آخرین عناوین

شنبه 22 فروردين 1394-20:9 کد خبر:6029

مسوول نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره ملی صبر و مقاومت در مازندران

مسوول نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران گفت : با برگزاری جشنواره اسوه های صبر و مقاومت از زحمات و تلاش های ایثارگرانه 130 مادر و همسر شهید و جانباز استان تجلیل می شود .


به گزارش خزرخبر،گلی کهنسال زمان برگزاری این جشنواره را 25 فروردین اعلام کرد و افزود : همسران و مادران شهید و ایثارگر به عنوان نمادهایی از مقاومت و وفاداری هستند که تلاش های آنان کمتر از ایثارگری همسران و فرزندانشان در جبهه های جنگ نیست .

وی با بیان اینکه سه شنبه 25 فروردین دومین جشنواره ملی صبر و مقاومت با هدف جریان سازی فرهنگی و اجتماعی و در راستای ترویج ارزش های دفاع مقدس و حضور زنان در انقلاب و 8 سال دفاع مقدس با همکاری نهادهای مختلف برگزار می شود خاطر نشان کرد:این مراسم به مناسبت ولادت حضرت زهرا(ع) و همزمان با هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و در سالن الغدیر سپاه و از ساعت 8 و 30دقیقه صبح روز سه شنبه  برگزار می شود.

کهنسال هدف از برگزاری این جشنواره را جریان سازی فرهنگی به منظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی اعلام کرد.

وی تجلیل از این بانوان را قدردانی از سال ها ایثار و فداکاری آنان دانست و تاکید کرد که نسل سومی ها می بایست از این اسوه های صبر و مقاومت الگو و درس بگیرند.
مسوول حفظ و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت به صورت کشوری در سال گذشته در تهران ، اظهار داشت: براساس تصمیم گیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، امسال این جشنواره در استان های کشور و همچنین در برخی کشورهای مسلمان از جمله تونس و لبنان به صورت همزمان برگزار می شود .

کهنسال تصریح کرد : در جشنواره مازندران از نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) به عنوان سخنران دعوت شده است.

وی همچنین افزود: دبیرخانه این جشنواره در طول سال فعال خواهد بود تا در مناسبت های مختلف سال برنامه های مادران ، همسران و فرزندان شاهد و ایثارگر را برگزار کند.

به گزارش خزرخبر،مازندران در دوران انقلاب و دفاع مقدس 10 هزار و 400 شهید ، 31 هزار و 79 جانباز و دو هزار و 384 آزاده تقدیم کرد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :