آخرین عناوین

دوشنبه 17 ارديبهشت 1397-14:11 کد خبر:59640

پاسخ عجیب فرماندارسوادکوه شمالی در خصوص نابودی جنگل های هیرکانی!!

منصوریان؛ کاری از دستمان بر نمی آمد

فرماندارسوادکوه شمالی گفت:در محوطه شیرگاه مکانی که به روستا نزدیک نباشد وجود نداشت و برای انتقال به مکان دورتر هزینه‌های حمل و نقل بسیار زیاد است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تیتر امروز، محمد رضا منصوریان فرماندار سوادکوه شمالی تنها راهکار دپوی زباله را نداشتن چاره‌اندیشی و ناتوانی در مدیریت خودشان عنوان کرد و گفت: در زمینه دفن زباله هیچ چاره‌ای وجود نداشت و تنها راه‌کار رهاکردن زباله در دل جنگل بود و خوب اقدامی دیگری نمی‌توانستیم انجام دهیم.

از وی سوال شد آیا جنگل از نظر خودشان مکان مناسبی برای دپوی زباله بود، افزود: چاره و راه‌کار دیگری نداشتیم و کاری از ما بر نمی‌آمد.

منصوریان تصریح کرد: در محوطه شیرگاه مکانی که به روستا نزدیک نباشد وجود نداشت و مکانی نزدیک‌تر از این وجود ندارد و برای انتقال به مکان دورتر هزینه‌های حمل و نقل بسیار زیاد است.

وی راهکار درستی برای جلوگیری از جریان شیرابه‌ها در دل جنگل ارائه نداد و گفت: به دنبال آهک پاشی هستیم و نیز تفکیک زباله از مبدأ تا میزان تولید زباله کاهش یابد که در این زمینه دو مرحله تفکیک نخست از درب منازل و نیز در مقصد چند نفری تفیک انجام می‌دهند و مابقی نیز دفن خواهد و چاره‌ای جز این وجود ندارد.

فرماندار شهرستان سوادکوه شمالی، گفت: مردم باید خود از اینکه تمامی زباله‌های خود را بدون تفکیک روانه زباله‌دان می‌کنند باید دلشان بسوزد و زباله را بدون تفکیک در زباله دان رها نکنند و این اقدامی فرهنگی است که مردم باید رعایت کنند.

این مسئول، عنوان کرد: در زمینه تفکیک زباله و دیگر فعالیت‌های فرهنگی اعتباری نداریم و هیچ بودجه‌ای نداریم.

براساس این گزارش، هنگامی که برای هر کاری راهکار درست و عملی وجود دارد چرا باید طبیعتمان از میان برود،هنگامی که هر فردی می‌خواهد غذایش را شروع کند به خوردن به فکر پسماند آن نیز باشد و همچین هنگامی که شی زیبایی را می‌خریم قبل آوردن به خانه به این فکر باشیم که پس از فرسوده شدن باید چکار کند به جز رها کردن آن در درون سطل زباله، در این حالت تمامی مشکلات حل خواهد شد.

هر چند در این زمینه مسئولان نیز باید اقدامات و راه‌کارهای عملی‌تری را به جز نابودی طبیعت و محیط زیست ارائه دهند.

فرماندار سوادکوه شمالی تفکیک زباله از مبدأ را به عنوان یک راه‌کار عنوان کرد اما در شهرستان سوادکوه شمالی هیچ کلاس آموزشی در این زمینه برگزار نشد و اقدام عملی صورت نگرفت.

فرماندار سوادکوه شمالی تفکیک زباله از مبدا را اقدامی فرهنگی دانست در حالی که خودشان هیچ گونه فعالیت فرهنگی در أین راستا انجام ندادند.

در حالی که می‌توان شهرداری‌های شهرستان‌های مختلف با همدیگر همکاری کنند و زباله‌سوز را تهیه کنند تا از این طریق هم آلودگی جنگل کاهش یابد و نیز می‌توان از این زباله‌ها برق تولید کرد و همچنین کمپوست تولید شود و در نهایت اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :