آخرین عناوین

چهارشنبه 19 فروردين 1394-11:26 کد خبر:6010

مدیرکل ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات استانداری مازندران:

سایت‌های اداره‌کل‌های استان باید به‌روز باشد

مدیرکل ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات استانداری مازندران بر به‌روز بودن سایت‌های اداره‌ کل‌های استان تأکید کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای خدمات‌رسانی الکترونیکی به‌موقع و سریع‌تر به مردم، بیشتر نظارت کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، ابوذر قربانی با اشاره به اینکه براساس نشست‌هایی که با وزیر ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات در سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در بخش زیرساخت‌ها، 110 کیلومتر به فیبر نوری مسیر قائم‌شهر ـ فیروزکوه اضافه شد؛ 210 کیلومتر فیبر نوری نیز قرار است در مسیر آمل ـ تهران قرار گیرد و در مسیر ملی بهشهر ـ گرگان نیز فیبر نوری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 242 روستای مازندران در حال حاضر مجهز به اینترنت پرسرعت هستند، افزود: تعداد این روستاها در 6 ماهه نخست امسال به هزار و 130 روستا می‌رسد تا مردم از خدمات دولت الکترونیک در روستاها نیز بیشتر بهره‌مند شوند و از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شود.

مدیرکل ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات استانداری مازندران با اشاره به اینکه در دو سال اخیر پهنای باند در مازندران از 10 گیگ به 72 گیگ رسیده است، خاطرنشان کرد: پهنای باند در مازندران در سال‌های آینده نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر 700 دکل تلفن همراه در مازندران وجود دارد و 780 دفتر پیشخوان دولت در استان فعال است که 450 دفتر پیشخوان دولت، روستایی هستند.

قربانی توسعه تلفن خانگی در روستاهای بیش از 30 خانوار، افزایش دفاتر پیشخوان دولت و توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای استان را از مهم‌ترین برنامه‌های سال 94 این اداره‌کل بیان و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف دولت و استاندار مازندران در این بخش، توسعه خدمات دولت در روستاها، اشتغال‌زایی در روستاها و جلوگیری از رفت‌وآمد روستائیان به شهرها، کاهش هزینه‌ها و ترافیک در شهرها و دیگر مشکلات است.

وی درباره آموزش مردم، یادآور شد: با کمک بیشتر فنی و حرفه‌ای و صدا و سیمای استان نیز می‌توان در این بخش موفق عمل کرد.

مدیرکل ارتباطات و فن‎آوری اطلاعات استانداری مازندران، گفت: ضریب نفوذ اینترنت در مازندران 92 و 64 صدم درصد است که رتبه نخست کشور و تهران با 76 درصد ضریب نفوذ اینترنت رتبه دوم کشور است، پس مسئولان باید به مازندران توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول درباره به‌روز بودن سایت‌های اداره‌کل‌های استان نیز تأکید کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای خدمات‌رسانی الکترونیکی به‌موقع و سریع‌تر به مردم، بیشتر نظارت کنند.

قربانی از شرکت‌هایی که توانایی سرمایه‌گذاری در بخش ای‌دی‌اس‌ال را دارند خواست اعلام آمادگی کنند تا با حمایت از آنها مازندران در این بخش نیز مستقل شود و از ایده‌های فارغ‌التحصیلان مرتبط با این بخش، فن‌آوری اطلاعات، در زمینه برنامه‌نویسی، تولید نرم‌افزار و بازاریابی نیز استقبال می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :