آخرین عناوین

دوشنبه 24 فروردين 1394-9:39 کد خبر:6042

نمایشی پرسروصدا که سه ماه هم دوام نیاورد:

اعتراض مجدد کارگران نساجی به عدم پرداخت حقوق چندماهه و عیدی/ حضور کارگران در دفتر فرماندار

تعدادی از کارگران کارخانه نساجی مازندران دیروز با حضور در دفتر فرماندار قائمشهر به عدم دریافت حقوق دو ماهه ، پاداش و عیدی اعتراض کردند و خواهان رسیدگی به وضعیت پیش آمده شدند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش، حتما تصاویر زیبایی را که کارگران نساجی حقوق های معوق خود را با لبخند بر لب و زخمی عمیق در قلب از دستان مبارک استاندار مازندران دریافت می کردند به یاد دارید! حتما به یاد دارید که این اتفاق توسط تمام رسانه های تصویری و صوتی و مکتوب و مجازی پوشش کامل داده شد و همه نمایندگان و فرمانداران و بخشداران و هرچیزداران مازندران از تلاش های صورت گرفته قدردانی کردند. حتما این ها را خوب به یاد دارید! بنرها و پارچه ها و تقدیرنامه ها را همه به یاد دارند. اما آن روز همه فراموش کرده بودند که خوشی ها در مازندران کوتاه است و غم ها به بلندای خیابان ساری در قائمشهر!

 هنوز سه ماه ماه هم از پرداخت پرسروصدای حقوق های معوق کارگران نساجی با هزار منت نگذشته است که تعدادی از کارگران این کارخانه قدیمی و تولیدی مازندران دیروز با حضور در دفترفرماندار قائمشهر به عدم دریافت حقوق دو ماهه ، پاداش و عیدی ، اعتراض کردند و خواهان رسیدگی به وضعیت پیش آمده در این شرکت از سوی مسوولان مربوطه شدند.

رییس شورای اسلامی کار کارخانه نساجی شماره یک در حاشیه نشست با فرماندار به خبرنگار ایرنا گفت: کارگران این واحد تولیدی بزرگ و قدیمی کشور چند ماه حقوق و عیدی دریافت نکردند.

رامبد فرشید فرتعداد کارگران کارخانه نساجی شماره یک را 206 نفر اعلام کرد و ادامه داد : این کارخانه در بخش های ریسندگی ، مقدمات بافندگی و بافندگی فعال است .

وی گفت: کارخانه نساجی شماره یک که زیر نظر و مدیریت سازمان گسترش نوسازی فعالیت می کند هم اکنون بدلیل نبود سرمایه در گردش ومواد اولیه برای تولید و فعالیت با مشکل مواجه است.

رییس شورای اسلامی کار کارخانه نساجی شماره یک به قول مساعد فرماندار قائمشهر مبنی بر پیگیری و بیان مشکلات این واحد تولیدی با سازمان گسترش نوسازی در آینده نزدیک اشاره کرد و ادامه داد : امیدواریم با رفع موانع تولید و پرداخت حقوق بارقه های امید و تولید در کارگران ایجاد شود .

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران نیز درخصوص وضعیت کارخانه نساجی شماره یک واقع در قائمشهر گفت : این کارخانه 17 سال قبل توسط سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذارکه مدیریت ناکارآمد منجر به تعطیلی موقت کارخانه شد .

نصرالله دریابیگی ادامه داد : با پیگیری مسوولان مازندران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این کارخانه مجددا به سازمان گسترش نوسازی واگذار شد .

وی اظهارداشت: برغم هشدارهای مکرر و چندین ماهه مدیریت شرکت نساجی شماره یک به مسوولان سازمان گسترش نوسازی مبنی بر نبود سرمایه در گردش و مواد اولیه اقدام لازم صورت نگرفت.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران ابراز امیدواری کرد تا با رفع مشکلات نگرانی جامعه کارگران رفع شود .

نام قائمشهر به لحاظ قرار داشتن کارخانه های نساجی شماره یک ، دو و سه با صنعت نساجی گره خورده است که متاسفانه وضعیت رکود گاها ناشی از سو مدیریت منجر به مشکلاتی برای کارگران شده است .

هرچند با روی کار آمدن دولت تدبیر و امیدو پرداخت مطالبات و معوقات کارگران نساجی شماره دو و سه بخشی از مشکلات مرتفع شد.

اما امروز پرداخت نشدن حقوق 206 کارگر کارخانه نساجی شماره یک مشکل دیگر دراین زمینه به شمار می رود.

کارخانه نساجی شماره یک از سال 1309 فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون در بافت مرکزی شهر قائمشهر قرار دارد .

این حضور مجدد نشان می دهد که متاسفانه تنها چسب زخمی بر عفونت این زخم قدیمی گذاشته شده است اما درمان آن را به زمانی دیگر موکول کرده اند. اگر چه اقدام استانداری مازندران و دولت تدبیر و امید در پرداخت حقوق معوق کارگران شایسته تقدیر است اما با آنهمه سروصدا و تبلیغات همه فکر می کردند دیگر کار روی غلتک افتاده و دوران عسرت به پایان رسیده است.

اکنون وضعیت پیش آمده به درستی نشان می دهد که تنها صورت ماجرا تغییر کرده ولی سیرت ماجرا که ماست مالی کردن دولت قبل بود به جای خود باقی است.

مطمئنا پرداخت حقوق های معوق توسط دولت کار بسیار دشواری بود اما کار اصلی همین تداوم و پیگیری بود که انجام نشد. همه می دانند که اثر روانی مخرب کارهای مقطعی بسیار ماندگار است و به بی اعتمادی مردم دامن می زند. ای کاش پس از آن ماجرا نساجی را به حال خود رها نمی کردند و با مراقبت و نظارت اجازه نمی دادند اجر آن کار نیک در کوتاه زمانی ضایع شود.

 اگرچه بنا به اطلاعات به دست آمده وارش نیوز روشن شده است که نساجی شماره 1 که هم اکنون دچار مشکل شده است با نساجی شماره 2 و 3 که حقوق معوقشان پرداخت شد دو مجموعه جداگانه هستند، اما کارگران نساجی شماره 1 معتقدند در سایه بی توجهی نهادهای مسئول قرار گرفته اند و از آنجایی که نساجی شماره 2 و 3 دست به اعتراض و تحصن و راهپیمایی زده اند موفق شده اند حقشان را بیگیرند اما آنها نه!

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مرادپور
    دوشنبه 24 فروردين 1394-12:11


    هرکدام ازنمایندگان قائمشهر آقای حسینی وعلیپور پس از اینکه حق کارگران پرداخت شد آنقدر بنر وپارچه زدن که مردم فکر کردن کارگران بنده خداها جایزه برنده شدن.