آخرین عناوین

يکشنبه 23 ارديبهشت 1397-12:58 کد خبر:59752

برگزاری همایش تقدیر از ماماهای نمونه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران

همایش تقدیر از ماماهای نمونه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، حسین نجبران جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم تقدیر از ماماهای برتر استان با عنوان اینکه یکی از خصايص پيامبر اسلام امانتداري است گفت:ماماها امانتدار الهي هستند و وسيله اي براي ملحق شدن نوزدان به عالم بشريت هستند.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  شغل مامایی را شغل سختی توصیف کرد و افزود:ماما اسم باعظمتی است و درعین حال شغل پراسترسی است.

وی با اظهاراین مطلب که خدمات ماماها فقط به معطوف به دوران تولد نوزادان نیست بیان کرد: نوزادانی که بدنیا می آیند تمام خیر و برکاتي که داشته باشند براي ماماها ثبت مي شود.

رنجبران با اشاره به این موضوع که میانگین سن زنان در ایران ۷۵ و مردان ۷۳ است بیان داشت: براساس آمار سازمان بهداشت جهانی ده الی پانزده درصد زایمان ها بصورت سزارین هستند.

وی گفت: میانگین سزارین در کشور ما در سال ۹۶ شصت و هشت درصد است در صورتی که در سال ۹۲ هفتاد و سه درصد بود که با نرم جهانی خیلی فاصله داریم.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این نکته که هزینه های سزارین سرسام آورهستند بیان داشت: بيش از چهار برابر مرگ و مير براي مادران باردار با سزارين اتفاق مي افتد

رنجبران در بخش پایانی صحبت هایش با ابراز این نکته که ۸۶ درصد افراد تفکر سزارین داشتند که با مشاوره با ماماها نظرشان عوض شده است و بیست و پنج درصد افراد نیاز واقعی به سزارین دارند اظهار کرد: انتخاب نحوه زايمان حق طبيعي مادر است اما اين موضوع نيازمند آگاهي و اطلاع رساني مناسب در خصوص مصائب و فوائد زايمان هاي سزارين و طبيعي است.

در پایان این مراسم از ماماهای نمونه سطح استان با اهداء لوح سپاس و هدیه  تقدیر شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :