آخرین عناوین

شنبه 29 ارديبهشت 1397-16:26 کد خبر:59856

فرماندار نوشهر خبر داد:

وجود 45 نقطه کور در دریای نوشهر

فرماندار نوشهر گفت: بیشترین نگرانی ما در طرح ساماندهی سواحل نوشهر مربوط به 45 نقطه کور است که زیرپوشش قرار ندارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، عبدالصمد صفرنژاد در جلسه ستاد ساماندهی تابستانه سواحل دریا با اشاره به اینکه کارهای خوبی در حوزه ستاد ساماندهی سواحل دریا صورت گرفت، اظهار داشت: اجرای این طرح سبب کاهش چشمگیر تلفات جانی ناشی از غریق شده است.

وی افزود: مسافران و گردشگران غیربومی وقتی به شمال می‌آیند به دلیل آنکه بومی نیستند و از شرایط دریا و آشنایی به فنون شنا آگاهی لازم را ندارند به دریا می‌روند و دچار حوادثی می‌شوند که بعضاً حتی غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه نوشهر دارای ساحلی به طول 60 کیلومتر است که تنها سه منطقه انارور، سیترا و سی‌سنگان جزء طرح‌های سالم‌سازی دریا هستند، تصریح کرد: بقیه سواحل که حدود 45 نقطه است نقطه کور محسوب می‌شوند که زیر پوشش طرح دریا قرار ندارند و بنابراین مدیریت در این نوار ساحلی نیازمند عزم جدی و همتی پایدار است.

فرماندار نوشهر خاطرنشان کرد: عملکرد ستاد ساماندهی سواحل در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته است و موجب کاهش قابل توجه غرقی‌ها شد و آن تعداد 9 نفری هم که متأسفانه دچار حادثه منجر به فوت شدند در خارج از مناطق طرح وارد آب شده بودند.

وی عنوان کرد: شنا کردن در دریا با شنا کردن در استخر بسیار فرق دارد و هر یک از این دو نقطه دارای قوانین و فنون خاصی برای شنا است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صفرنژاد تصریح کرد: بیشترین نگرانی ما در طرح ساماندهی سواحل نوشهر مربوط به 45 نقطه کور است که زیرپوشش قرار ندارد و باید نقاط ضعف سال گذشته آسیب‌شناسی شده و برای رفع آن اقدام شود.

وی گفت: نظارت مستمر و همیشگی در طول مدت اجرای طرح باید انجام شود و امکانات و سازه‌هایی که برای خدمات‌دهی در طرح دریا ایجاد می‌شود باید شیک و آبرومندانه و درخورشأن مردم و گردشگران باشد.

براساس این گزارش، طرح تابستانه ساماندهی سواحل مازندران از اول خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :