آخرین عناوین

شنبه 6 ارديبهشت 1393-18:28 کد خبر:6

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران:

مازندران دارای 300تشکل کارگری فعال است

مدیر کل کار،تعاون و رفاه اجتماعی مازندران توجه به درمان مستقیم کارگران را بخش حمایتی از این اقشار دانست و افزود: در اجرای تنظیم عادلانه روابط کار ،مازندران دارای 300 تشکل کارگری فعال است.


به گزارش خبرنگار خزر خبر، علی بابایی‌کارنامی با بیان نقد بر بسیاری از تفکرات که کارگران را پایین‌ترین سطح در مقابل سایر حرفه‌های جامعه می‌دانند، گفت: بیانات ائمه اطهار نقدی در مقابل تفکر سرمایه‌داری است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار به درستی در جامعه ترویج یابد، خاطر نشان  کرد: دانشگاه‌ها، افکار عمومی و رسانه‌ها به‌درستی به فرهنگ کار بپردازند تا بتوانیم با این روند در مقابل تحریم‌های دشمنان مقابله کنیم.

بابایی با اشاره به اینکه در جامعه برخی سوء استفاده‌هایی از جایگاه کارگری شده است، اظهار داشت: برخی افراط و تفریط هایی که در همه حوزه‌ها ایجاد می‌شود در جامعه کارگری هم بوده است که با آسیب‌شناسی باید مشکلات حل شود.

وی آزادی مدیریت شده را روش کارگران در جامعه دانست و تصریح کرد: بحث پرداخت مالیات یکسان بین کارگر و کارمند که در بودجه 93 مطرح شده از موارد حمایتی است که جمهوری اسلامی نسبت به قشر کارگر دارد.

بابایی با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه‌ها نباید به پشت میز نشینی محدود شود، گفت:دانشگاه‌ها از نگاه مدرک گرایی دور شوند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران به اقدامات دولت در استان اشاره کرد و افزود: مازندران 560 هزار نفر کارگر بیمه شده دارد.

بابایی خاطر نشان کرد: 23 هزار کارگر مازندرانی از مزایای بیمه‌ای سخت و زیان‌آور استفاده می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 63 هزار نفر از کارگران ساختمانی و فصلی از فرصت‌های بیمه‌ای بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: 25 هزار نفر از این کارگران بیمه هستند.

وی از ساماندهی کارگران مرکز مازندران خبر داد و تصریح کرد: با همت فرمانداری و شهرداری ساری کارگران مرکز استان ساماندهی می‌شوند.

بابایی همچنین گفت: در سالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است با آسیب‌شناسی در بخش تعاون تصمیم گرفته ایم به آموزش اتحادیه‌های تخصصی تحت پوشش بپردازیم.

وی با بیان اینکه 25 اتحادیه تخصصی در پوشش اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران فعالیت می‌کنند،افزود: این 25 اتحادیه از یک منظر دارای بنگاه اقتصادی در مراوده با دستگاه‌های اجرایی مختلف هستند.

بابایی پرداخت 27 درصدی بیمه صیادان را از جمله مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم با رایزنی استاندار و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری لازم را انجام دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نظارت بر کار را از دیگر وظایف خود برشمرد و اظهار داشت: قرار شد بر اتحادیه‌های مادر مثل اتحادیه پره که حدود 55 شرکت را در بر دارد نظارت کرده و به آموزش آنها بپردازیم.

بابایی افزود: برای ترویج آموزش و نظارت بیشتر درصدد برگزاری سه همایش منطقه‌ای در سطح استان هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :