آخرین عناوین

يکشنبه 9 فروردين 1394-17:20 کد خبر:5933

فرماندار نکا خبر داد:

احداث 2 موزه در شهرستان نکا/لزوم اشتغال زایی در بخش گردشگری

فرماندار نکا از احداث دو موزه مردم‌شناسی و آداب و رسوم در شهر نکا و روستای شیرکلا از توابع بخش هزارجریب این شهرستان خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به  نقل از نکا، رحیم قاسمی‌طوسی بعدازظهر امروز در بازدید از منطقه باستانی و تاریخی غارکمیشان نکا، گفت: شهرستان نکا سرشار از ظرفیت‌های مختلف گردشگری، صنایع‌‌دستی و میراث‌ فرهنگی است که از ظرفیت‌های گردشگری حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: بخش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیازمند توجه همه‌جانبه مردم و مسئولان است و در سالی که به فرمایش رهبری به سال "ملت و دولت، همدلی و همزبانی" نام گرفته باید بیش از گذشته به این مهم توجه کرده و میراث‌ فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری را توسعه دهیم.

نماینده عالی دولت در نکا با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی و معضل جامعه ما اشتغال است، یادآور شد: بخش گردشگری با توجه به دارا بودن منابع خدادادی جنگل و دریا، غارها، آثار تاریخی و باستانی و غیره در نکا ظرفیتی مناسب برای اشتغال‌زایی است که باید از این فرصت استفاده کنیم.

قاسمی‌طوسی با بیان اینکه شهرستان نکا خطه و سرزمینی غنی از آثار میراث فرهنگی و باستانی است، گفت: وجود مراکز گردشگری نظیر عمارت رمدانی‌ها در روستای گرگتج، جاذبه‌های زیبایی در چلم‌کوه و قله‌ نیل‌کوه در هزارجریب، رودخانه و منطقه جنگلی کوهسارکنده، تپه نارنج‌باغ در داخل شهر نکا، چشمه خربسوت در جنگل منطقه چلمردی و کرداب، چشمه مریو در مسیر جاده لایی به بندبن، دریاچه طبیعی استخرپشت، نهالستان چلمردی و خیرآباد، چشمه آب معدنی قرمرض، ساحل مروارید و غار تاریخی کمیشان که به زودی برای مردم بازگشایی می‌شود از جمله ظرفیت‌های مهم گردشگری در نکاست.

وی با اشاره به وجود امامزادگان واجب التعظیمی همچون امام‌زاده یحیی(ع) در سیکا هزارجریب، امام‌زاده قاسم در چهارسوق سوچلما، امام‌زاده عبدالله(ع) اطرب، امام‌زاده پنج تن(ع) روستای ارم، امام‌زاده شاه‌رضا لائی از این امام‌زادگان به عنوان ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در شهرستان نام برد.

فرماندار نکا یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده با رئیس اداره میراث فرهنگی نکا به‌زودی دو موزه در شهر نکا و روستای شیرکلا از توابع بخش هزارجریب احداث می‌شود تا در این موزه‌ها فرهنگ بومی و محلی، آداب و رسوم و آثار باستانی شهرستان نکا به معرض دید مردم قرار گیرد.

قاسمی‌طوسی گفت: در طول نوروز امسال هم با همکاری اعضای ستاد تسهیلات نوروزی سعی کردیم تا امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای جذب و حضور گردشگران و مسافران فراهم شود تا خدمات مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته به مسافران و گردشگران ارائه شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :