آخرین عناوین

پنجشنبه 6 فروردين 1394-17:13 کد خبر:5885

مدیرکل گردشگری مازندران اعلام کرد:

ضریب اشغال اقامتگاه‌های مازندران تکمیل است/ آمار گردشگران مقیم در مازندران از مرز 4 میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: در حال حاضر ضریب اشغال تمام اقامتگاه‌های دولتی و هتل‌های استان تکمیل است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا بعدازظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمار حضور گردشگرانی که در مازندران اعلام می‌شود غیر از جمعیت گردشگر شناور در استان است.

وی ادامه داد: 740 هزار نفر شب فرصت اقامت را در مازندران برای گردشگران فراهم کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه غیر از این تعداد، یک میلیون نفر نیز جمعیت شناور گردشگر در مازندران داریم، تصریح کرد: به غیر از ویلاهای استیجاری، در مازندران 200 هزار مالک ویلا داریم که در ایام تعطیلات به مازندران سفر کرده و از ویلای خود استفاده می‌کنند.

بزرگ‌نیا بیان کرد: اینها جزو کسانی هستند که بیش از پنج شب اقامت در استان دارند که اگر جزو آمار بیایند به بیش از پنج میلیون نفر شب اقامت می‌رسد.

این مسئول با اشاره به ویلاهای استیجاری که در قالب مالک و مستاجر کرایه داده می‌شوند و پروانه خانه‌مسافر نیز ندارند، افزود: ما تنها آن دسته از ویلاهایی استیجاری را در آمار ذکر می‌کنیم که دارای پروانه باشند و می‌توان ادعا کرد که تعداد گردشگرانی که به مازندران وارد می‌شوند حداقل دو برابر تعدادی است که به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

وی متذکر شد: گزارش‌های رسیده از ویلاهای استیجاری نشان می‌دهد که حداقل 10 نفر مسافر در این ویلاها سکونت دارند و در مجموع تعداد قابل ملاحظه‌ای است.

بزرگ‌نیا، بحث توجه به فرهنگ بومی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بالارفتن آمار اقامت در روستاها نشان می‌دهد که مردم به این امر توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه کمیته دهیاری‌ها در 65 بخش استان هر روز اطلاعات را رصد می‌کنند، افزود: تاکنون میزان اقامت در روستاها به 470 هزار نفر رسیده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه کمیته دهیاری‌ها برای نخستین بار در کشور با هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر در مازندران تشکیل شده است، ادامه داد: تشکیل کمیته دهیاری‌ها و بوم‌گردی می‌تواند الگوی سایر استان‌ها در سال‌های بعد باشد.

وی با اشاره به بحث اقامتگاه‌های روستایی و بوم‌گردی در مازندران، بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی، سطح اشغالی که در اقامتگاه‌های مازندران ارائه می‌شود، مناسب بوده است.

بزرگ‌نیا در پایان تأکید کرد: در حال حاضر ضریب اشغال تمام اقامتگاه‌های دولتی و هتل‌های استان تکمیل است.

&مدیرکل گردشگری مازندران:

آمار گردشگران مقیم در مازندران از مرز 4 میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران از اسکان چهار میلیون و 181 هزار گردشگر در مازندران خبر داد.

دلاور بزرگ‌نیا بعداز ظهر امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا شب گذشته بیش از چهار میلیون و 181 هزار گردشگر در مازندران اقامت کردند.

وی با اشاره به بازدیدهای نظارتی به دو هزار و 679 مورد از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و ... گفت: از 27 اسفند تا پنجم فروردین، تاسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی و ... 65 تشویق و 132 تذکر و اخطار کتبی دریافت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در این ایام بیش از 36 میلیون لیتر بنزین سوپر و معمولی در استان توزیع شده است، ادامه داد: بیش از 12 میلیون لیتر نفت گاز و بیش از 6 هزار کیلوگرم سی.ان.جی توزیع شده است.

بزرگ‌نیا با اشاره به بیش از 18 هزار مورد گشت‌های انتظامی، راهور، پلیس و همیار پلیس، تصریح کرد: 239 مورد هم گشت‌های کنترلی و نظارتی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به 213 عملیات انجام شده از سوی هلال احمر استان، افزود: هلال احمر به بیش از پنج هزار نفر خدمات امدادی ارائه داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه روز گذشته بیش از 191 هزار گردشگر در روستاهای مازندران ساکن شدند، گفت: تعداد گردشگران ساکن شده در روستاها از ابتدای آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر به بیش از 600 هزار نفر افزایش یافته است.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :