آخرین عناوین

پنجشنبه 20 ارديبهشت 1397-20:37 کد خبر:59700

نماینده مردم قائم‌شهر و جویبار در مجلس اعلام کرد:

دولت و مدیران نباید به مردم وعده‌های غیرعملی بدهند/ ضرورت تشکیل ستاد بحران آب در جویبار

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس گفت: دولت و مدیران نباید به مردم وعده‌های غیرواقعی بدهند؛ اگر اعتباری برای طرحی در نظر گرفته‌ شده است آن را پرداخت کنند و با مردم بازی نکنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از جویباران، عبدالله رضیان در جلسه بررسی مشکلات آب و راه شهرستان جویبار گفت: شهرستان جویبار 30 درصد بیشتر از سایر شهرستان‌ها آب دریافت می‌کند ولی مشکل آب آن همچنان باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان جویبار باید ستاد بحران آب تشکیل شود اظهار کرد: هدر رفت آب در جویبار بسیار بالا است که مدیران آب باید درصدد حل آن برآیند و با تشکیل ستاد بحران آب این مشکل چندین ساله را حل کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نباید به مردم وعده‌های واهی دهیم گفت: ما خجالت‌زده مردم هستیم زمانی که از روستایی زنگ می‌زنند و می‌گویند در 24 ساعت فقط دو ساعت آب‌دارند شرمنده آن‌ها می‌شویم.

این مسئول تأکید کرد: دولت و مدیران نباید به مردم وعده‌های غیرواقعی و غیرعملی بدهند؛ اگر اعتباری برای طرحی در نظر گرفته‌شده است آن را پرداخت کنند و با مردم بازی نکنند.

رضیان بابیان اینکه تا زمانی که مدیریت در کارها نباشد هرسال همین مشکل راداریم اظهار کرد: هرسال چاه می‌زنیم و وارد مدار می‌کنیم ولی دوباره مشکل آب پابرجاست تا زمانی که مدیریت بر این امور نداشته باشیم مشکلات نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رسالت فرماندار جویبار مدیریت مسئله آب به‌ خصوص آب شرب است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من با مدیر برق استان مشکل ‌دارم زیرا هر وقت از او درخواست حل مشکلات را داشته‌ایم کمبود منابع مالی را مطرح کرد؛ هزاران هکتار از اراضی شالیزاری را به علت نداشتن برق برای پمپاژ آب برای انتقال آب سد البرز به جویبار در معرض تهدید خشکی است.

رجبعلی وهابی فرماندار جویبار نیز گفت: امروز شهرستان با مشکل اساسی آب شرب،کشاورزی و صنعت روبرو هستیم.

وی از حفر چاه در سیمرغ اشاره و عنوان کرد: حفر چاه جدید در سیمرغ برای تأمین آب شرب جویبار تا آخر ماه در مدار قرار می‌گیرد و چاه پهناب نیز از روز گذشته حفر آن آغاز شد.

فرماندار جویبار تصریح کرد: همچنین آب سد البرز نیز برای تأمین آب شرب به این شهرستان انتقال داده خواهد شد.

وهابی بابیان اینکه هنوز آب سد البرز برای آب کشاورزی انتقال داده نشده گفت: به خاطر عدم اتصال برق برای پمپاژ آب و کارشکنی پیمانکار هنوز این آب به رودخانه سیاه رود وارد نشده است و زمین‌هایی این منطقه را با تهدید خشکی روبرو کرده است.

وی به نامناسب بودن راه‌های جویبار اشاره و عنوان کرد: راه‌های اتصالی جویبار به قائم‌شهر و سیمرغ و همچنین راه‌های اصلی و فرعی دیگر با مشکلات جدی روبرو است.

فرماندار جویبار اظهار کرد: ساخت پل سیکاپل نیز قرار بود تا قبل سال جدید آغاز شود ولی تاکنون هیچ اقداماتی انجام نشد.

هادی نیک‌اختر مدیر آب منطقه‌ای جویبار نیز به کمبودهای حوزه آب شهرستان جویبار اشاره و تصریح کرد: مصارف آب شهرستان در بخش شالیزار و باغی نیاز به 120 میلیون مترمکعب است که 80 میلیون آن از طریق آب‌بندان‌ها و چاه تأمین می‌شود.

وی افزود: 40 میلیون مترمکعب کمبود آب‌داریم که بخشی از آن را از طریق آب میان حوزه‌ای تأمین می‌شود.

مدیر آب منطقه‌ای جویبار گفت: روز شنبه برق کانال انتقال آب از سد البرز متصل خواهد شد و عملیات انتقال انجام خواهد شد.

عزیزالله شهیدی‌فر معاون جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: بحران آب به‌ صورت جدی دامن‌گیر همه شهرستان‌ها شده است.

وی بابیان اینکه 40 هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران در استرس خشکی قراردادند گفت: با اقداماتی که انجام‌شده این مقدار به 20 هزار هکتار رسیده که آمده آن در شهرستان‌های ساری، میاندرود و جویبار است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: 6 هزار و 200 هکتار از اراضی شالیزاری کشت نشده است که 400 هکتار آن در شهرستان جویبار قرار دارد.

شهیدی‌فر گفت: از 400 هکتار شهرستان جویبار 120 هکتار زیر کشت سویا رفته است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :