آخرین عناوین

پنجشنبه 20 فروردين 1394-18:44 کد خبر:6023

مدیر طرح و برنامه شهرداری ساری خبر داد:

ارائه طرح استقرار كنترل پروژه در شهرداري ساری

مدير طرح و برنامه شهرداري ساری هدف اصلي از استقرار كنترل پروژه را ايجاد فرآيندي در جهت حفظ مسير پروژه براي دستيابي به يك تعادل اقتصادي موجه بين سه عامل هزينه ، زمان و كيفيت در حين اجراي پروژه برشمرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مرکز امور رسانه شهرداری ساری،عبوري شهردار ساري ، در آخرين جلسه شوراي اداري شهرداري در سال 93 ، يكي از ويژگي هاي بارز و حوزه هاي مختلف شهرداري را پويايي و انجام اقدامات نوين عنوان كرد.

مسلماً لازمه ي ايجاد تحول در هر سازماني ايجاد نگاه و انديشه ي تغيير در مديران و به تبع آن درون سازمان است كه سبب پويايي و حركت سازماني خواهد شد ، كه در سازماني همچون شهرداري خروجي اين تحول سبب برنامه ريزي و انجام پروژه هاي خردو كلان حسب نيازهاي شهر و شهروندان و توسعه شهري  مي گردد.

مديريت طرح و برنامه شهرداري كه متولي اصلي شناسايي گلوگاه ها ، نقاط ضعف ، قوت ، فرصت و تهديدات و ارائه راهكارهاي لازم در اين ارتباط مي باشد توانست در طي يك حركت جديد ديگر با همان انديشه و راهبرد مديريت ارشد شهرداري در پويايي و تحول سازماني اقدام به ارائه طرح پروژه استقرار ساختار كنترل پروژه در شهرداري ساري نمايد.

محمد محبوب مدير طرح و برنامه شهرداري در اين ارتباط و در مصاحبه اختصاصي با مركز امور رسانه شهرداري گفت :

با توجه به اينكه يكي از سياست هاي شهردار محترم در بدو ورود به شهرداري برنامه ريزي ، كنترل و نظارت جدي بر پروژه هاي در دست اقدام و آتي حوزه مديريت شهري بود ، اين مديريت برآن شد تا جهت تحقق اين هدف نسبت به ايجاد و ساختار لازم در شهرداري بصورت يك كار سيستمي اقدام نمايد.

وي در ادامه افزود : از آنجاييكه طرح و برنامه وظيفه ارائه طرح ها ، مدل ها و راهكارهاي لازم در مسائل درون و برون سازماني را در هنگام مواجهه با گلوگاه ها بر عهد دارد و ايجاد سيستم كنترلي و نظارتي در شهرداري نيز به عنوان يكي از اين گلوگاه ها بشمار مي رفت لذا اين طرح در دستور كار ما قرار گرفت .

محبوب همچنين اظهار داشت : نگاه استراتژيك آقاي عبوري شهردار ساري باعث شده كه ايشان مسائل درون سازماني و برون سازماني را بصورت سيستمي بنگرند و توجه ويژه اي به هردو سوي حوزه مديريتي داشته باشند ، كه كنترل پروژه يكي از آنهاست.

مدير طرح و برنامه شهرداري هدف اصلي از استقرار كنترل پروژه را ايجاد فرآيندي در جهت حفظ مسير پروژه براي دستيابي به يك تعادل اقتصادي موجه بين سه عامل هزينه ، زمان و كيفيت در حين اجراي پروژه برشمرد و خاطر نشان ساخت : تحويل به موقع پروژه ، پايان مطابق بودجه ، تحقق حس رضايت مندي ، سيستم منظم گزارش دهي و پرداخت بر اساس پيشرفت پروژه از ديگر اهداف فرعي مد نظر است.

وي در پايان ضمن تشكر از حمايت هاي شهردار محترم ، اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر و بالاخص اعضاي محترم كميسيون طرح و برنامه شورا ، مشاور محترم و معاونت هاي محترم فني و اداري و مالي در تدوين اين طرح افزود : اجراي اين طرح بزرگ مستلزم اصلاح و بهبود ساختاري برخي حوزه ها احيا ء و فرآيندهاي كاري و طراحي ايجاد واحد هايي مجزا بالاخص در حوزه هايي همچون متروبرآورد و كنترل پروژه مي باشد. در پايان خاطر نشان مي سازد طرح جامع فضاي سبز شهري ، طرح توسعه شهري cds)) در طي يك ماه ي اخير توسط طرح و برنامه تدوين گرديد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :