آخرین عناوین

شنبه 8 فروردين 1394-20:28 کد خبر:5916

در ساحل سیترای نوشهر برگزار شد:

برپایی نمایشگاه آثار بومی و محلی در نوشهر

نمایشگاه آثار بومی و محلی با اجرای مراسم نمادین عروسی محلی در ساحل تفریحی و توریستی «سیترای» نوشهر آغاز به‌کار کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، ظهر امروز نمایشگاه آثار بومی و محلی با اجرای مراسم نمادین عروسی محلی در ساحل تفریحی و توریستی «سیترای» نوشهر آغاز به‌کار کرد.

شهردار نوشهر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نوشهر گفت: برپایی نمایشگاه آثار بومی و محلی با اجرای مراسم نمادین عروسی محلی در قالب جشنواره نوروزی «سیترا» در طول ایام نوروز در ساحل منطقه نمونه تفریحی و توریستی سیترای نوشهر آغاز به‌کار کرد.

فرهاد بنی‌شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه این جشنواره در قالب برنامه‌ها و آثار متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، افزود: جشنواره نوروزی سیترا با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.

شهردار نوشهر تعداد غرفه‌های نمایشگاهی در این جشنواره را حدود 140 غرفه اعلام کرد و گفت: در این جشنواره آثار و هنر و صنایع دست‌ساز مردم منطقه در قالب یک نمایشگاه بسیار بزرگ بومی و محلی به نمایش در می‌آید و هدف آن معرفی و اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی مناطق مختلف شهرستان نوشهر است.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی غرفه‌های نمایشگاهی هیچ مبلغی از غرفه‌داران دریافت نمی‌کنیم، تصریح کرد: به تمامی روستاهای بخش مرکزی نوشهر و بخش کجور اعلام کردیم تا مراسم‌های ویژه و بازی‌های بومی و محلی روستای خود را در این جشنواره به نمایش بگذارند.

شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه مسابقات بین محلات بخش مرکزی نوشهر و بخش کجور نیز در طول این جشنواره نوروزی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پخت نان و آش محلی در کنار نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی از دیگر بخش‌های این جشنواره است که بر جذابیت آن در ایام نوروز در ساحل سیترا خواهد افزود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان نوشهر همواره یکی از گردشگرپذیرترین مناطق کشور محسوب می‌شود بنابراین خرده‌فرهنگ‌های زیادی وارد این منطقه می‌شود که بعضا حتی تاثیرگذار بر فرهنگی بومی منطقه می‌شود.

این مسئول ادامه داد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا از نظر فرهنگی در حوزه گردشگری تاثیرگذار باشیم و هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی نیز این است تا فرهنگ بومی و محلی ما از آسیب‌های ناشی از فضای گردشگری و خرده فرهنگ‌ها مصون بماند.

شهردار نوشهر در پایان با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری سیترا در ساحل نوشهر در فهرست مناطق گردشگری ملی کشور نیز به ثبت رسیده است، گفت: روزانه حدود چهار هزار خودرو از مناطق مختلف کشور وارد منطقه تفریحی و توریستی سیترا می‌شوند که البته در این بین از خودروهای بومی ورودی دریافت نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، اجرای مراسم نمادین عروسی محلی از سوی دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس در محل نمایشگاه‌های فرهنگی،بومی و محلی در ساحل «سیترا» در حال اجراست.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :