آخرین عناوین

يکشنبه 16 فروردين 1394-23:42 کد خبر:5995

اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

معاونت اجتماعی ناجای مازندران،اخبار مهم نیروی انتظامی مازندران در هفته جاری را منتشر کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از معاونت اجتماعی و ارشاد ناجای مازندران،عمملکرد این نیرو در استان مازندران طی هفته های جاری منتشر شد.

کشف 19 کيلو حشيش با طعم انار در " سوادکوه "
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر مازندران، از توقيف يک دستگاه خودرو سواري سمند و کشف 19 کيلو حشيش از داخل اين خودرو خبر داد .
سرهنگ" ذبيح الله پهلواني " در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر، افزود : در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي به نام " علي محمد – ص " در امر تهيه و توزيع مواد مخدر ، موضوع در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت .
وي تصريح کرد : ماموران با انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي دريافتند، متهم به مواد مخدر با استفاده از يک دستگاه خودرو سواري سمند اقدام به ورود مواد مخدر از استان هاي همجوار مي کند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر مازندران خاطر نشان کرد : ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي خودوري متهم در محور سوادکوه، در عملياتي غافلگيرانه و با همکاري ماموران انتظامي شهرستان سوادکوه، خودروي مورد نظر را متوقف کردند.
وي افزود : ماموران با دستگيري متهم در بازرسي از خودروي متهم موفق شدند، 19 کيلوگرم حشيش را كه که در داخل دو كيسه 10كيلويي برنج كه روي آن دانه هاي خشك شده انار بسته بندي و به طرز ماهرانه اي جاسازي بود، كشف و ضبط کردند .
سرهنگ پهلواني از تشکيل پرونده براي متهم و تحويل وي به مرجع قضايي خبر داد و افزود : خودروي متهم نيز متوقف و به پارکينگ منتقل شد .

سرقت طلاجات، انگيزه قتل پير زن در ساري
ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مازندران ، قاتل 33 ساله پيرزن را که با انگيزه سرقت جواهر آلات مرتکب جنايت شد، شناسايي و دستگير کردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، در پي وقوع مرگ مشکوک زني به نام " صغري – ق " در 24 اسفندماه سال گذشته در يکي از روستاهاي حومه شهرستان ساري، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پليس آگاهي استان مازندران قرار گرفت .
براساس اين گزارش، ماموران با انجام اقدامات پليسي و با توجه به نظريه پزشکي قانوني دريافتند، مقتوله بعلت فشار به گلو و خفگي توسط قاتل يا قاتلان به قتل رسيده است .
ماموران در ادامه تحقيقات با انجام يک سري اقدامات فني و پليسي به اين نتيجه رسيدند، که قاتل يا قاتلان پساز قتل اين پيرزن جواهرآلات و طلاجات وي را به سرقت بردند.
اين گزارش حاکي است، با توجه به بررسي هاي پليس و شواهد و قرائن موجود ماموران پليس آگاهي جواني 33 ساله به نام " ابوالفضل – ر" که فردي بيکار و معتاد به مواد مخدر بوده را به اتهام قتل شناسايي و دستگير کردند.
متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ضمن اقرار به قتل اظهار داشت : پس از سرقت طلاها در حين تردد در يکي از ميادين شهر به گشت پليس برخورد کردم و از ترس کاپشن خود را که حاوي طلاهاي سرقتي بوده در داخل رختکن دستشويي رها کرده و اقدام به فرار کردم .
متهم به قتل پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

