آخرین عناوین

دوشنبه 24 ارديبهشت 1397-10:51 کد خبر:59769

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران اعلام کرد:

رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: مصرف برق استان دائم در حال صعود است و مصرف برق استان نسبت به سایر مناطق کشور رشد ۲.۵ برابری داشته است.


به گزارش خزرتیترخبر، قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران که امروز برگزار شد، اظهار داشت: اصحاب رسانه نقشی اثرگذار در اصلاح الگوی مصرف در فصل گرم تابستان دارند و در این زمینه موثر واقع شوند.

وی انعکاس درست، خوب و امیدوارکننده از اقدامات دستگاه‌های اجرایی را از وظایف رسانه‌ها برشمرد و گفت: اصحاب رسانه مازندران همیشه یار و یاور و پشتیبان خدمات رسانان شرکت توزیع برق بوده‌اند.

وی افزود: گرمای بسیار زیادی را در تابستان شاهد خواهیم بود و باید در تابستان از مصرف بالای مازندران برآییم و با مشارکت اصحاب رسانه باید در این زمینه موفقیت کسب کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به اینکه در مازندران یک میلیون و 300 هزار نفر مشترک این شرکت هستند، تصریح کرد: حوزه فعالیت ما از گلوگاه تا انتهای محمودآباد شامل می‌شود.

شهابی با بیان اینکه مصرف برق مازندران در یکم شهریور 96 به میزان بالای مصرف رسیده است، افزود: 555 هزار چراغ روشنایی معابر در استان داریم که سبب روشتایی معابر استان شده است.

شهابی اظهار داشت: حدود ۲۸ هزار کیلومتر خط برق، ۳۳ هزار دستگاه ترانس برق، بیش از ۹۵۵ هزار پایه برق، ۲۷۶ هزار فقره چراغ روشنایی معابر در استان وجود دارد و مصرف برق استان دائم در حال صعود است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در استان گفت: مصرف برق استان نسبت به سایر مناطق کشور رشد ۲.۵ برابری دارد و مصرف برق در تابستان به دو هزار مگاوات می‌رسد درحالی‌که پایه مصرف در دیگر ماه‌ها ۸۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با بیان اینکه مازندران استان ویژه ای بوده که مدیریت مصرف برق در این استان امری ضروری است، افزود: تلفات انرژی در سال 90 حدود 19.5 درصد بوده که بخشی از آن فنی و بخشی غیرفنی بوده است که این میزان به 13.35 درصد تلفات در پایان سال 96 رسیده است.

وی با اعلام اینکه این شرکت بالغ بر 87 میلیارد تومان از مردم و مشترکان دولتی، خصوصی و عمومی طلب دارد، گفت: به دلیل مسائل اقتصادی مردم در پرداخت برق بها مشکلاتی داشته که ما هم حمایت کردیم.

شهابی با بیان اینکه خاموشی‌های مقطعی در مازندران در سال 96 داشتیم، تصریح کرد: همراهی رسانه‌ها به مردم برای مدیریت مصرف برق و کاهش تلفات نقش آفرین هستند.

براساس این گزارش،وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات سبب تاخیر در بازسازی شبکه‌های فرسوده برق استان شده است، اظهار داشت: در طوفان‌ها و حوادث اخیر استان شبکه برق مازندران آسیب جدی می‌بیند و دلیل آن فرسودگی شبکه‌های برق مازندران است، بیش از 25 درصد شبکه‌های برق استان فرسوده بوده و بازسازی این شبکه‌ها بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران درباره ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تصریح کرد: ما متولی تخریب ساختمان نیستم باید متولیان اصلی جلوی ساخت ‌وساز غیرمجاز را بگیرند،هر لحظه به ما اعلام کنند ما نسبت به قطع ساختمان‌های غیرمجاز اقدام می‌کنیم؛ ما قصد نداریم توپ را به زمین دیگری پاس دهیم ولی واقعیت است شرکت توزیع برق بدون مجوز برقی در مناطق خط قرمز نمی‌دهد.

شهابی با بیان اینکه برق مجانی و برق دزدی آفت جدی بود، اضافه کرد: در جنوب بابل تلفات برق ۳۹ درصد بود که  زمانی‌که جلوی برق دزدی را گرفتیم تلفات برق کاهش یافت.

وی در مورد روشنایی معابر، گفت: براساس روشنایی معابر شهرها برعهده شهرداری‌ها، کمربندی و راه‌ها برعهده اداره راه و شهرسازی و روستاها برعهده بنیاد مسکن و دهیاری است ولی با این وجود ما در اجرا کمک می‌کنیم تا شاهد مشکلی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مطالبات ما در بخش دولتی است، افزود: مطالبات شرکت توزیع برق از کارخانه‌ها و ادارات حدود 40 میلیارد تومان و در بخش خانگی 23 میلیارد تومان است.

شهابی ادامه داد:کارخانه نساجی هشت میلیارد بدهکار است که نمی‌توانیم نسبت به قطع برق اقدام کنیم چراکه موجب بیکاری کارگران می‌شود تلاش داریم از راه‌های دیگر ازجمله تهاتر مطالبات خود را دریافت کنیم؛ چراکه با قطع برق مشکلی حل نمی‌شود ما با مردم سروکار داریم باید با آنان مماشات کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در زمینه پمپ‌های غیرمجاز و چاه‌های کشاورزی، خاطرنشان کرد: اعتباری به نام سرفصل چاه کشاورزی نداریم از نظر قانونی وظیفه‌ای نداریم تنها راه این است که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعتبار لازم را اختصاص یابد؛ ولی درد کشاورزان را می‌دانم چون خودم کشاورززاده هستم.

شهابی در پاسخ به این سؤال که آیا بابت روشنایی معابر وجهی از مردم دریافت می‌شود؟ اظهار کرد: از سال 82 تاکنون هیچ وجهی بابت روشنایی معابر از مردم دریافت نشده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :