آخرین عناوین

چهارشنبه 19 فروردين 1394-23:11 کد خبر:6015

عضو شورای اسلامی شهر ساری:

ساری به شهر هدف گردشگری تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: با توجه به ایام تعطیلات، برنامه‌ریزی ما باید بر این باشد که ساری از شهر گذر به شهر هدف گردشگری تبدیل شود.


به گزارش خزرخبر،مسعود پیری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تولید روزانه 250 تا 300 تن زباله در ساری، اظهار کرد: دو هفته قبل از عید با توجه به ایام رفت‌وروب و خانه‌تکانی تولید زباله مرکز مازندران به 780 تن نیز رسید.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی با توجه به حجم مسافران، تولید زباله به 150 تا 200 تن در روز رسید که با مدیریت خوب شهرداری و شورا مشکلی در بحث جمع‌آوری، حمل و دفن زباله نداشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بحث زباله در مرکز مازندران با مشکلات بسیاری مواجه است، اضافه کرد: حمل زباله به مسافت 140 کیلومتر، انتقال زباله‌های روستاهای هم‌جوار به این شهرستان و به نتیجه نرسیدن بحث تفکیک زباله از مبدأ، از جمله مشکلات موجود محسوب می‌شود.

پیری تصریح کرد: سالانه هزینه‌های بسیاری برای حمل و دفن زباله اختصاص می‌یابد که امیدواریم با افتتاح کارخانه زباله‌سوز این مشکل حل شود.

وی با اشاره به تثبیت بستر کارخانه زباله‌سوز واقع در شهرک صنعتی شماره یک ساری، خاطرنشان کرد: این کارخانه در سال 95 افتتاح می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: در حال حاضر تجهیزات کارخانه زباله‌سوز خریداری شده و اوایل اردیبهشت‌ماه نصب می‌شود.

پیری با بیان اینکه حجم کارخانه زباله‌سوز ساری روزانه به میزان 400 تن است، بیان کرد: این کارخانه می‌تواند زباله شهرهای هم‌جوار را نیز پوشش دهد و همچنین حدود شش مگاوات برق نیز از آن تولید می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به ایام تعطیلات پیش‌رو، برنامه‌ریزی ما باید بر این باشد که ساری از شهر گذر به شهر هدف گردشگری تبدیل شود که این موضوع مستلزم اهتمام مسئولان ذی‌ر‌بط است و در این صورت می‌توانیم شاهد تحول اقتصادی ساری که از جمله اهداف دوره چهارم شورا و شهرداری است، باشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :