آخرین عناوین

جمعه 7 فروردين 1394-14:5 کد خبر:5896

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران:

اقامت‌گاه‌های روستایی مازندران توسعه یابد / افزایش 8 درصدی گردشگران

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به اسکان گردشگران در روستاها، گفت: اقامت‌گاه‌های روستایی مازندران باید توسعه یابد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران که با حضور مشاور عالی رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شد، اظهار داشت: شاید در کشور به عنوان سفارش و دستور اعلام شده باشد که ستاد سفر در استان‌ها به ستاد دائمی تبدیل شود، اما در مازندران این ستاد به معنای حقیقی شکل دائمی دارد.

وی گفت: چون در کنار نوروز و تابستان، به دلیل اینکه بازار هدف یک ما در گردشگری داخلی، استان تهران است، به دلیل نزدیکی تهران به مازندران، با کمترین تعطیلی هم همین حجم ترافیکی و حضور مسافر را در استان داریم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران عنوان کرد: این آمادگی در مازندران وجود دارد که در همه ایام خدمات سفر را ارائه کند.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه در مسئله رسمی نوروز و سفرهای نوروزی از نزدیک به سه ماه مانده به ایام نوروز، شش جلسه رسمی برگزار کردیم و کمیته‌های مختلف شکل گرفت، تصریح کرد: امسال کمیته دهیاری‌ها و توجه به بوم‌گردی در ستاد سفر مازندران شکل گرفت.

وی با بیان اینکه گردشگران علاقه‌مند به حضور در مناطق روستایی بودند و به همین دلیل این کمیته شکل گرفت، ادامه داد: حضور گردشگران در سال‌های گذشته در روستاها سبب شد به شکل جدی در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه تا پایان وقت پنجم فروردین بیش از 600 هزار نفر شب اقامت در روستاها داشتیم، اضافه کرد: روستاها یکی از فرصت‌های نوظهور برای مازندران است تا اقامت‌گاه‌های روستایی را توسعه دهیم و فرهنگ اصیل مازندران را هم به گردشگران منتقل کنیم چرا که ماهیت گردشگری را فرهنگی می‌دانیم و خیلی نگاه اقتصادی نداریم.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه علاقه‌مند بودیم بخش فرهنگی استان در حوزه فیلم و سینما و... در استان فعال باشد تا مسافران در ایام بارندگی، بتوانند از این فضای فرهنگی استفاده کنند، گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلفی در استان برگزار شد که مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مازندران گردشگری را به معنای حقیقی آن که صنعت فرابخشی است، دست یافته، ادامه داد: اگر چه برخی، وضعیت جوی و جاده‌های مازندران را می‌خواهند به گونه دیگری نشان دهند، اما کمیته‌های مختلف سفر در مازندران در حال انجام وظایف خود هستند.

این مسئول با بیان اینکه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر مازندران فعالیت خوبی داشته است، اذعان داشت: خبرنگاران حاضر در ستاد به تولید خبر می‌پردازند و هر کجا تشخیص دهند می‌شود در فرهنگ‌سازی ورود پیدا کرد، این کار را انجام می‌دهند.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه جزو محدود استان‌هایی هستیم که منسجم فعالیت می‌کنیم، متذکر شد: وضعیت آب و هوایی مازندران در ابتدا ما را نگران کرد اما نزدیک به هشت درصد رشد در دور نخست سفرهای نوروزی داریم و بی‌تردید در دور دوم سفرهای نوروزی، با تغییر شرایط جوی در مازندران، حضور جدی‌تر مسافران را خواهیم داشت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :