آخرین عناوین

پنجشنبه 6 فروردين 1394-16:57 کد خبر:5884

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

اسکان بیش از 11‌ هزار فرهنگی در مدارس مازندران

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از اسکان 11‌ هزار و 376 خانوار در مدارس استان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، اسفندیار نظری ظهر امروز در بازدید از ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان چالوس با اعلام اینکه 37 پایگاه اسکان نوروزی در استان آماده پذیرش مسافران فرهنگی هستند، اظهار کرد: هم‌اکنون 420 مدرسه استان با 3‌ هزار 320 کلاس آماده میزبانی از میهمانان نوروزی در مازندران است.

 نظری بیان داشت: از این تعداد 250 اتاق ویژه با امکاناتی مانند تخت، پتو، وسایل گرمایشی، یخچال و تلویزیون در هر اتاق تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 کلاس در گروه «الف» قرار دارد، تصریح کرد: همه این اتاق‌ها مفروش بوده و مسافران می‌توانند از حمام و آشپزخانه مشترک استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در اتاق‌های گروه «ب» که تعداد آن یک‌هزار و 670 کلاس است یخچال، تلویزیون، حمام و آشپزخانه به طور مشترک در داخل سالن به مسافران ارائه می‌شود.

 وی ادامه داد: اتاق‌های گروه «ج» نیز مجهز به فرش و موکت هستند و پتو و بالش در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

نظری با اشاره به این که امسال نیز ثبت‌نام اینترنتی برای رزرو اتاق تا بیستم اسفندماه صورت گرفت، افزود: پیش‌بینی می‌شود در ایام نوروز امسال روزانه حدود 20 هزار مهمان در ستاد آموزش و پرورش اسکان پذیرش شوند.

وی با اشاره به اینکه ستاد اسکان آموزش و پرورش استان در سال گذشته بیش از 250 هزار مسافر پذیرش کرد، یادآور شد: در حال حاضر بیش از 11‌ هزار و 376 خانوار در مدارس استان اسکان داده شدند.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: ستاد اسکان مازندران از ظرفیت‌های اردوگاه‌های شهید چمران و شهید میرزاکوچک‌خان رامسر، اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار، اردوگاه شهید باهنر آمل، اردوگاه دانش‌آموزی جوانه‌ها و بادله ساری، اردوگاه امام خمینی(ره) نکا و مجتمع آموزشی رفاهی خزرآباد ساری در امر پذیرش مسافر استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه اولویت پذیرش در اسکان میهمانان نوروزی با فرهنگیان است، گفت: در صورت وجود ظرفیت و براساس نیاز استان این آمادگی برای پذیرش از میهمانان نوروزی وجود دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران به تجهیز و آمادگی 10 مرکز بهداشتی درمانی اشاره کرد و تصریح کرد: این مراکز به‌صورت شبانه‌روزی در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران و بیماران خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

وی با اعلام اینکه 37 پایگاه اسکان در شهرستان‌ها و مناطق استان آماده پذیرش مسافران هستند، گفت: تدارک برپایی نمایشگاه برای معرفی آداب، فرهنگ بومی و منطقه‌ای و سوغات ویژه مازندران مانند غذاهای سنتی، صنایع‌دستی و... در محل‌های پذیرش اسکان مسافر دیده شده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :