آخرین عناوین

چهارشنبه 19 فروردين 1394-12:29 کد خبر:6011

مدیر کل امور بانوان عنوان کرد:

اجرای ۵۴۰۰ ویژه برنامه هفته زن/ فرهنگسرای بانوان احداث می شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: پنج هزار و ۴۰۰ برنامه ویژه بانوان و خانواده تا ۲۰ روز پس از هفته زن در استان اجرا می شود.


به گزارش خزرخبر، مریم جمشیدی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته زن و خانواده افزود: تمام کارها و برنامه ها در این اداره کل با تعامل مدیران دستگاههای اجرایی و بدون هیچ ردیف اعتبار ملی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: سعی می شود در هفته زن از هر قشری یک نمونه موفق تجلیل شود و امسال بنا داریم در حوزه سلامت بانوان نیز برنامه های متفاوتی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آموزشهای مختلف در حوزه فرهنگسازی بسیار تاثیرگذار است گفت: در کل کشور وضعیت ازدواج رو به کاهش و طلاق رو به افزایش است.

جمشیدی گفت: ۲۳ فروردین ماه روز تجلیل از ۴۰ زن موفق در استان برگزار می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه ۷۰ درصد زنان سرپرست خانوار ببیش از ۵۰ سال سن دارند گفت: سن زنان رو به کهولت است و ۲۹ درصد جمعیت استان را زنان جوان تشکیل می دهند.

جمشیدی یادآور شد: ۲.۵ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که سهم مازندران بیش از ۱۰۰ هزار نفر است و برنامه هایی برای حمایت از این بانوان اجرا شود.

وی تصریح کرد: سال قبل ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) جذب شد و برنامه آینده این است که برای زنان سرپرست خانوار، بازارچه دائمی تشکیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، به حضور بانوان در عرصه مدیریتی اشاره و اضافه کرد: ۲۰۹ مدیر پایه، سه مدیر میانه و یک مدیر ارشد خانم در استان فعال هستند.

جمشیدی افزود: تحکیم بنیان خانواده، ارتقای سلامت، ارتقای آموزش، توانمندسازی سرپرست خانوار، ایجاد فرهنگسرای ویژه بانوان، پیگیری بازارچه، توسعه صندوق خرد زنان روستایی و کاهش طلاق از جمله های مهم سال ۹۴ است.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد بانوان استان چاق هستند، این میزان را در کشور ۵۱ درصد برشمرد و گفت: مازندران سرآمد زنان چاق است که علت آن کم تحرکی، تغذیه ناسالم و استرس است.

جمشیدی گفت: شهرستانهای کلاردشت، جویبار، سوادکوه، نکا و قائمشهر شهرهای پایلوت آموزش های مختلف در حوزه بانوان هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :