آخرین عناوین

شنبه 5 خرداد 1397-20:15 کد خبر:59990

در جلسه شورای شهر ساری اعلام شد:

افشاگری مجدد عضو شورای شهر ساری/پشت پرده تخلف در یک قرارداد

عضو شورای شهر ساری بار دیگر، از تخلف در یکی از قراردادهای به مزایده گذاشته شده شهرداری ساری طی روزهای اخیر خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر، در بیست و سومین جلسه شورای شهر ساری اسفندیارعشوری با بیان اینکه در موضوع انتخاب حسابرس در شهرداری ساری تخلفات قانونی صورت گرفته افزود: متاسفانه اینجانب چندین ماه قبل در مورد این موضوع در صحن شورا تذکر و هشدار داده بودم، اما مورد توجه دیگر اعضا و مسئولین شهرداری واقع نشده است.

وی با اعلام اینکه طی روزهای اخیر مزایده ای در مورد محل دپوی زباله در کمربندی جنوبی در حال انجام است، اظهار داشت: براساس شنیده ها تصمیم برآن است که شرکتی مانند دریادلان به عنوان برنده این مزایده انتخاب شود اما واگذاری این محل به شرکت دیگری انجام گیرد، که این شرکت دارای موانع قانونی بوده و پرونده این شرکت در موضوع دفن زباله در دست پیگری می باشد.

این عضو باسابقه شورای شهر ساری همچنین برای چندمین بار با اعلام اینکه اینجانب تا زمان احقاق حق مردم شهرم کوتاه نخواهم آمد، افزود:بزودی باز هم موارد دیگری از تخلفات انجام شده در شهرداری را اعلام خواهم نمود.

رئیس شورای شهر ساری نیز در پاسخ به اظهارات عشوری گفت: در بحث انتخاب حسابرس هیات رئیسه شورا همانند سالهای قبل عمل نموده است.

عشوری با رد دلیل مدینه در مورد نحوه انتخاب حسابرس این موضوع را غیر قانونی دانست و قرار برآن شد که این موضوع مجددا در شورای شهر ساری پیگیری و رای گیری و مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین براساس این گزارش،اعضای شورای شهر ساری امروز در صحن علنی شورا با افزایش ۱۲تا ۱۵درصدی کرایه تاکسی موافقت کردند و آن را به تصویب رساندند.

نجاریان بیان کرد: این افزایش نرخ روزهای آینده و تصویب نهایی در کمیسیون انطباق شورای شهر ساری اجرایی می‌شود.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه مسئولان پارکبان‌ها در سطح شهر ساری خواستار افزایش قیمت توقف پارکبان‌ها در سطح شهر شدند، تصریح کرد: قیمت نرخ ماهانه پارکینگ و پارکبان‌ها به مبلغ 500 تومان افزایش یافته است.

سید مسعود مدینه رئیس شورای شهر ساری نیز در این نشست با تاکید بر مشخص شدن وضعیت بیمه‌ای پارکبان‌ها و مسئولان پارکینگ‌ها در سطح شهر، افزود: با افزایش 500 تومانی نرخ خدمات این واحدها در سطح شهر اقدام شود.

علی اکبر ذلیکانی نایب رئیس شورای شهر ساری نیز اظهار داشت: انتخاب حسابرس از سوی شورا برای شهرداری اقدام مناسبی است و می‌تواند تاثیرگذار در مباحث کارشناسی مالی باشد.

وی افزود: همه اعضای شورا برای بررسی و واکاوی حساب‌های شهرداری ساری از طریق حسابرسی انتخابی شورای شهر استقبال می‌کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه موضوع حسابرسی به صورت کارشناسی شده باید مشخص و نباید این امر به صورت مناقصه ای باشد، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر شرکت‌های مدنظر در حوزه حسابرسی درخواست‌ها و انتظارات خود را اعلام و بررسی کنند.

ذلیکانی با بیان اینکه تلاش سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری در مدیریت نرم افزاری ترافیک باید بیشتر شود، افزود: تعداد دوربین‌های سطح شهر ساری ضمن افزایش باید به شبکه فیبرنوری متصل و از حالت وایرلس خارج شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اینکه 42 درصد تخلفات ثبت شده رانندگی در سطح شهر به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود، تصریح کرد: باید برنامه ای مدون در راستای روانسازی ترافیک در سطح شهر ساری اتخاذ کنیم.

وی با بیان اینکه شبکه معابر برای پارک خودرو نیست و از سر اجبار ما مجبور به جانمایی پارکبان در سطح شهر هستیم، افزود: برای کاهش ترافیک در سطح شهر باید با احداث پارکینک‌های عمومی مردم را به این مکان‌ها هدایت کنیم. توجه به پیاده روها و پیاده راهها اولویت اصلی و بهدی شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری است.

قاسم قاسمی عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه شهرداری باید احصا کند از محل درآمدهای احداث پارکینگ و پارکبان‌ها در سطح شهر چه میزان درآمد داشته است، افزود: سازمان ترافیک باید برنامه ای برای احداث پارکینگ‌های اصولی برای مردم در راستای بهبود عبور و مرور در سطح شهر داشته باشد.

طاهری معاون اداری مالی به نمایندگی از شورا در این جلسه حضور داشت.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :