آخرین عناوین

سه شنبه 11 فروردين 1394-16:39 کد خبر:5964

مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد:

بازدید حدود 2 میلیون گردشگر از روستاهای مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاهای مازندران را حدود 2 میلیون گردشگر اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا بعد از ظهر امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از 27 اسفند 93 تا 10 فروردین سال‌ جاری گردشگران مقیم مازندران از مرز هشت میلیون مسافر گذشته است، اظهار کرد: تاکنون هشت میلیون و 94 هزار و 9 نفر اقامت شب گردشگر به مازندران سفر کردند.

وی به تعداد کل بازدید‌های نظارتی انجام شده از واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر، صنوف عرضه مواد مختلف غذایی، بهداشتی، درمانی و حمل و نقل اشاره کرد و افزود: در 14 روز اخیر 4 هزار و 294 مورد بازدید از صنوف مختلف به منظور خدمات‌رسانی درست به گردشگران در مازندران انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه از سوی بهداشت و درمان استان 6 هزار و 267 کیلوگرم مواد غذایی فاسد شده کشف و معدوم شد، تصریح کرد: تاکنون 8 هزار و 953 مورد از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت و بازدید شد.

وی تعداد فوت‌شدگان ناشی از تصادف و تروما در بیمارستان‌های مازندران را 21 نفر برشمرد و ادامه داد: تعداد تصادفی پذیرفته شده در مراکز درمانی و اورژانس یک هزار و 228 مورد بوده است.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای از سوی کمیته فرهنگی در ایام نوروز در شهرهای مازندران انجام شد، خاطرنشان کرد: 13 مورد نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی و 481 مورد فروشگاه فرهنگی و صنایع‌دستی در مازندران برپا شد.

وی با اشاره به اینکه با تاکید استاندار مازندران بازدید از موزه‌های تاریخی و فرهنگی دولتی استان به‌صورت رایگان در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: 314 هزار و 132 نفر از اماکن تاریخی و 156 هزار و 97 از موزه‌های استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان از روستاهای مازندران را یک‌میلیون و 841 هزار و 870 مورد دانست و گفت: یک میلیون و 648 هزار و 760 گردشگر در روستاهای مازندران اقامت کردند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :