آخرین عناوین

دوشنبه 24 فروردين 1394-9:28 کد خبر:6041

مرغ سازمان جنگل‌ها یک پا دارد ....

وقتی دستور استاندار مازندران هم بر زمین ماند!

شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان جنگل‌ها دستور استاندار مازندران را نادیده گرفت و به آن توجهی نکرد و دود این بی‌توجهی تنها به چشم مردم و گردشگرانی می‎رود که مازندران را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان جنگل‌ها دستور استاندار مازندران را نادیده گرفت و به آن توجهی نکرد و دود این بی‌توجهی تنها به چشم مردم و گردشگرانی می‎رود که مازندران را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند.

در طول ایام نوروز یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان که کارش در حوزه امنیت جانی بسیار حیاتی و مهم است، گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر است که صادقانه و بدون چشم‌داشت به ارائه خدمات مختلف امدادی می‌پردازد و حضور آنها در هر منطقه‌ای طیب خاطر و آرامش هر فرد و خانواده‌ای می‌شود.

استان مازندران نیز به دلیل گردشگرپذیر بودن، همه ساله و به‌ویژه در ایام نوروز و تابستان میزبان مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور است؛ بنابراین تامین شرایط لازم برای محیطی آرام و بدون دغدغه امری اجتناب‌ناپذیر است که در این میان جمعیت هلال‌احمر با تمامی نیرو و در هر شرایط آب و هوایی، پیشگام در امر خدمات‌رسانی در حوزه امداد و نجات است و از نهادهای بسیار تاثیرگذار بر روند افزایشی میزان حضور گردشگران در این استان محسوب می‌شود.

شهرستان نوشهر در بین شهرهای مازندران از نام و آوازه بالایی در زمینه وجود بسترهای مناسب برای گردشگری برخوردار است و همین امر باعث شد تا جمعیت هلال‌احمر این شهرستان از فعال‌ترین و پرتلاش‌ترین نهادهای امداد و نجات در سطح استان و کشور محسوب شود به طوری که پایگاه امداد و نجات سی‌سنگان به عنوان پر‌عملیات‌ترین پایگاه امدادی مازندران در سال 93 در بین 34 پایگاه امداد و نجات استان رتبه نخست و در کشور نیز رتبه پنجم را کسب کرد.

براین‌اساس وجود برخی زیرساخت‌ها که شاید زیاد هم هزینه‌ساز نباشد؛ برای حفظ و نجات جان مردم، مسافران و گردشگرانی که به نوشهر سفر می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

پایگاه امداد سی‌سنگان نوشهر، پرکارترین پایگاه امدادی نوروز 94 در مازندران

پایگاه امداد و نجات سی‌سنگان نوشهر که پرکارترین و پرعملیات‌ترین پایگاه امداد و نجات استان است از وجود مسیر و راه دسترسی مناسب و اختصاصی در این منطقه، برای رسیدن به موقع آمبولانس و تیم امدادی در محل حادثه، محروم است و در شرایط اضطراری برای اعزام نیروها با مشکلات بسیار عدیده ترافیکی برای خروج از محوطه پارک جنگلی سی‌سنگان مواجه است.

این موضوع در پی سفر استاندار مازندران در ایام نوروز به غرب استان و حضور در جلسه ستاد خدمات سفر نوشهر و چالوس از سوی خبرنگاران به اطلاع وی رسانده شد و استاندار مازندران نیز بلافاصله به همراه فرماندار نوشهر برای بررسی این مشکل به منطقه سی‌سنگان در شرق نوشهر رفت و از نزدیک در جریان کامل مشکل راه دسترسی اختصاصی برای تردد آمبولانس و خودروهای امدادی‌ پایگاه هلال احمر مستقر در سی‌سنگان نوشهر قرار گرفت و دستور حل مشکل راه اختصاصی برای این پایگاه امداد و نجات را صادر کرد.

محمدعلی قمی‌اویلی فرماندار نوشهر نیز در این باره اظهار کرد: استاندار مازندران از طریق سازمان جنگل‌ها برای حل این موضوع اقدامات لازم را مورد پیگیری قرار داد و به زودی این مشکل به طور کامل حل می‌شود.

پایان تعطیلات نوروزی و فراموشی وعده استاندار مازندران

اما اکنون پس از پایان تعطیلات نوروزی، مشکل راه دسترسی پایگاه امداد و نجات سی‌سنگان نوشهر همچنان به قوت خود باقی است و شنیده‌ها حاکی از آن است که سازمان جنگل‌ها دستور استاندار مازندران را نادیده گرفت و به آن توجهی نکرد و دود این بی‌توجهی تنها به چشم مردم و گردشگرانی می‌رود که مازندران را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند و البته این موضوع می‌تواند تاثیرات منفی جدی بر روند کاهش حضور مسافران و گردشگران در استان مازندران داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه خدمات امداد و نجات هلال احمر یک کار عام‌المنفعه بوده و خدمات آن نیز رایگان است، گفت: شرایط فضا و مکان در پایگاه امداد و نجات سی‌سنگان قابل قبول است اما از آنجایی که این پایگاه حدود 20 متر درون فضای پارک جنگلی سی‌سنگان واقع شده، از داشتن راه ورودی اختصاصی محروم است و روند تسریع در انجام عملیات‌های امداد و نجات در مواقع حساس و اضطراری را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

امیرحسین عسگرزاده اظهار کرئ: راه ورود و خروج آمبولانس امداد و نجات، همان راه ورودی خودروهای مسافران و گردشگران به محوطه این پارک جنگلی است، به دلیل حجم بالای تردد خودروهای گردشگران، ناخواسته گرفتار ترافیک و وقفه در انجام عملیات‌های امدادی می‌شود و چه بسا که یک ثانیه دیر رسیدن خودروی امداد می‌تواند به از دست دادن جان یک مصدوم بیانجامد.

پایگاه امدادی سی‌سنگان نیاز به راه ورودی و خروجی ایمن دارد

وی با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات سی‌سنگان در محور شرقی نوشهر نیاز مبرم به راه دسترسی جداگانه برای ورود و خروج خودروهای امدادی دارد،افزود: علاوه بر آن،  این پایگاه نیاز به فضای مناسب در بیرون از پارک جنگلی برای استقرار آمبولانس امداد و نجات دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر نوشهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو به عملکرد پایگاه‌های هلال‌احمر نوشهر از 25 اسفند 93 تا پایان نوروز 94 اشاره کرد و گفت: در این مدت، 12 هزار و 525 گردشگر به پایگاه‌های امداد و نجات ثابت در نوشهر مراجعه و دو هزار و 246 نفر نیز از پست‌های سیار امدادی خدمات دریافت کردند که در مجموع، حدود 15 هزار مراجعه کننده داشتیم.

عسگرزاده با بیان اینکه تعداد 24 پست راهنمایی جوانان نیز در ایام نوروز فعال بود، بیان کرد: 12 هزار و  194 نسخه بروشور گردشگری، هفت هزار و 91 نسخه نقشه راه‌ها و اماکن و پنج هزار و 260 نسخه راهنمای گردشگری استان مازندران در بین گردشگران نوروزی توزیع شد.

وی تعداد مراجعان به نمازخانه‌های نوشهر را 673 نفر اعلام کرد و افزود: 472 نفر به فضای دوست‌دار کودک، 409 نفر به نمایشگاه و 942 نفر نیز به ایستگاه سلامت نوروزی هلال احمر نوشهر مراجعه کردند.

عضو ستاد خدمات سفر شهرستان نوشهر از مراجعه 7 هزار و 329خودرو با 20 هزار و 471 سرنشین به پایگاه‌های امداد و نجات نوشهر خبر داد و گفت: 33 فقره عملیات‌ امدادی در نوشهر و چهار فقره در کجور همچنین 6 فقره گشت‌های موتوری امداد در ایام نوروز امسال انجام شد.

33 مصدوم و 2 فوتی نوروزی در حوادث جاده‌ای سی‌سنگان

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نوشهر با بیان اینکه 81 نفر به پایگاه امداد و نجات سی‌سنگان و 16 نفر در کجور مراجعه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: در این مدت، 33 مصدوم در سی‌سنگان و چهار مصدوم در بخش کجور داشتیم که در سی‌سنگان چهار مصدوم و در کجور نیز یک مصدوم به صورت سرپایی و شش مصدوم به کمک گشت‌های موتوری امداد و نجات مورد مداوا قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان‌های نوشهر، 25 نفر بود که 22 نفر مربوط به حوادث حوزه سی‌سنگان و سه نفر نیز از بخش کجور بودند.

عسگرزاده با اشاره به اینکه در بخش رهاسازی با خودروی امداد و نجات هم چهار عملیات انجام شد، بیان کرد: در مجموع، 13 نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کردند.

این مسئول تعداد نیروهای عملیاتی امداد و نجات در طول ایام نوروز 94 را 280 نفر اعلام کرد و گفت: دو دستگاه آمبولانس، سه خودروی امدادی و چهار خودروی پشتیبانی کار خدمات امداد و نجات نوروزی در نوشهر را به عهده داشتند.

وی در پایان گفت: در تعطیلات نوروز 94، دو مورد فوتی بر اثر تصادف داشتیم که علت آن نیز انحراف خودرو در منطقه سی‌سنگان بود.

=====================

گزارش از: محمدحسین ملایی‌کندلوسی

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :