمشیر و سرنیزه، فرش، مجسمه و ظروف سفالی اصل طی ۹ سال اخیر خبر داد.

قاسمی از انهدام ۳۵۲ باند و دستگیری هزار و ۴۸۶ متخلف در این ۹ سال خبر داد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :