آخرین عناوین

پنجشنبه 27 ارديبهشت 1397-17:33 کد خبر:59826

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس مطرح کرد:

تلف‌شدن وقت تولیدکنندگان به ‌دلیل عدم آگاهی از قوانین/مدیران دنبال کارهای حاشیه‌ای می‌روند

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: زمان زیادی از وقت مدیران مجموعه‌های تولیدی به‌ دلیل ناآگاهی از قوانین در بانک‌ها و ادارات مختلف می‌گذرد تا مشکل خود را حل کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،علی‌اصغر یوسف‌نژاد در حاشیه مراسم آغاز به‌ کار رسمی نخستین کلینیک کسب و کار کشور در ساری با بیان اینکه برای ارائه یک کالا باید به قیمت، خدمات پس از فروش و تضمین آن توجه داشت، اظهار داشت: برای این منظور باید یک اراده قوی مدیریتی پشت آن باشد زیرا اکنون تکنولوژی به‌ صورتی است که همه می‌توانند در ساخت آن مداخله داشته باشند.

وی افزود: اما سؤال این است که چطور می‌شود یک کالا مورد توجه قرار می‌گیرد؟ بنابراین رقابتی که در بخش تولید و صنعت داریم در همین مسائل است؛ در شهرک‌های صنعتی می‌بینید که دو کارخانه مشابه هم کالای صادراتی تولید می‌کنند اما یکی موفق است و دیگری معطل و راکد، زیرا دو تفکر متفاوت این‌دو را هدایت می‌کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری باید طراحی فکری، مکان‌یابی و بهره‌برداری را مورد توجه قرار بدهیم، تصریح کرد: این مهم است که چه چیزی را چه اندازه و به چه صورتی و در کجا تولید کنیم که قابل رقابت باشد و اگر این موارد پشت سر هم قرار نگیرند؛ یک تولیدکننده و بازاری موفق نمی‌شود.

این مسئول گفت: اگر تمام واحدهای نیمه‌کاره را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که بخشی از مشکلات به‌ دلیل سوءمدیریت و بخشی حاصل محیط‌های بیرونی است که از توان تولیدکننده خارج است.

یوسف‌نژاد بیان کرد: بسیاری از وقت مدیران مجموعه‌های تولیدی به‌ دلیل ناآگاهی از قوانین در بانک‌ها و ادارات مختلف می‌گذرد تا مشکل خود را حل کنند اما اگر در ماه‌های قبل می‌دانستند چه کنند که به مشکل برنخورند نیاز به این دوندگی‌ها نبود، اکنون مدیران به‌ جای مدیریت و حل مشکل به‌ دنبال کارهای حاشیه‌ای در ادارات و دیدن این شخص و آن شخص می‌روند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی کسب و کار در ساری اظهار کرد: تولید و تولیدکننده و محیط خدماتی یک موجود زنده است و از این‌رو تشکیل کلینیک کسب و کار حلقه گمشده‌ای بود که می‌تواند محل مراجعه مدیران واحدهای تولیدی باشد و در واقع آنها به پزشک کسب و کار خود مراجعه کنند زیرا هم متخصص مالیات دارند و هم تأمین اجتماعی، حسابداری، مدیریت و مشاوره.

عضو خانه ملت خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانجات با ظرفیت‌های پایین مشغول کار هستند و اگر این کلینیک بتواند میزان رشد واحد تولیدی نیمه‌فعال را از 30 به 60 درصد ظرفیت برساند، طبیعی است که آن مجموعه موفق کار می‌کند.

وی در پایان گفت: برای موفقیت واحدهای تولیدی مجلس و دولت و دستگاه‌های مرتبط باید تشکیلاتی مانند کلینیک کسب و کار را حمایت و باور کنند و مالکان کسب و کار نیز باید به این باور برسند که فقط و فقط استفاده از تسهیلات بانکی مشکل‌گشا نیست بلکه پیوست اندیشه‌های زیست‌محیطی، حسابداری و تسهیلات و راهنمایی از هسته‌های مشاوره است که آنها را موفق می‌کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :