آخرین عناوین

پنجشنبه 6 فروردين 1394-20:24 کد خبر:5891

رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن خبر داد:

ارائه خدمات نوروزی توسط ۸ پست هلال احمر تنکابن

رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن گفت: 6 پست ثابت امدادی، جوانان و داوطلبان و دو پست سیار هلال احمر به مسافران نوروزی در این شهرستان خدمات ویژه ارائه می‌دهند.


به گزارش خزرخبر،یدالله صالحی در حاشیه بازدید فرماندار، اعضای شورای اجرایی، سرگروه‌های داوطلبی جمعیت و برخی مسئولان تنکابن از پایگاه‌ها و پست‌های امدادی، راهنمایی و داوطلبان نوروزی این شهرستان، در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: نیروهای داوطلب زحمات زیادی را در تعطیلات متحمل می‌شوند و ما نیز بر آن شدیم تا به همراه اعضای شورای اجرایی جمعیت و برخی از سرگروه‌های داوطلبی برای تبریک عید و عرض خسته نباشید به آنها، از پست‌های ثابت، سیار و فصلی بازدید کنیم.

وی اضافه کرد: در خلال این بازدیدها، برخی از کمبودها و نارسایی‌ها مورد بررسی قرار گرفت، کیفیت ارائه خدمات و میزان رضایت‌مندی مردم نیز مورد پایش قرار گرفت که نتیجه آن مثبت بود.

عضو ستاد تسهیلات سفر تنکابن بیان کرد: هم‌اکنون 30 امدادگر جوان داوطلب به طور شبانه‌روز در 6 پست امدادی و راهنمایی ثابت و 2 پست سیار به صورت موتورسوار در سطح شهرستان تنکابن خدمات ویژه جمعیت هلال‌احمر شامل امداد و نجات، ارائه خدمات تسهیلات سفر، کمک به بیماران خاص به ویژه دیابتی و قلبی و عروقی را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

صالحی ادامه داد: همچنین طبق روال هر ساله در 13 نوروز که روز طبیعت است با بهره‌گیری از بهترین‌ نیروهای داوطلب شهرستان در راستای حفظ و ارتقای سطح ایمنی و سلامت گردشگران، پاسداشت و پاکیزگی طبیعت و پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی توصیه‌ها، راهنمایی و ارشاد ویژه برای محل استقرار، نحوه مراقبت از خانواده و عوامل پیشگیرانه توسط این نیروها به گردشگران اعلام می‌شود.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های فرهنگی و کیسه‌های ویژه جمع‌آوری زباله‌ها در 13 نوروز، افزود: این زباله‌ها پس از جمع‌آوری، به محلی که از قبل تعیین شده است منتقل و مدیریت پسماند صورت می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تنکابن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسیر  گردشگری و طبیعت‌گردی دوهزار و سه هزار در ارتفاعات تنکابن دارای جاده‌ای کوهستانی و پرپیچ و خم است و همچنان بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی در تردد خودروهای عبوری حادثه‌ساز است، لذا از همه گردشگران انتظار داریم تا در این مسیر از هر گونه بی‌احتیاطی پرهیز کرده و با سرعت مطمئن و رعایت اصول ایمنی تردد کنند.

به گزارش فارس، در بازدیدی که امروز توسط اعضای شورای اجرایی و برخی از سرگروه‌های داوطلبی جمعیت هلال احمر تنکابن از پست‌های امدادی و راهنمائی نوروزی انجام شد، عمده‌ترین مشکل این نیروهای داوطلب استقرار نداشتن نیروها در کانکس و بهره‌گیری از چادرهای ویژه بود که به علت شرایط جوی شمال، وزش‌ باد‌های بهاری و  بارندگی‌های زیاد مرطوب و سرد و آسی‌پذیر است.

نیروهای هلال احمر، از مسئولان برای استقرار کانکس به جای چادر انتظار مساعدت داشتند و باید پذیرفت امدادگری که استراحت نکند و یا در جایگاه مناسب مستقر نشود به علت بروز سرما و تهدیدهای طبیعی بازدهی کاملی نخواهد داشت لذا باید به حل  این مشکل توجه ویژه‌ای شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :