آخرین عناوین

شنبه 22 ارديبهشت 1397-9:23 کد خبر:59723

فاز دوم بوستان ملل ساری آغاز شد

فاز دوم بوستان ملل در حاشیه رودخانه تجن حدفاصل پل كابلی شهید رنجبر تا منطقه تنگه لته در فضايي به مساحت 325 هكتار و طول 6.5 كيلومتر آغاز شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی و امور بين الملل شهرداري ساري، شهرداری ساری احداث فاز دوم بوستان ملل را با طراحی مبتنی بر اصول طراحی سبز پایدار، تثبیت حریم ارزشمند رودخانه تجن و در راستای پویایی اقتصادی و فرهنگی شهر و با رویكرد گردشگر پذیری آغاز نموده است.

روان سازی ترافیك منطقه، اولویت بخشی به پیاده روی شهروندان، احداث فضای ورزشی در راستای ایجاد نشاط شهروندی، استفاده از معماری بومی منطقه و ابنیه حاشیه رودخانه در اجرای این پروژه عملیاتی می‌شود.

ایجاد كاربری های متنوع تفریحی، تجاری، فرهنگی در طول مسیر رودخانه ، احداث اقامتگاه های متنوع برای جذب گروه های مختلف گردشگران، كاربری های آموزشی مانند اجرای موسیقی، هنرهای نمایشی و استقرار كاربری های خدماتی مانند رستوران و كافه در این پروژه پیش بینی گردیده است.

جانمایی المان ها با معماری بومی ، بهره گیری از پوشش گیاهی متنوع حاشیه رودخانه در راستای خلق فضاهای سبز پایدار از دیگر اقداماتی است كه در این بوستان اجرایی خواهد شد.

استقرار فضاهای نمایشگاهی دائمی و موقت در طول مسیر حاشیه رودخانه نیز در این پروژه لحاظ گردیده است.

فاز اول بوستان ملل سال 93 در حاشیه رودخانه تجن از پل كابلی شهید رنجبر تا پل تجن طی مدت 100 روز اجرایی گردیده كه نقش موثری در گردشگرپذیری مركز استان مازندران داشته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :