آخرین عناوین

شنبه 15 فروردين 1394-20:2 کد خبر:5991

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد:

خدمت‌رسانی جمعیت هلال‌احمر مازندران به 800 هزار گردشگر نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: در فروردین امسال ۸۰۰ هزار گردشگر نوروزی از خدمات جمعیت هلال‌احمر این استان بهره بردند.


به گزارش خزرخبر و  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر مازندران، مهدی ولی‌پور اظهار داشت: از آغاز طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در 25 اسفند 93 تا 14 فروردین 94، بیش از 800 هزار گردشگر و مسافر نوروزی با مراجعه به پست‌های هلال‌احمر استان، خدمات لازم را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: 727 هزار نفر با مراجعه به ایستگاه‌های ایمنی و راهنمایی، 9 هزار و 960 نفر با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت، 9 هزار و 186 نفر با مراجعه به خیمه‌های نماز، 7 هزار و 404 هزار نفر با مراجعه به فضای دوست‌دار کودک و یک‌هزار و 340 نفر با مراجعه به ایستگاه‌های طرح داوطلب‌یار، خدمات مورد نیاز سفر را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: تاکنون بیش از 650 هزار بسته فرهنگی، بروشور اطلاع‌رسانی و نقشه راه‌ها و اماکن تفریحی و تاریخی بین مسافران نوروزی توزیع شد.

ولی‌پور ادامه داد: برای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در مازندران، علاوه بر 40 پست مزبور 34 خیمه نماز، 31 نمایشگاه محصولات فرهنگی و تجهیزات امدادی و 35 ایستگاه سلامت تجهیز شد و 2 هزار و 29 عضو جوان و 191 عضو داوطلب برای ارائه خدمات مزبور در پست‌های ایمنی و سلامت مشارکت داشتند.

پوشش امدادی 543 حادثه در مازندران/انتقال 203 مصدوم به مراکز درمانی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران همچنین با اشاره به پوشش امدادی 543 حادثه از آغاز طرح‌های نوروزی این جمعیت، گفت: ارائه خدمات امدادی لازم به 161 سانحه‌ جاده‌، 9 حادثه کوهستان، 73 فقره حوادث متفرقه و همچنین 300 فقره فوریت‌های امدادی مراجعان به پایگاه‌های امدادی، از جمله خدمات ارائه شده امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان مازندران بوده است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات امدادی لازم به 6 هزار و 444 مصدوم، درمان سرپایی 6 هزار و 241 نفر، اسکان اضطراری 2 هزار و 144 نفر و انتقال 203 مصدوم به مراکز درمانی، از دیگر خدمات نجات‌گران هلال‌احمر استان مازندران در نوروز امسال بوده است.

ولی‌پور گفت: در این عملیات‌ها 3 هزار و 632 نفر در قالب 949 تیم امدادی با به‌کارگیری 268 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مازندران گفت: بی‌تردید خدمت‌رسانی و تمهید شرایط برای حضور بی‌دغدغه این تعداد از گردشگران، مستلزم برنامه‌هایی بود که از حداقل سه ماه قبل در کارگروه‌ها و جلسات متعدد کارشناسی در جمعیت استان مورد نیازسنجی و بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در طرح امداد و نجات علاوه بر پست‌های 34گانه ثابت 30 پست سیار موتوری و شش تیم امداد و نجات سیار خودرویی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، دو دستگاه خودروی چندمنظوره امدادی و مرکز امداد هوایی مجهز به یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت داشتند تا به فوریت‌های امدادی مهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

این مسئول در پایان گفت: در نوروز امسال، 35 دستگاه آمبولانس، 12 دستگاه خودروی نجات، 30 دستگاه خودروی پشتیبانی امدادی و 30 دستگاه موتورسیکلت امدادی در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی به‌کارگیری شدند تا خدمت‌رسانی به مسافران و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :