آخرین عناوین

سه شنبه 11 فروردين 1394-16:37 کد خبر:5963

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی آمل:

تاکنون تلفاتی در جاده‌های شهر آمل گزارش نشده است

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی آمل گفت: تاکنون در جاده‌های شهر آمل که در حوزه پلیس‌راه این شهر جای دارد، تلفات و مرگ‌ومیر جاده‌ای اعلام نشده است.


به گزارش خزرخبر،محمدرضا شیدفر امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با وجود گذشت 11 روز از نوروز 94 همچنان شاهد ورود و خروج مسافران و گردشگران در شهر آمل هستیم.

وی افزود: همه عوامل ستاد تسهیلات سفر در حال تلاش برای ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مسافران و گردشگران هستند.

شیدفر با تاکید بر اینکه در حوزه امنیت نیز با تلاش عوامل انتظامی همکاری خوبی شکل گرفته است، گفت: در ایجاد امنیت جاده‌های داخل شهر، روستاهای هدف گردشگری نظیر آب‌اسک، بلیران، آب‌گرم، پلور و شهر امامزاده عبدالله (ع) تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمل با اعلام اینکه براساس گزارشات ارائه شده تاکنون در جاده‌های شهر آمل که در حوزه پلیس‌راه این شهر جای دارد، تلفات و مرگ‌ومیر جاده‌ای اعلام نشده، عنوان کرد: امیدواریم تا پایان تعطیلات نوروزی نیز تلفات جاده‌ای مشاهده نشود.

این مسئول با تاکید بر فعالیت حوزه فرهنگی ستاد تسهیلات سفر نوروزی ادامه داد: مراسم استقبال از نخستین گردشگران و مسافران نوروزی به شمال کشور همه ساله در روز نخست نوروز برگزار می‌شود که امسال نیز با حضور مدیران‌کل دستگاه‌ها و نهادهای استان و مسئولان شهری دنبال شد.

وی هراز را از پرترددترین مسیرهای مواصلاتی و توریستی ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: حدود 60 درصد از زائران امام رضا (ع) که به قصد مشهد مقدس تردد دارند از محور هراز بهره می‌برند.

شیدفر یادآور شد: آمل نخستین شهر کشور بوده که مراسم استقبال از مسافران نوروزی در آن به بهترین شکل برگزار می‌شود هر چند امسال نیز همانند سال‌های گذشته با توزیع مواد غذایی سنتی، آش محلی و بومی، بسته‌های فرهنگی و اجرای آیین فرهنگ بومی همانند نوروزخوانی به مسافران نوروزی شمال کشور خوش‌آمد گفتیم.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به نظر مسئولان این آیین استقبال از بی‌نظیرترین برنامه‌های فرهنگی ابتدای سال جدید بوده که این بنیان را از سه سال قبل با حضور در اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمل بنا نهادم.

وی از گسترانیدن بزرگ‌ترین سفره‌ هفت‌سین کشور در شهرستان آمل خبر داد و گفت: این سفره هفت‌سین به همراه جشنواره تخم‌مرغ رنگی از برنامه‌های فرهنگی بوده که از سوی دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان پیگیری شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :