آخرین عناوین

چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397-11:46 کد خبر:59673

وعده هایی که فقط در حد حرف بود :

حمل و نقل بانوان کارگر با نیسان‌وانت و ادامه کم‌توجهی‌ها

موضوع حمل نامناسب کارگران در حال حاضر تنها به این دلیل مطرح می‌شود که با شروع فصل کشت و کار در استان، شاهد این معضل هستیم نه بیشتر.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، بانوان کارگر مازندرانی سال گذشته در حالی که به‌ طور غیرقانونی توسط کارفرمایان با وانت به محل کارشان رفت‌وآمد می‌کردند، با سوانح مختلفی مواجه شدند.

این تصادفات مربوط به ایام کار در باغ‌ها و اراضی کشاورزی بوده که موضوع را با فرمانده انتظامی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به بحث گذاشتیم.

* توقیف خودروها

میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از توقیف خودروهایی که نسبت به حمل نامناسب مسافر اقدام می‌کنند، خبر داد.

* هماهنگی با تشکل‌های کارگری

اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هم اعلام کرد که این موضوع را با تشکل‌های کارگری در میان می‌گذارد.

موضوع حمل نامناسب کارگران در حال حاضر دوباره به این دلیل مطرح می‌شود که با شروع فصل کشت و کار در استان، شاهد این معضل هستیم.

* نیاز به همکاری کارفرمایان است

در همین ارتباط با زهرا صادقی مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران و عضو کانون عالی اتحادیه زنان کارگر کشور گفت‌وگویی انجام دادیم.

وی گفت: برای حمل و نقل بانوان کارگر شاغل در باغ‌ها و اراضی کشاورزی اقدامی انجام نشده است.

صادقی با اعلام اینکه برای خانم‌های سرپرست‌خانوار که در بازارچه‌های سنتی مشغول هستند، مکانی تهیه کردیم که نسبت به عرضه کالا اقدام کنند، افزود: برای ساماندهی حمل و نقل بانوان شاغل در باغ‌ها و اراضی کشاورزی نیاز به همکاری بین بخشی است، سیاست‌گذاری‌ها در اختیار ما نیست و ما تنها می‌توانیم دغدغه‌ها را مطرح کنیم.

وی با اعلام اینکه حمل نامناسب بانوان شاغل در باغ‌ها و اراضی کشاورزی موضوع بسیار مهمی است، افزود: دو هفته دیگر این موضوع را به ‌صورت جدی تر مطرح می‌کنم.

مسئول اتحادیه زنان کارگر مازندران خاطر نشان کرد: برای حمل مناسب کارگران، نیاز به همکاری کارفرمایان است.

عضو کانون عالی اتحادیه زنان کارگر کشور ادامه داد: برای هماهنگی لازم در این بخش مشکلات جدی وجود دارد و باید تمهیدات اساسی اندیشیده شود.

براساس این گزارش، بانوان کارگر در بیشتر مواقع با خودروی نیسان‌وانت در بین شهرهای استان جابه‌جا می‌شوند.

دو نمونه چنین تصادفاتی به ‌دلیل اینکه کارگران از خدمات بیمه‌ای هم برخودار نبودند، مشکلات جدی برای خانواده‌های‌شان به ‌وجود آورده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :