آخرین عناوین

پنجشنبه 3 خرداد 1397-13:14 کد خبر:59948

در کارگروه اشتغال مازندران مطرح شد:

عملکرد گلایه‌آمیز بانک‌های مازندران در پرداخت تسهیلات اشتغال

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات اشتغال از محل مصوبه سال 96 یک ریال تسهیلات پرداخت نکردند.


به گزارش خبرگزاری خزرتیترخبر و به نقل از فارس، کارگروه اشتغال مازندران با حضور مسئولان اجرایی استان در استانداری با حساسیت‌های جدی محمد اسلامی استاندار پیگیری شد.

منابع مالی ایجاد اشتغال در اختیار بانک‌هاست و با توجه به مصوبه دولت برای توسعه اشتغال روستایی از محل اعتبارات بند الف و تبصره 18 قانون بودجه سال 96 تکلیف به بانک‌های استان مازندران داده شد که گزارش کامران اصغری مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران از عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان اعلام شده است.

در لیستی که اصغری در سالن استانداری مازندران در اختیار استاندار قرار داد تاکنون بانک‌های استانی ریالی برای پرداخت تسهیلات اقدام نکردند.

محمد اسلامی خواستار توجه مسئولان استانی نسبت به وضعیت ایجاد اشتغال در استان شد و اظهار کرد: باید از همه ظرفیت برای توسعه اشتغال استفاده کرد.

استاندار مازندران خواستار ایجاد مشاوره‌های شغلی و حقوقی برای واحدهای تولیدی استان شد و گفت:در حوزه کشاورزی از ظرفیت مهندسان نظام مهندسی کشاورزی که در حال حاضر 10 مهندس بیکار داریم، استفاده شود.

وی با اعلام اینکه آمار تعداد واقعی بیکاران استان مشخص نیست، افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به شناسایی و ثبت نام بیکاران اقدام کنند تا اطلاعات دقیق از جامعه بیکار استان داشته باشیم.

در ادامه محمد محمدپور عمران، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه 350 طرح بالای 60 درصد نیمه تمام بخش خصوصی در استان مازندران وجود دارد که نیاز به تأمین اعتبار 400 میلیارد تومانی است، گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 5 هزار شغل در مازندران ایجاد می‌شود.

اصغری نیز تعداد افراد ثبت‌نام شده در سامانه خوداظهاری بیکاری استان را حدود 40 هزار نفر اعلام کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :