آخرین عناوین

چهارشنبه 2 خرداد 1397-16:59 کد خبر:59934

مدیر جهاد‌ کشاورزی سوادکوه خبر‌ داد

خسارت بیش از یک‌‌میلیارد تومانی سیل به کشاورزی و دامداری سوادکوه

مدیر جهاد‌ کشاورزی سوادکوه از خسارت یک‌‌میلیارد و 156 میلیون تومانی به کشاورزی و دامداری سوادکوه در سیل اخیر خبر‌ داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سیل 26 اردبیهشت‌ماه سوادکوه موجب آب‌گرفتگی منازل و معابر، آسیب‌دیدگی پل‌‌ها و خسارت به اراضی مزروعی شده بود که به دنبال آن خسارت در دهستان‌های ولوپی، سرخ‌کلا و کِسلیان و حوزه شهری زیراب هم گزارش شده بود.

همچنین پل‌روستایی شیردره، کلاریجان و پارسی، اراضی مزروعی در دهستان کِسلیان بخش زیراب و پل‌روبروی تالار کریمی سرخ‌کلا هم تخریب شده بود آبگرفتگی منازل و معابر نیز از دیگر خسارت‌های این سیل بوده است.

مردم مناطق سیل زده سوادکوه نیز به بیان مشکلات خودشان ناشی از این سیل پرداخته بودند که گزارشی با عنوان مدفون شدن نشای برنج زیر گل و لای/ بازگشایی موقت جاده برای مراسم افطار را منتشر کرده بود تا بیان کننده مشکلات مردم و انتقال آن به مسئولان باشد.

محمد اسماعیلی مدیر جهاد‌ کشاورزی شهرستان سوادکوه درباره خسارت سیل اخیر به بخش‌های کشاورزی و دامداری شهرستان سوادکوه، گفت: سیل اخیر در شهرستان سوادکوه به شالیزار‌های برنج، دام‌های سبک و سنگین و محصولات کشاورزی خسارت وارد‌ کرد.

وی با بیان اینکه 80 هکتار از شالیزار‌های برنج از 80 تا 100 درصد آسیب‌دید، افزود: 640 میلیون تومان به زمین‌های شالیزاری شهرستان سوادکوه در سیل اخیر خسارت وارد‌ شده است.

مدیر جهاد‌ کشاورزی شهرستان سوادکوه از تلف‌شدن دو رأس دام سنگین و 15 رأس دام سبک با 18 میلیون تومان خسارت در سیل اخیر خبر‌ داد و خاطر‌نشان کرد: 12 تُن کنسانتره و سبوس به مبلغ حدود 8 میلیون تومان و خسارت به 600 متر از واحد‌های دامداری به مبلغ 400 میلیون تومان بخش دیگری از خسارت‌های سیل اخیر‌بود.

اسماعیلی از خسارت 87 نفر در موضوع برنج و هفت نفر در موضوع دامداری در سیل اخیر خبر‌ داد و با بیان اینکه به 30 هکتار از محصولات گندم، 50 هکتار از محصولات کُلزا و 100 هکتار به محصولات جو خسارت وارد‌ شد، گفت: 90 میلیون تومان به محصولات کشاورزی گندم، گُلزا و جو خسارت وارد‌ شد که مجموع خسارت‌ها در بارندگی و سیل اخیر به کشاورزی و دامداری شهرستان سوادکوه مبلغ یک‌ میلیارد و 156 میلیون تومان بر‌آورد‌ شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :