آخرین عناوین

چهارشنبه 19 فروردين 1394-0:2 کد خبر:6005

اظهارات جالب توجه رییس کمیسیون عمران شورای شهر ساری:

فعالیت های شهردار قابل تحسین است/ فعالیت های کارشناسی شده چشمگیر در بخش فنی و عمرانی

رییس کمیسیون عمران شورای شهر ساری با اشاره به اينكه برخي پروژه‌هاي عمراني انجام شده كه كاربري آن به چشم نمي‌آيد، تصريح كرد: اقدامات زيادي در حوزه عمراني انجام  شده اما هنوز با نقطه آرماني فاصله داريم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری،علي اكبر زليكاني رييس كميسيون عمران شوراي شهر ساري طي مصاحبه اي با خبرنگاران ضمن تشريح فعاليتهاي عمراني شهرداري مركز مازندران سال 93 را نقطه عطفي در تاريخ شهر ساري توصيف كرد.

به گزارش مركز امور رسانه شهرداري ساري ،زليكاني در اين مصاحبه با اشاره به افزايش بودجه شهرداري ساري، گفت: افزايش بودجه نشان از تلاش فراگير در همه حوزه‌ها است و همه اين تلاش‌ها به سرانجام خوبي رسيد.

وي با بيان اينكه سال 93 نقطه عطف در تاريخ شهر ساري است چرا كه پارك ملل در اين سال به نتيجه رسيد، ادامه داد: فاز دوم پارك ملل هم كه مهمتر از فاز نخست آن است در سال 94 آغاز مي‌شود.

زليكاني با اشاره به اينكه اين مسير 6 كيلومتري، شهر ساري را متحول مي كند، تصريح كرد: شورا ريل گذاري مناسبي براي آينده شهر ساري انجام داده است كه هر فرد ديگري كه در سال هاي بعد به شورا ورود پيدا كند براي رسيدن به موفقيت بايد ريل گذاري شوراي چهارم را ادامه دهد.

وي با بيان اينكه مردم ساري شاهد هستند كه در حوزه عمراني چه اقداماتي انجام شده است، يادآورشد: در حوزه جمع آوري آب هاي سطحي بسياري از مناطق بحراني ما الان ديگر چنين مشكلي ندارند.

زليكاني با اشاره به اينكه برخي پروژه‌هاي عمراني انجام شده كه كاربري آن به چشم نمي‌آيد، تصريح كرد: اقدامات زيادي در حوزه عمراني انجام  شده اما هنوز با نقطه آرماني فاصله داريم.

وي با بيان اينكه در حوزه ترافيك، طرح جامع مطالعاتي در حال انجام است، گفت: اما منتظر نمانديم طرح به صورت كامل تهيه شود و بعد بخواهيم طرح‌هاي ترافيكي را انجام دهيم. براي كم شدن ترافيك شهري، دوربرگردان هايي در سطح كشور ايجاد كرديم كه تاثير بسزايي در كاهش ترافيك دارد.

زليكاني با اشاره به اينكه مسئله ترافيك بايد در سه حوزه سخت افزاري، اجرايي و فرهنگي به صورت توام انجام شود، اظهار كرد: بحث سخت افزاري مربوط به زيرساخت‌ها است، در حوزه اجرا هم آن چه تصميم مي‌گيريم بايد به درستي اجرا شود.

عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه ساماندهي حاشيه رودخانه تجن از مهمترين برنامه ها در سال 94 است، گفت: ارتقاي فضاي سبز تجهيز شده با دسترسي محله اي، ايجاد پنج پارك محله اي و ... از ديگر برنامه هاي سال 94 است.

زليكاني با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري در زمينه حفظ درختان، ادامه داد: وظيفه داريم به افزايش سرانه فضاي سبز كمك كنيم.

وي با بيان اينكه بودجه سال 94 به مبلغ 350 ميليارد تومان است كه 213 ميليارد تومان بودجه عمراني را شامل مي‌شود، افزود: اين يعني در سال 94 اتفاقات خوبي شاهد خواهيم بود.

زليكاني با اشاره به اينكه احداث خيابان 45 متري در حاشيه تجن را پيش بيني كرديم، اظهار داشت: پيمانكار شهر بازي ساري هم انتخاب شده و فاز نخست آن تابستان سال آينده به بهره برداري مي‌رسد و تلاش داريم نيروگاه زباله سوز هم تا 15 ماه آينده به سرانجام برسد.

زليكاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه اثري از حس نوستالژيك نارنج را در هيچ يك از شهرهايي كه مدعي بهار نارنج هستند نمي‌بينيم، خاطرنشان  كرد: يكي از كارهاي خوبي كه در سال 93 انجام داديم كاشتن حدود 50 هزار نهال نارنج در نقاط مختلف شهر ساري است و اين درختكاري نيازمند زمان است تا به بار بنشيند و در فضاهاي جديدي كه ايجاد مي كنيم براي فضاسازي از درختان نارنج استفاده مي كنيم همانگونه كه در فاز نخست پارك ملل از درخت نارنج استفاده كرديم.

وي درباره وضعيت زمين زندان ساري، نیز با بیان اینکه مجموع توافق براي فروش زمين زندان ساري 32ميليارد تومان بود كه در دوره شوراي سوم اتفاق افتاد و من اسناد را بررسي نكردم كه بدانم اين واگذاري به صورت مزايده بوده يا نه، افزود: اما شهرداري كليه مطالبات را از خريدار اين زمين دريافت كرده است که اگر هم پروژه متوقف شود خسارتي متوجه شهرداري نيست چون مالكيت آن زمين، خصوصي است.

زليكاني با اشاره به اينكه ميدان ابن شهر آشوب يكي ديگر از پروژه هاي شهرداري ساري است، تصريح كرد: اين ميدان در چهار فاز آماده مي شود که دو فاز آن در حال اجرا است كه در آن ساختماني با معماري سنتي مازندراني و ايراني ساخته مي شود و براي مغازه‌هايي كه در بازگشايي اين مسير تملك شدند، 16 واحد مغازه در اين ساختمان ها احداث مي شود.

وي با بيان اينكه در سال 94 برنامه داريم از ميدان ابن شهر آشوب تا ميدان ساعت، طرح پياده راه را با آبنماي متناسب با فرهنگ ايراني اجرا كنيم، متذكر شد: اين طرح آماده شده و به تصويب اعضاي شوراي شهر ساري رسيده و از طرح هاي مهم در حوزه معماري و شهرسازي است.

زليكاني درباره كمربندي شمالي با اشاره به اينكه وزارت راه و شهرسازي متولي اين پروژه است، گفت: اما به دليل طولاني شدن اين پروژه، شهرداري ساري ورود پيدا كرد و در حوزه تملك نقش اساسي داشته و هزينه كرده است.

 زليكاني با بيان اينكه با توجه به مشكلات اقتصادي، امكان احداث سازه‌هاي رو زميني در اين پروژه براي دولت وجود ندارد، افزود: اين پروژه در سال 94 به بهره برداري مي رسد.

 وي با اشاره به طراحي زيرگذر در ميدان فرح آباد ساري، اظهار داشت: 90 درصد از مشكلات اجرايي اين طرح را حل كرديم و فقط مشكل فاضلاب داريم و در تلاش هستيم اين طرح را با حداقل هزينه اجرا كنيم. 

زليكاني يكبار ديگر تاكيد كرد: توسعه فعاليت هاي عمراني بي شك به تامين اعتبارات كافي بستگي دارد و به بيان ديگر بودجه موتور محركه پروژه هاي عمراني است به همين دليل جا دارد از تلاش و جديت آقاي عبوري شهردار محترم كه با پيگيري هاي گسترده و مستمر در مركز كشور زمينه وصول مطالبات شهر و افزايش توان مالي و اعتباري شهرداري را فراهم آورند تشكر مي كنم چرا كه اهتمام ايشان از اين جهت كه در پيشبرد اهداف نهاد مديريت شهري موثر و كارساز بوده درخور تحسين و تقدير است ضمن اينكه نتيجه تلاشها و پيگيري ها و اقدامات شهرداري موجب رضايتمندي مردم شده و هدف ما هم جلب رضايت شهروندان به عنوان صاحبان اصلي شهر مي باشد به همين دليل بنده ابايي ندارم از اين كه بخاطر خدمات رضايت بخشي كه به مردم ارائه شده به آقاي شهردار دست مريزاد می گویم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • شهروند ساروی (رضا)
    چهارشنبه 19 فروردين 1394-8:53


    بنده به عنوان یک فرد ساروی از جناب شهردار و همه دست اندرکاران تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم در آینده هم همچنان موفق و موید باشند و بتوانند با تلاشهای شبانه روزی خود این استان سرسبز و مخصوصا ساری را آنطور که در خور آن است به مردم کشور بشناسانند و بهترین استفاده را از این شهر زیبای شمالی بکنند

    • عرشيا
      چهارشنبه 19 فروردين 1394-7:32


      اعضاي محترم شوراي شهر حجت راتمام كردندبا توجه به پروژه هايي دردست اقدام شهرداري مانند: ساماندهی حریم رودخانه تجن -فاز دوم میانگذر شمالی - فاز دوم پل ذغالچال - ادامه احداث كانالهای هدایت آب- بهسازی پارك قائم - خ ارتباطی فرهنگ به طالقانی - زیرگذر پل گردن. اجرای پروژه شهربازی - تكمیل پل داراب و بازگشایی 1/5 كیلومتراز مسیر بعد از پل - پل روگذر یكطرفه از بلوار كشاورز به كمربندی جنوبی - رشد 500 درصدی بودجه شهرداری - تقاضاي تاسيس سازمان سرمایه گذاری فعلا وزارت كشور با ایجاد این سازمان موافقت نكرد - پیوستن به جمع 8 سهامدار بانك شهر در كنار شهرهای بزرگ و تصویب طرح جامع با همدلي اعضاي شورا وشهردارمحقق ميشود