ورود 10 ميليون مسافر نوروزي به استان مازندران
کاهش 38 درصدي تلفات حوادث رانندگي
فرمانده انتظامي استان مازندران، از ورود بيش از 10ميليون مسافر به استان در ايام تعطيلات نوروز امسال خبر داد و افزود : تلفات حوادث رانندگي در اين ايام 38 درصد کاهش داشته است .
سردار " مسعود جعفري نسب " در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر به تشريح اقدامات و عملکرد فرماندهي انتظامي استان در برقراري نظم و امنيت تعطيلات نوروز سال 94 پرداخت .
وي با اشاره به بکارگيري بيش از 15 هزار نيروي پليس اعم از کارکنان انتظامي استان، پليس افتخاري و نگهبانان محله و نيروهاي کمکي، افزود : با ايجاد 22 قرارگاه نوروزي در مرکز استان و شهرستان ها اقدامات و فعاليت هاي پليس در برقراري نظم و امنيت تعطيلات نوروز در دستور کار قرار گرفت .
فرمانده انتظامي استان مازندران از ورود بيش از 10 ميليون مسافر به استان خبر داد و افزود : برابر آمار ستاد تسهيلات سفر استان اين تعداد مسافر در مقايسه با سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است.
سردار جعفري نسب با اشاره به کاهش 38 درصدي تلفات حوادث رانندگي در ايام تعطيلات نوروز در استان مازندران از فوت 31 نفر بعلت تصادفات رانندگي در ايام تعطيلات نوروز در سطح استان خبر داد .
فرمانده انتظامي استان مازندران از افزايش 24 درصدي کشفيات جرائم و سرقت ها در اين ايام خبر داد و گفت: بکارگيري 476 گشت خودروئي ، 429 گشت موتوري و 205 گشت پياده زوجي نقش مهمي در کاهش و پيشگيري از جرائم در اين ايام داشته است .
سردار جعفري نسب در ادامه با اشاره به مقابله بي امان پليس با سوداگران مرگ در ايام تعطيلات نوروز از کشف 76 کيلو گرم انواع موادمخدر در استان خبر داد و افزود : اين مقدار کشفيات در مقايسه با سال گذشته 26 درصد افزايش داشته است .
فرمانده انتظامي استان مازندران با قدرداني از همکاري خوب شهروندان و مسافران نوروزي با پليس در برقراري نظم وامنيت، التزام به اخلاق ، قانون و رعايت نظم عمومي از سوي شهروندان را در کاهش حوادث رانندگي و پيشگيري از جرائم بسيار موثر دانست .
وي همچنين از تلاش ها و زحمات بي شائيه و شبانه روزي همه فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامي استان در برقراري نظم و امنيت ايام تعطيلات نوروزي قدرداني کرد و ابراز اميدواري کرد : در سالي که به سال" دولت و ملت، همدلي و همزباني" نام گرفته با تعامل خوب مردم با پليس گامي موثر در راستاي برقراري نظم و امنيت در استان برداشته شود .
فرمانده انتظامي استان مازندران با تقدير از تعامل و همکاري خوب رسانه استاني و خبرگزاري ها در اطلاع رساني آگاهسازي عمومي در اين ايام ، گفت : با همکاري خوب صدا وسيماي مرکز مازندران، اطلاعات و اخبار وضعيت محورهاي مواصلاتي بصورت روزانه براي مسافران از طريق شبکه طبرستان اطلاع رساني مي شد.
سردار جعفري نسب با هشدار به هنجارشکنان و مجرمان، مقابله جدي پليس با سرقت ها، مواد مخدر و اراذل و اوباش را از اولويت هاي پليس مازندران در سال جديد اعلام کرد.

کشف سرقت 500 ميليوني طلاجات منزلي در سوادکوه
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه مازندران، از شناسايي و دستگيري دو سارق سابقه دار منزل و کشف طلاجات به ارزش 500 ميليون ريال خبر داد .
سرهنگ" محمد ولي مرادي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر، افزود : در پي وقوع يک فقره سرقت منزل در شهر" زيرآب " و سرقت مقادير زيادي اموال منزل شامل يک دستگاه لب تاب، يک دستگاه دوربين عکاسي، مقادير زيادي طلا و جواهرآلات و وجه نقد، موضوع در دستور کار ماموران کلانتري زيرآب و پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت .
وي گفت : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني و بررسي صحنه جرم دومتهم به سرقت از سارقان سابقه دار را بعنوان مظنون اصلي اين پرونده شناسايي کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه افزود : ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي مخفيگاه متهمان با هماهنگي قضايي در عملياتي غافلگيرانه هر دو متهم را دستگير و دربازرسي از مخفيگاه آنان طلاجات مسروقه را کشف کردند.
وي گفت : متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ابتداء منکر بزه شدند، اما با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به بزه انتسابي اعتراف کردند.
سرهنگ مرادي از کشف ساير اموال مسروقه در منطقه جنگلي که به طرز ماهرانه اي در زير بوته ها و خاک مخفي شده بود خبر داد و افزود : متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

کشف 2 کيلو و نيم ترياک در شهرستان بابل
گروه استان ها – ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان " بابل" مازندران، با شناسايي و دستگيري متهم به مواد مخدر بيش از دو کيلو و نيم ترياک از وي کشف و ضبط کردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس ، در پي کسب خبري مبني برفعاليت فردي به نام " رحيم – ک " در امر تهيه وتوزيع مواد مخدر در شهرستان بابل ، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدراين شهرستان قرار گرفت .
ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم به مواد مخدر را در يکي از روستاهاي حومه اين شهرستان شناسايي کردند.
براساس اين گزارش، ماموران در ادامه تحقيقات با تعقيب و مراقبت از اين متهم، وي را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.
ماموران در بازرسي از متهم موفق شدند، دو کيلو و 500 گرم ترياک را کشف و ضبط کنند.
در همين ارتباط ماموران پليس در بازرسي از يک واحد صنفي عرضه محصولات داروهاي گياهي با شناسايي و دستگيري قاچاقچي دارو هاي غير مجاز به نام " مهدي – ع " 600 گرم شربت متادون ، 200گرم قرص متادون و 50گرم قرص ترامادول را از وي کشف و ضبط کردند.
متهمان پس از تشکيل پرونده براي سيرمراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند

کشف خودروي گرانقيمت سرقتي در " نور "
فرمانده انتظامي شهرستان" نور" مازندران،از شناسايي و دستگيري سارق حرفه اي و کشف خودروي گرانقيمت خبر داد .
سرهنگ " نوروزعلي شاليکار " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين خبر افزود : در پي کسب خبري مبني بر سرقت داخل خودرو در محور " نور – محمودآباد" ، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامي" ناتل کنار" اين فرماندهي قرار گرفت .
فرمانده انتظامي شهرستان نور گفت : ماموران با حضور در محل حادثه با انجام تحقيقات از مالباخته دريافتند، راننده و سرنشين يک دستگاه خودرو سانتافه پس از توقف در کنار خدروي مالباخته با شکستن شيشه خودرو اقدام به سرقت داخل خودرو کردند.
سرهنگ شاليکار افزود : ماموران با دريافت مشخصات خودروي سارقان در عمليايت ضربتي و هماهنگ در کمتر از چند ساعت خودروي مورد نظر را در يکي از مناطق تجاري شهر شناسايي و متوقف کردند.
وي افزود : با کشف خودروي سارقان ماموران متهم به سرقت به نام "علي – م " را دستگير کردند و در بررسي ها و انجام تحقيقات پليسي دريافتند، اين فرد از سارقان سابقه دار و حرفه اي اهل اصفهان است که با سرقت اين خودروي گرانقيمت اقدام به سرقت از ديگر خودروها مي کند.
شاليکار با اشاره بازرسي ماموران از خودروي سرقتي، از کشف مقادير زيادي اموال مسروقه داخل خودرو شامل کيف زنانه ، گوشي تلفن همراه ، تبلت ، کارت ها اعتباري ، مدارک مالکيتي و شناسايي ، پلاک هاي مسروقه خودرو خبر داد .
وي افزود : متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس تاکنون به 16 فقره سرقت اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شد .

کشف 2 کيلو ترياک در شهرستان " سوادکوه شمالي"
ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان " سوادکوه شمالي" مازندران، با متوقف کردن يک دستگاه خودرو پيکان وانت، دو کيلو گرم ترياک کشف و ضبط کردند.
به گزارش پايگاه خبري پليس، در راستاي مقابله بي امان با قاچاق و تهيه و توزيع مواد مخدر، ماموران پليس آگاهي، امنيت عمومي و مبارزه با مواد مخدر شهرستان سوادکوه شمالي در ساعت 1 بامداد حين گشت زني در شهر شيرگاه به يک دستگاه خودرو پيکان وانت با دو سرنشين مظنون شدند .
ماموران با متوقف کردن اين خودرو در بازرسي از آن موفق شدند، دو کيلوگرم ترياک را که به طرز ماهرانه اي در زير صندلي راننده خودرو جاسازي شده بود، کشف و ضبط کنند.
براساس اين گزارش، ماموران در متهمان به مواد مخدر به نام هاي " احمد – ک " و " علي اصغر – ر " را دستگير و به همراه پرونده به مرجع قضايي معرفي کردند. .

اجراي 16هزار عمليات پليسي با تماس مردمي در مازندران
معاون عمليات مازندران گفت: از ابتداي سال 94 تا روز چهاردهم فروردين ماه 33 هزار تماس با پليس 110 مازندران برقرار شد كه 16هزار تماس منجر به عمليات پليسي شد.
سرهنگ" ناصر علي صفرپور " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : از ابتداي نوروز امسال تا روز چهاردهم فروردين ماه ، 33 هزار تماس با مركز فوريت هاي پليسي 110 برقرار شد، که نشان از مشارکت پذيري مردم در ارتقاء امنيت پايدار دارد .
وي عنوان داشت: از كل تماس هاي برقرار شده در نوروز امسال 16 هزار تماس منجر به انجام عمليات پليسي از سوي واحدهاي اجرايي و حضور ماموران در صحنه شده است.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان در خصوص زمان حضور ماموران ، گفت: 76درصد از تماس ها زير 10 دقيقه، 18 درصد بين 10 تا 15 دقيقه و 6 درصد نيز بالاي 15 دقيقه انجام شده است.
وي به ارائه 16 هزار مورد راهنمايي و ارشاد به شهروندان و مسافران نوروزي توسط اپراتور 110 در مدت مذكور اشاره كرد و گفت: ميزان تماس هاي مشاوره اي 110 رشد داشته كه نشان دهنده افزايش اعتماد عمومي مردم به پليس خدمت گذار است.
سرهنگ صفرپور ماموريت هاي غير فوريتي پليس 110را به سه بخش، حضور با زمان متناسب ، بررسي عملياتي و تماس هاي مشاوره و راهنمايي تقسيم بندي كرد و گفت: درتماس هاي غيرفوريتي نيازي به حضور فوري پليس در صحنه نبوده و با ارائه مشاوره و راهنمايي لازم سير مراحل اقدام براي مخاطب تشريح مي شد.
وي با اعلام اينكه مركز فوريت هاي پليسي 110 جامع ترين سيستم پاسخگويي به مطالبات مردم در حوزه پليسي است، گفت : سامانه 110 اثرات ارزشمندي در زمينه پيشگيري از ناهنجاري ها و مقابله با جرائم از طريق حضور سريع پليس در صحنه داشته است.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان از ورود بيش از 10 ميليون مسافر به استان خبر داد و افزود : برابر آمار ستاد تسهيلات سفر استان اين تعداد مسافر در مقايسه با سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است.
سرهنگ صفرپور با اشاره به کاهش 38 درصدي تلفات حوادث رانندگي در ايام تعطيلات نوروز در استان مازندران از فوت 31 نفر بعلت تصادفات رانندگي در ايام تعطيلات نوروز در سطح استان خبر داد .
وي از افزايش 24 درصدي کشفيات جرائم و سرقت ها در اين ايام خبر داد و گفت: بکارگيري 476 گشت خودروئي ، 429 گشت موتوري و 205 گشت پياده زوجي نقش مهمي در کاهش و پيشگيري از جرائم در اين ايام داشته است .
سرهنگ صفرپور معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان در ادامه با اشاره به مقابله بي امان پليس با سوداگران مرگ در ايام تعطيلات نوروز از کشف 76 کيلو گرم انواع موادمخدر در استان خبر داد و افزود : اين مقدار کشفيات در مقايسه با سال گذشته 26 درصد افزايش داشته است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :