آخرین عناوین

چهارشنبه 19 ارديبهشت 1397-16:27 کد خبر:59679

انتقاد دادستان مرکز مازندران:

به‌ شدت از وضعیت زباله در مازندران انتقاد داریم/ فقدان تصفیه‌خانه در کشتارگاه‌های استان

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه به شدت از وضعیت زباله در استان انتقاد داریم گفت: باید جلوی شیرابه‌هایی که وارد سطح زیرزمینی می‌شود گرفته شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سید یونس حسینی‌عالمی با بیان اینکه خبرنگاران بالاترین رسالت را در اصلاح نظام اجتماعی، اداری و قضایی در نحوه عملکرد دارند، اظهار داشت: تا جاییکه وظیفه قانونی به عنوان دادستان دارم خبرنگاران را در اطلاع رسانی حمایت قضایی می‌کنم چرا که خبرها باید به گوش مردم و مدیران برسد و این جزء وظیفه ذاتی خبرنگاران است.

وی ادامه داد: وظیفه دادستان حمایت از خبرنگاران است و خبرنگاران حقوق عمومی را به گوش دادستانی برسانند.

*تولید روزانه 3هزار تن زباله در مازندران

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز مازندران به سه مسئله اصلی در مازندران اشاره کرد و گفت: نظارت بر دادسراهای مازندران، توجه خاص به منابع طبیعی و حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب سرمایه عظیم ملت ایران و حفظ محیط زیست و اصلاح دفع مواد آلاینده در محیط زیست مازندران سه عامل اصلی در مازندران است.

این مسئول با بیان اینکه روزانه 3هزار و 100 تن زباله در استان تولید می‌شود که این آمار در ایام تعطیل و تابستان به 4 برابر افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: تاکنون در بحث زباله اقدامات خوبی در برخی از شهرستان‌های استان انجام شد اما کافی نیست.

*فقدان تصفیه خانه در کشتارگاه‌های مازندران

حسینی عالمی افزود: گفته می‌شود اقدامات در بحث زباله تنها در حد حرف است اما باید بگویم در حد حرف نیست و شبانه روز فکر ما درگیر این معضل است.

وی با اشاره به اینکه معضل دفع زباله معضل اصلی استان‌های شمالی بویژه مازندران است بیان کرد: پساب‌های کشتارگاه‌های مازندران از مشکل اساسی است و تنها دو کشتارگاه در ساری و بابل دارای تصفیه خانه است و مابقی فاقد تصفیه خانه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران درباره ساخت و ساز غیرمجاز در استان گفت: به تمام دهیاران تکلیف شد که هر نوع ساخت و ساز غیرمجاز را به بخشداران اعلام کنند و بخشداران به ادارات ذیربط اطلاع رسانی کنند و برخورد قانونی نسبت به این امر صورت گیرد.

این مسئول اظهار کرد: از دادستان‌های سراسر استان خواسته شد در اسرع وقت نسبت به گزارشاتی در خصوص محیط زیست، منابع طبیعی، سواحل، درمان و نوع برخورد عمومی در ادارات به طور جدی ورود پیدا کنند.

*حمایت از کارآفرینی در واحدهای تولیدی

وی تخریب جنگل و قاچاق چوب را از دغدغه اصلی عنوان کرد و افزود: قصد داریم جلوی این موضوع را بگیریم و اولین بازدید را در روزهای اوایل کاری از منابع طبیعی آغاز کردم و مطلع هستیم منابع طبیعی از 20 سال گذشته تاکنون دچار تغییرات فراوانی شد و مورد تخریب جدی قرار گرفت.

حسینی عالمی با بیان اینکه به شدت از وضعیت زباله در استان انتقاد داریم و شیرابه‌هایی که وارد سطح زیرزمینی می‌شود باید جلوی آن گرفته شود، ادامه داد: دفع پساب‌های شهری و عدم تصفیه خانه کشتارگاه‌ها از سوی خبرنگاران اطلاع‌رسانی شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی درباره ستاد اقتصاد مقاومتی که در هر استانی تشکیل شد اشاره کرد و افزود: مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و بانک‌ها در اخذ وثیقه دقت لازم را ندارند و متناسب با وامی که پرداخت می‌کنند وثیقه دریافت نمی‌کنند  و وام‌ها در محل مناسب مصرف نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران ادامه داد: قصد دستگاه قضایی بر حمایت از کارآفرینانی است که واحدی برای ایجاد اشتغالزایی راه‌اندازی می‌کنند و در آن فعالیت اقتصادی دارند است.

حسینی عالمی درباره آتش‌سوزی‌‌هایی که در منابع طبیعی صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: طبق اذعان مدیرکل منابع طبیعی غرب استان بالگردی وجود ندارد که در زمان بحران ورود پیدا کند و در صورت عدم امکانات اطفاء حریق صورت نمی‌گیرد.

وی به بحث حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: اقتدار دستگاه قضایی به معنای دفاع از حقوق عمومی است که بخشی از حقوق عمومی حقوق شهروندی است.

* 78 درصد آب در کشاورزی مصرف می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز مازندران بیان کرد: یکی از مسایلی که از روز اول ورود به دادسرای استان پیگیری کردم مکاتبه با راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و شهرداری بود تا مشکلات فنی و مهندسی جاده را مورد بررسی قرار دهند و نسبت به رفع آن اقدام کنند و برای این کار مدت زمانی تعیین و به این دستگاه‌ها اعلام شد که اگر در این مدت به مرحله اجرا درنیاید تشکیل پرونده و برخورد قانونی خواهد شد.

این مسئول درباره حفر چاه‌های غیرمجاز گفت: با توجه به مسئله کم آبی که وجود دارد باید جلوی حفر چاه‌های غیرمجاز گرفته شود و از 4 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب آبی که در استان استفاده می‌شود 3 میلیون مترمکعب آن استفاده از آب آشامیدنی است.

وی اضافه کرد: 78 درصد از این آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و با توجه به سمومی که در کشاورزی مصرف می‌شود مورد استفاده افراد است که نتیجه آن آمار بالای بیماری در استان است.

حسینی عالمی با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها در دادسرا مربوط به نزاع است و نتیجه آن باعث می‌شود پرونده نزاع و درگیری افزایش یابد، گفت: اختلاف خانوادگی دومین مورد از پرونده‌هایی است که بیشتر در دادسراها شاهد آن هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :