آخرین عناوین

يکشنبه 23 ارديبهشت 1397-17:30 کد خبر:59756

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران هشدار داد:

اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاه‌های پرخطر مازندران/ پلمپ در انتظار کارگاه‌های ناایمن

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی از کارگاه‌های پرخطر هستند و بدون هیچ اغماضی کارگاه‌های ناایمن پلمپ خواهد شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازبلاغ، کامران اصغری در بازدید از تونل شماره 8 (بهره‌وران) معدن زغالسنگ سامان سوادکوه اظهار داشت: در سال‌های اخیر بازدید از معادن با هدف بررسی وضعیت ایمنی شدت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 90 بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغالسنگ در زمینه اجرای طرح بازرسی های هدفمند از کارگاه‌های پرخطر صورت گرفته است و این مهم در سال 97 با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران ضروری دانست و افزود: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاه‌های پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده‌اند.

این مسئول ادامه داد: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاه‌های پرخطر ابلاغ می‌شود و کارفرما موظف به رفع نواقص است و در غیر این صورت طبق ماده 105 قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمپ کارگاه‌های ناایمن خواهد کرد.

اصغری خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد سه معدن توسط بازرسان کار به‌دلیل عدم رعایت موازین ایمنی تعطیل شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: ظرفیت بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.

این مسئول تصریح کرد: با فشارهای اعمال شده در چند سال اخیر در کارگاه‌های استان شاهد افزایش ضریب ایمنی کار هستیم.

اصغری در پایان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه روابط کار این اداره کل انجام شده و در حال انجام است که با این اقدامات هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان بوده و هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :