آخرین عناوین

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397-9:38 کد خبر:59690

معاون اداره‌ کل استاندارد مازندران اعلام کرد:

ممنوعیت تولید و عرضه طلای داخلی بدون نشان استاندارد/ برخورد با فروشندگان مصنوعات خارجی

معاون اداره‌ کل استاندارد مازندران گفت: طلای خارجی که به نام هندی، ایتالیایی در بازار فروخته می‌شوند، کالای قاچاق محسوب شده و در صورت مشاهده با فروشنده آن برخورد می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل بلاغ، خدیجه شهمیرزادی اظهار داشت: در پی بازرسی و نظارت مستمر کارشناسان فلزات گران‌بهای اداره کل استاندارد مازندران از سطح طلا فروشی‌های استان طی سال گذشته، 215 قطعه سکه طلای موسوم به پارسیان و بیش از 2 کیلوگرم زیور آلات طلا که در آزمایشگاه‌های مرجع استاندارد، تقلبی بودن و داشتن عیار پایین آن‌ها به اثبات رسیده بود را کشف، توقیف و به سازمان اموال تملیکی واگذار کرده‌اند.

وی با اشاره به این که به‌ موجب قانون، تولید و عرضه هرگونه مصنوعات طلای داخلی بدون نشان استاندارد و یا کد شناسایی ردیابی در کشور و هم چنین واردات و فروش مصنوعات طلای خارجی به لحاظ امکان داشتن عیار پایین و مغایر با استاندارد، ممنوع است، تصریح کرد: در حال حاضر، برخی فروشندگان سودجو، مصنوعات طلای خوش ساخت و با کیفیت تولید داخل را به اسم مصنوعات خارجی در بازار با کارمزد بالاتری می‌فروشند.

معاون ارزیابی انطباق اداره‌ کل استاندارد مازندران تأکید کرد: هر طلای ساخته شده داخلی، علاوه بر داشتن عیار منطبق با عیارهای رسمی مورد نظر استاندارد ملی بایستی دارای علامت استاندارد ملی ایران و یا کد شناسایی متشکل از یک حرف لاتین مشخص کننده محل تولید و شماره خوانا قابل ردیابی باشند.

شهمیرزادی با بیان اینکه مردم باید هنگام خرید به این نشانه‌گذاری‌های درج شده روی محصولات طلا دقت کنند؛ خاطرنشان کرد: بیشتر طلای بدون نشانه‌گذاری از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و دارای عیاری پایین‌تر از حد استاندارد هستند.

وی خطاب به تمام فعالان صنفی بازار طلا در استان، یادآور شد: مصنوعات طلای خارجی که به نام هندی، ایتالیایی، ترکیه و غیره در بازار فروخته می‌شوند، کالای قاچاق محسوب شده و در صورت مشاهده، حتماً آن مصنوع توقیف و با فروشنده آن برخورد می‌شود.

معاون ارزیابی انطباق اداره‌ کل استاندارد مازندران در پایان از شهروندان خواست، با دیدن لوگوهای حک شده در داخل مصنوعات طلا، ایرانی بودن طلا را تشخیص و آن مصنوعات را با علامت استاندارد یا کد شناسایی حک شده و با فاکتور معتبر خریداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :