آخرین عناوین

يکشنبه 23 فروردين 1394-9:33 کد خبر:6030

اولین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان و شورای اسلامی مازندران:

گلایه از باندبازی و فساد اداری/ شورای عالی استان با خمس و زکات اداره می شود

اولین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان و شورای اسلامی مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، اولین نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان استان و شورای اسلامی مازندران با حضور کمال علیپور دبیر مجمع نمایندگان استان ، سیدهادی حسینی و احمدی لاشکی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام یوسفی امام جمعه کیاکلا ، نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران ، میرزائی فرماندار شهرستان سیمرغ ؛ اعضای شورای اسلامی مازندران ، اعضای شورای اداری سیمرغ و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 فرماندار :سیمرغ مشکلات زیادی دارد

میرزائی فرماندار شهرستان سیمرغ گفت: سیمرغ بعنوان شهرستانی با عمر 2 ساله دارای مشکلات زیادی است که با حمایت فلاح استاندار مازندران ، علیپور و حسینی نمایندگان پر تلاش مجلس شورای اسلامی و امام جمعه کیاکلا اقدامات موثری انجام شد تاکنون 40 واحد اداری و دولتی در شهرستان مستقر گردید چارت سازمانی تعدادی از ادارات ابلاغ و 10 اداره نیز در مرحله ارزیابی قرار دارد .

وی افزود: در حوزه زیرساختی و راههای دسترسی محور قائم شهر به کیاکلا در مرحله پایانی است عملیات اجرائی محور کیاکلا به بهنمیر با ابلاغ بودجه آغاز می شود محور جویبار به کیاکلا با همت نمایندگان در ردیف بودجه سال جاری لحاظ شد و با همت کشاورزیان 700 میلیون تومان به این محور اختصاص یافت.

وی شروع عملیات اجرائی محور کیاکلا به بهنمیر را بعنوان یکی از درخواست های شهرستان مطرح کرد.  

امام جمعه کیاکلا:هنوز نام سیمرغ ثبت نشده است

حجت الاسلام یوسفی امام جمعه کیاکلا  با گرامیداشت یاد وخاطره شهداء ومادر شهیدان کشوری گفت : شهر کیاکلا با قدمت بیش از 50 سال با همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مادر شهیدان کشوری و توجه مسئولان استانی و کشوری به شهرستان تبدیل شد و امروز با مشکلات فراوانی روبرو است ثبت نبودن نام جدید شهرستان سیمرغ در وزارت کشور نمونه کوچکی از مسائل شهرستان ماست برای رفع آن به توجه مسئولان نیازاست وی از حضور اصحاب رسانه و صداو سیما تشکر کرد.

 افراشته: شورای عالی استان با خمس و زکات اداره می شود

افراشته رئیس شورای اسلامی استان مازندران از تصویب برگزاری ادواری جلسات شورای اسلامی استان در شهرستان های مازندران خبر داد و گفت : نقش شوراها بعنوان حلقه واسط بین مردم و مسئولان دارای ظرفیت بالائی برای برطرف کردن مشکلات شهرستان هاست اولین نشست با هماهنگی و حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سیمرغ برگزار شد.

افراشته تاکید کرد : شوراها از همه مسائل استان مطلع هستند بعضی از روستاها اعتبارات دولتی دریافت نمی کنند حدود 3 هزار روستای استان دارای سکنه است اجرای طرح های هادی به کندی صورت می گیرد بهتر است همه نیروی استان بر رفع 2 یا 4 مشکل اساسی استان مثل آب شرب و آب کشاورزی ، زباله ، راههای دسترسی و صنعت و معدن متمرکز گردد تا به نتیجه مطلوب برسیم .

وی با گلایه  اظهار داشت : شورای عالی استان هیچ ردیف بودجه ای ندارد و کمک ها از طریق خیران و خمس و زکات صورت می گیرد .  

گزیده اظهارات نمایندگان شوراهای شهر مازندران

در ادامه اعضای شورای اسامی استان به بیان نظرات پرداختند خانم کمالی نماینده شهرستان سوادکوه در شورای عالی کشور و استان نداشتن ردیف بودجه ، بی توجهی به جایگاه شوراها ، بی عدالتی و باندبازی در توزیع امکانات، تجهیزات و اعتبارات سازمان همیاری شهرداریها و دهیاریهای استان را از جمله معضلات ذکر کرد و توجه و بررسی مجمع نمایندگان در این حوزه و اجرای مصوبه واگذاری برخی از تصدیهای دولتی به مدیران محلی و حمایت از طرح تشکیل اتحادیه شهرداریها و دهیاریها را از مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد.

یوسفی نماینده شورای اسلامی شهرستان ساری توجه به توسعه فرهنگی ، مشارکت و هم افزائی مدیران و دوری از جزیره ای عمل کردن ، بی توجهی به زبان مادری محلی و فراموشی واژه های محلی را یادآور شد.

شیخ زاهد از رامسر بازنگری نقشه های طرح تفصیلی با نگرش جمعیت شناور استان را مطرح کرد.

میری نماینده بهشهر از فساد اداری گفت و طالبی از جویبار از بی توجهی و مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح های شورای عالی استانها و گرفتن اختیار شورا در انتخاب شهرداران گلایه کرد و گفت : مصوبات مجلس همواره در جهت تضعیف شوراها ست چرا از 14 میلیارد تومان تبصره 180 نمایندگان فقط یک میلیارد تومان به شهرستان جویبار اختصاص یافت ؟ چرا نرخ نفت را به 20 برابر قیمت افزایش می دهید؟

 احمدی لاشکی: چرا معاون وزیر نیامده است؟

احمدی لاشکی نماینده مجلس شورای اسلامی از عدم حضور خندان دل معاون وزیر گلایه کرد و در خصوص شوراها گفت: هرچه شوراها در رتبه بالاتر قرار می گیرند از جایگاه ضعیف تری برخوردار می شوند و ردیف بودجه و مکان مناسب ندارند فقط اسمی از آن جاری است باید با ارائه ایده از سوی شورای عالی استانها به مجلس شورای اسلامی و یا لایحه دولت به مجلس از لحاظ قانونی این مسائل رسیدگی و برطرف گردد.

احمدی با اشاره به توزیع ناعادلانه امکانات و تجهیرات سازمان همیاری و شهرداریهای کشور و طرح سوال از وزیر کشور ، سهم واقعی استان از سازمان همیاری را بسیار بیشتر از آنچه دریافت می کند دانست و خواستار لحاظ کردن جمعیت شناور استان هنگام تخصیص بودجه از سوی مسئولان کشور شد.  

 سیدهادی حسینی: باید همه باهم باشیم

سیدهادی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی مردم حوزه انتخابیه شهرستان های قائم شهر سوادکوه جویبار سیمرغ با زبان محلی گفت : اگر با هم باشیم می توانیم بسیاری از مسائل را برطرف کنیم مجلس شورای اسلامی 295 عضو دارد رایزنی های شوراها می توند راهگشا باشد نمایندگان استان بسیار تلاش کردند ولی موفق نشدند باز هم می توان طرح مورد نظر را به مجلس ارائه داد.

وی اظهار داشت : می توانید پیشنهادات خود را از طریق شورای عالی استان ها و یا از طریق نمایندگان به مجلس شورای اسلامی ارائه دهید.                 

 نبیان: 60 هزار ویلا در روستاهای مازندران داریم!                           

نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مادر شهیدان کشوری گفت : از کل روستاهای مازندران 1800 روستا دارای طرح هادی مصوب هستند طرح  380 روستا در سال 93 در دست تهیه قرار گرفت 320 روستا برای سال 94 پیش بینی طرح شده است و بطور کل تا پایان سال 94 ، 2500 روستا دارای طرح هادی می شوند .

وی افزود :مهندس علیپور تنها نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی شهرسازی کشور است و حمایت کردند شورای عالی شهرسازی بر اساس آئین نامه ها و مقررات ، شاخص هاعمل می کند امسال برای اولین بار در سطح کشور کمیته امور روستائی را در استانداری مازندران برنامه ریزی کردیم زیرا 60 هزار ویلا در روستاها وجود دارد و در زمان تعطیلات خیل عظیمی از جمعیت را در خود جای می دهد.

 علیپور: دولت روحانی اصولگراست

کمال علیپور دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و مادر شهیدان کشوری گفت : تمام هم و غم نمایندگان اصلاح ساختار هزینه ای استان است  سال 94 درآمد استان 1200 میلیارد تومان و 1700 میلیارد تومان اعتبارات تملک دارائی و ملی لحاظ شد و بی سابقه است این مهم حاصل نگرانی های شماست توجه به شاخص ها از اهمیت زیادی برخوردار است شورای اسلامی استان فعال است ولی باید بر موضوع اصلاح ضریب شاخص ها کار کنید.

وی عنوان داشت: شوراها باید بعنوان ناظر بسیار قوی عمل کنند ما در دستگاههای اجرائی حق رای نداریم شورای استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعنوان ناظر نباید پول در اختیارشان باشد من در مجلس مخالفت کردم تبصره 22 هم در اختیار ما نیست زیرا عین پول را در اختیار فرمانداران قرار دادیم اینکه چرا به سوادکوه 14 میلیارد و به جویبار 1 میلیارد تومان اختصاص یافت یکی از اعتراضات ما هم بود ولی گفتند طبق شاخص ها تقسیم شد شما باید با نظرات کارشناسی برای اصلاح ضریب شاخص ها  تلاش کنید.

علیپور تصریح کرد : سال همدلی و همزبانی است دولت برآمده از آرای مردم است اعتقاد داریم دولت دولت اصولگراست دست دولت را در بحث بودجه باز گذاشتیم تا با مشکل مواجه نشود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص 2 میلیون تن حواله قیر به استان مازندران خبر داد که توزیع آن در اختیار شورای اسلامی استان قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :